Wojskowe lokomotywy i wagony do przeglądu

Autor. Wikipedia, Chrumps - CC BY-SA 3.0 https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=27385451
4.Regionalna Baza Logistyczna ogłosiła przetarg na przegląd sprawności technicznej taboru kolejowego: lokomotyw spalinowych oraz wagonów towarowych. Zamówienie obejmuje osiem lokomotyw i pięć wagonów.
Chętny wykonawca będzie musiał wykonać przegląd między okresowy kategorii P3 . Miejsce realizacji usługi ma odbyć się w podlegających 4. Regionalnej Bazy Logistycznej składach: Radnica, Krapkowice, Jastrzębie, Wędrzyn, Potok, Porażyn, Duninów i w składzie Nowogród Bobrzański .
Czytaj też
Jest to rutynowy przegląd już dobrze wysłużonych polskich lokomotyw i wagonów. Przegląd dokładnie ma obejmować sześć lokomotyw typu Ls 180, jedną lokomotywę typu Ls 160 i jedną lokomotywę typu Ls 300 oraz pięć dwuosiowych wagonów towarowych - trzy wagony platformowe oraz dwa wagony kryte. Poza praktycznym wykonaniem przeglądu 4. RBLog wymaga od potencjalnego wykonawcy wydania dokumentów świadectwa sprawności technicznej pojazdów.
Przegląd będzie obejmował między innymi takie czynności, jak sprawdzenie stanu ostoi, czyli sprawdzenie stanu zabezpieczenia antykorozyjnego w pojazdach oraz sprawdzenie spawów połączeń śrubowych i nitowań. Dodatkowo przegląd ma objąć mechanizmy zmiany biegów i silniki lokomotyw, w których zostanie sprawdzony ich stan oleju, a także odgłosy ich pracy. Sprawdzone zostaną również zestawy kołowe oraz maźnice, w tym stan kół i osi pojazdów. W ramach przeglądu sprawdzany będzie również układ pneumatyczny, hamulce, wyposażenie zewnętrzne - takie jak haki, wsporniki i uchwyty oraz nadwozie, zderzaki i urządzenia cięgłowe.
Czytaj też
Logistyka Wojska Polskiego w dużej mierze opiera się na kolei - więc takie przeglądy są regularną praktyką. Tym bardziej, że przedstawiony tabor kolejowy polskiej produkcji - ma już swoje lata i wymaga serwisów oraz przeglądów jak wszystko po upływie czasu.
Chyżwar
Elektryczne lokomotywy są eko i bardzo piękne bo "ratują płonącą planetę". Ale na wojnę nadają się średnio. Tak średnio, że w pewnych wypadkach nawet stareńki kopcący parowóz wypadłby lepiej od nich. Na szczęście cywilnych lokomotyw tego typu jeszcze trochę w Polsce jest.
DBA
Chyżwar - własnie, że nie ma za dużo lokomotyw spalinowych. Wiekszośc gł szlaków kolejowych zelektryfikowano i pozbyto sie trakcji spalinowej, szlaki poboczne zaorano razem z taborem, polikwidowano lokomotywownie Trochę spalinowych ma CARGO i spółki branżowe np kopalnie kamienia, czy KGHM, ale to kropla w morzu potrzeb przy załozeni, że na wypadek wojny musimy zrezygnowac z trakcji elektrycznej w ruchu pasażerskim i towarowym
xdx
Pięć wagonów? Hm to zaszalał ktoś
DBA
żarty? - 8 przynajmniej 50-cioletnich lokomotyw manewrowych i 5 wagonów 20-tonowych.