Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

Elementy samolotu Airbus A350 powstaną w Polsce

Fot. P. Pigeyre/MasterFilm/Airbus
Fot. P. Pigeyre/MasterFilm/Airbus

W Łodzi powstanie spółka Azura Polska, która będzie się zajmować produkcją komponentów samolotów Airbus A350 XWB.

Spółka Stelia Aerospace, kontrolowana w 100% przez Airbus Group, zamierza zlecić produkcję seryjną podstawowych części samolotów pasażerskich Airbus A350 XWB firmie ESM, spółce zależnej Nimrod Group. W celu realizacji omawianego kontraktu ESM/Nimrod Group zamierzają stworzyć spółkę zależną Azura Polska odpowiedzialną za prowadzenie prac produkcyjnych. Nowa spółka ma mieć siedzibę w Łodzi.

Spółka ESM zajmuje się wytwarzaniem części podstawowych, między innymi do samolotów Airbus oraz Dassault Rafale i Dassault Falcon. Prezes Nimrod Group Eddy Ephrati stwierdził, że pierwsze dostawy mają mieć miejsce na początku przyszłego roku, co ma zapewnić spółce Azura Polska szybki rozwój.

Airbus podkreśla, że ulokowanie w Łodzi produkcji części zamiennych do samolotów Airbus A350 XWB jest elementem realizacji strategii spółki, zakładającej zwiększenie obecności w Polsce. Prezes Airbus Group Sebastian Magadzio zwrócił uwagę, iż zarówno Nimrod Group jak i Airbus Group wspierają działania na rzecz rozwoju przemysłu lotniczego i kosmicznego w Łodzi.

Airbus Helicopters zaprosił spółkę Azura Polska do nowego parku przemysłowego, gdzie ma zostać ulokowana linia montażu końcowego śmigłowców typu Caracal. W lutym 2015 roku w Łodzi otwarto biuro konstrukcyjne Airbus Helicopters.

Airbus A350 to rodzina szerokokadłubowych, dwusilnikowych samolotów komercyjnych, zdolnych do przewożenia od 280 do 366 pasażerów. Zostały one wprowadzone do eksploatacji w styczniu 2015 roku. Przy konstrukcji A350 w znacznym stopniu wykorzystano materiały kompozytowe.

Reklama

"Będzie walka, będą ranni" wymagające ćwiczenia w warszawskiej brygadzie

Komentarze (6)

  1. Sejsmo

    F-16 Block 52 bez uzbrojenia kupowaliśmy po 42 mln $ Latające autobusy o nikłym zastosowaniu stricte bojowym mamy kupić po 70 mln Euro. Czy ktoś tu sugeruje, że nie przepłacamy choć" odrobinę"?

  2. Bakcyll

    Dalej twierdzicie ze wybór caracala to złe posunięcie??? Teraz tylko Tigery kupić i będzie cud miód.

    1. zzz

      Lepiej Mangusty albo najlepiej ATAK

    2. marek!

      TAK dalej tak mysle, ale chcialbym sie mylic.....w koncu wznowienie produkcji "garbusa" w Polsce nie bylo by takie glupie, zwlaszcza po dodaniu radia i gps'u........a tak w ogole gdyby Airbus zaproponowal pelna linie produkcyjna i serwis na A350, to inna rozmowa......

    3. Marek

      Ta. Różnica w cenie w stosunku do Guardiana minimalna a skuteczność gorsza. Więc trzeba kupić jak najbardziej, bo przecie Tiger jest europejski.

  3. kraqss

    spółka pAZURA zapewne będzie się zajmować przekładaniem w ładne pudełeczka części wyprodukowanych w chrl, za 10lat przy dobrym wietrze

  4. Franz

    Prosze zwrocic uwage na slowo "zamierza" wymieniane w kilku wersjach i to w dodatku bez konkretnego terminu. Bo takiego nie ma. Ten caly pic z "uruchamianiem" jakiejs tam produkcji czegos tam do airbusa czy "zamierza" uruchomic montowanie kilkunastu caracali to przeciez szyte tak grubymi nicmi ze powinnismy sie obrazic. Zaloze sie ze te kilkanascie miliardow juz sa przepompowane do niemiecko-francuskiej kasy. Jak posplacaja za nasze pieniadze wszystkie kary za korupcje i przekrety i wygrzebia sie z plajtowej sytuacji to moze za kilkanascie lat cos beda bardziej "zamierzac" Na przyklad spluczki klozetowe do airbusa.

  5. fryz5

    Podwykonawca pośrednika podwykonawcy - no nieźle, ale jak polski pracownik dostaje 4 razy mniej za tą samą pracę co pracownik np. francuski to i wszyscy pośrednicy zarobią. Oczywiście zaraz znajdą się tacy co to w potoku słów powiedzą to co zawarto w jednym zdaniu "Nikt tu nikogo pod pistoletem nie zatrzymuje".

  6. andy

    tyle szumu przy otwarciu małego warsztatu jak co najmniej przy otwarciu linii produkcyjnej licencyjnego F-35 ...

Reklama