Reklama

Siły zbrojne

Współpraca PGZ i KenBIT

fot. M.Dura
fot. M.Dura

Polska Grupa Zbrojeniowa i spółka KenBIT podpisały list intencyjny o współpracy przy realizacji wybranych zadań w ramach programu Modernizacji Technicznej Sil Zbrojnych.

Obie strony zademonstrowały w ten sposób wolę współpracy biznesowej, jak czytamy w oficjalnym oświadczeniu : „w celu oceny możliwości przestawiania Ministerstwu Obrony Narodowej i podległym mu jednostkom wspólnej narodowej (polskiej) oferty produktowo-handlowej w zakresie posiadanych rozwiązań oraz kompetencji technologicznych, dotyczących produktów i technologii  informatyczno-telekomunikacyjnych”.

Dokument zakłada również wspólne uczestniczenie w przetargach, negocjacjach i innych aktywnościach biznesowych, które mają na celu pozyskanie zamówień w dziedzinach wskazanych przez zawarte w Załączniku do uchwały nr 123 Rady Ministrów z dnia 23 czerwca 2014 r.: „Priorytetowe Zadania Modernizacji Technicznej Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polski w ramach programów operacyjnych”.

Do dziedzin, w których zadeklarowano wolę współpracy zaliczono:

  • okrętowe zintegrowane systemy łączności;
  • systemy łączności radiowej, przewodowej i satelitarnej;
  • integrację systemów łączności radiowej, przewodowej i satelitarnej;
  • systemy rozpoznania inżynieryjnego;
  • systemy walki elektronicznej;
  • symulatory lotnicze;
  • systemy zarządzania polem walki klasy C4ISR;
  • urządzenia łączności na potrzeby wozów dowodzenia i obiektów mobilnych/stacjonarnych (systemy interkomowe, urządzenia klasy VANBOX, integratory systemowe, wynośne stanowiska pracy).

List intencyjny nie jest zobowiązaniem dla żadnej ze stron do zawarcia umowy, ani nie powinien sugerować powstania wspólnego przedsięwzięcia lub jakiegoś stosunku pracy pomiędzy stronami. Pojawiła się natomiast możliwość przedstawiania i rozważania wszelkich możliwych inicjatyw, które mogą pomóc w zdobywaniu i realizacji nowych zadań biznesowych.

Reklama

"Będzie walka, będą ranni" wymagające ćwiczenia w warszawskiej brygadzie

Komentarze

    Reklama