Reklama

Siły zbrojne

Francuski osprzęt nawigacyjny dla „niemieckich” okrętów podwodnych

fot. M.Dura
fot. M.Dura

Wszystko wskazuje na to, że francuska firma spółka będzie dostawcą systemów nawigacji inercyjnej Sigma 40XP dla modernizowanych okrętów podwodnych Wenezueli typu 209/1300.

Sagem jest w stanie dostarczać rozwiązania przeznaczone dla jednostek różnych producentów. Dla spółki nie ma żadnego znaczenia, z jakim rodzajem okrętu lub statkiem jej systemy mają współpracować.

W przypadku Wenezueli chodzi o dwa okręty podwodne z napędem klasycznym niemieckiego projektu - typu 209/1300: AB „Sábalo” (S31) i AB „Caribe” (S32), które są modernizowane w stoczni DIANCA (Diques y Astilleros Nacionales Compañía Anónima).

Wybór rozwiązania Sagem nie jest zaskoczeniem, ponieważ system nawigacji inercyjnej Sigma 40XP został już zastosowany na 15 różnych typach okrętów podwodnych (w Australii, Chile, Ekwadorze, Francji, Indiach, Norwegii, Korei Południowej i Wietnamie) w tym na jednostkach z napędem atomowym (np. typu Rubis i Barracuda).

Sigma 40XP zabezpiecza dokładność określania pozycji bez systemu nawigacji satelitarnej – tylko w oparciu o przyrządy okrętowe. Jest to niezbędne przede wszystkim podczas pływania pod wodą, ale systemy Sigma 40XP są również powszechnie wykorzystywane na okrętach nawodnych.

Reklama

"Będzie walka, będą ranni" wymagające ćwiczenia w warszawskiej brygadzie

Komentarze

    Reklama