Reklama

Siły zbrojne

Lotnicy USA lądują na drogach

A-10
A-10
Autor. U.S. Air National Guard, Master Sgt. David Kujawa

Piloci z różnych formacji sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych ćwiczyli w Michigan operowanie z odcinka drogowego. Wśród ćwiczących znalazł się nie tylko personel sił powietrznych, ale także sił specjalnych i gwardii narodowej. Operacji dokonywano na samolotach poddźwiękowych.

Reklama

Ćwiczenie pod kryptonimem Northern Agility 22-1 przeprowadzono 29 czerwca na wydzielonym 3-kilometerowym odcinku autostrady. Wykorzystano w nim samolotu pola walki A-10 Thunderbolt II należące do Gwardii Narodowej, ale także należące do sił specjalnych C-146A Wolfhound, C-145 Combat Coyote (produkowane w Polsce wersje M28 Skytruck), U-28A Draco i śmigłowce Gwardii Narodowej w tym CH-47 Chinook.

Reklama
    Reklama

    Celem przedsięwzięcia był trening dokonywanie nieprzewidywanych dla przeciwnika przemieszczeń i operacji zgodnie z doktryną USAF „elastycznego zaangażowanie sił". Poza samym operowaniem z autostrady ćwiczono równolegle, w hrabstwie Alger w tym w porcie lotniczym Sawyer dostarczanie logistyki w trudnej, z uwagi na działania przeciwnika, strefie oraz wykonywanie różnego typu działań przez samoloty.

    Zaangażowanymi w całe przedsięwzięcie jednostkami lotniczymi były 1. Grupa Operacji Specjalnych z Hurlburt Field na Florydzie, 6. Dywizjon Operacji specjalnych, z Duke Field na Florydzie, 127. Skrzydło Gwardii Narodowej z bazy Selfridge w Oklahoma, 137. Skrzydło Operacji Specjalnych z bazy Will Rogers z Maryland oraz 175. Skrzydło Myśliwskie z Warfield. W ćwiczeniach wziął też udział bezzałogowiec klasy MALE MQ-9 Reaper ze 119. Skrzydła z bazy Fargo w Dakocie Północnej.

    Reklama
      Reklama
      Autor. U.S. Air National Guard, Tech. Sgt. Jason Boyd
      Reklama

      CBWP. Realna potrzeba czy kosztowna fanaberia? | Czołgiem!

      Reklama

      Komentarze (1)

      1. Był czas_3 dekady

        Czy u nas są jeszcze lądowania na DOL?

      Reklama