Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

Turecki kuzyn Kraba rozwija się

T-155 Firtina II.
T-155 Firtina II.
Autor. Aselsan

Turecki przemysł obronny podzielił się planami dotyczącymi dalszego rozwoju armatohaubic samobieżnych T-155 Fırtına, które są eksploatowane przez Tureckie Wojska Lądowe.

Najnowsze projekcje zakładają wyprodukowanie kolejnych 140 armatohaubic samobieżnych T-155 Fırtına II. Do tej pory do Tureckich Wojsk Lądowych (Türk Kara Kuvvetleri) dostarczono łącznie ponad 280 sztuk T-155 Fırtına I. Pojazd powstał jako tureckie rozwinięcie koreańskiej K9 Thunder. Użytkownikowi przekazano też 22 egzemplarze zmodernizowanej T-155 Fırtına II. Ale sama produkcja to nie koniec długoterminowych projektów rozwojowych, które stawia przed sobą sektor obronny Republiki Turcji.

Kolejnym etapem jest wymiana zespołu napędowego. Obecnie stosowany jest powerpack z silnikiem MTU MT 881 Ka-500. Motor o ośmiu cylindrach w układzie widlastym generuje 1000 KM. Jest produkowany na licencji w Republice Korei przez firmę STX Engine (to samo przedsiębiorstwo dostarcza też zespół napędowy do polskiej AHS Krab). Podobnie jest z przekładnią Allison X1100-5A3 z 4 przełożeniami do przodu i 2 do tyłu, którą na amerykańskiej licencji wytwarza koreańskie przedsiębiorstwo SNT Dynamics.

Czytaj też

Teraz w miejsce niemiecko-amerykańskiego zespołu napędowego ma być stosowany turecki odpowiednik o nazwie Utku, który opracowuje BMC Power. Składa się z silnika wysokoprężnego V8 o tożsamej mocy z motorem MTU oraz przekładni z 6 przełożeniami do przodu i 2 do tyłu. Utku jest blisko spokrewniony z powerpackiem o nazwie Batu opracowywanym na potrzeby czołgu podstawowego Altay.

Reklama
Reklama

WIDEO: Trump na podbój Panamy, Grenlandii i Kanady I ORP Ślązak Gawronem | Defence24Week #105

Komentarze (1)

  1. skition

    Turcy okazali się być bardzo silną armią z wysoko rozwiniętym przemysłem zbrojeniowym.

Reklama