Nowa jednostka będzie nosiła nazwę „Noordzee” (A 871), kolejne zaś - „Waddenzee” i „Zuiderzee” . Dołączą one do pierwszego okrętu w marcu i czerwcu br., zbudowane zostaną przez stocznię Damen Shipyards Galati w Rumunii. W służbie holowniki te zastąpią cztery jednostki typu „Linge”, zbudowane w latach osiemdziesiątych ubiegłego wieku.
Nowe okręty mają 604 t wyporności, wymiary 28,67 x 10,43 x 5,15 m, siłownię składającą się z dwóch silników wysokoprężnych MTU 16V4000M63R o łącznej mocy 3680 kW (4935 KM) przy 1600 obr./min, co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 13,4 w. i uciągu na palu wynoszącego 60 t.
Bezpośrednio do napędu służą dwa pędniki azymutalne Rolls Royce US 205, zaś cechą charakterystyczną tych holowników jest możliwość wyboru źródła mocy poza głównymi silnikami - może to być generator prądu napędzany przez silniki główne lub baterie akumulatorów - stąd przyrostek Hybrid w nazwie typu. Załoga liczy siedmiu ludzi.
(AN)