W tej samej stoczni powstały również trzy wcześniejsze jednostki tej serii, które zostały oddane do służby w latach 2007-2012. Według dostępnych informacji planuje się budowę jeszcze dwóch transportowców tego typu. Nowy okręt wzmocni Flotę Wschodnią. Podniesienie bandery na Yimengshan miało miejsce 1 lutego br., a wodowanie 22 stycznia ub. r.
Te duże i pionierskie jak na chińskie warunki jednostki, zbudowane zostały w klasycznym jak dla okrętów tej klasy układzie konstrukcyjnym. Posiadają one pojemny kadłub z gruszką dziobową (wyporność pusta 19 000 t, pełna 28 000 t, wymiary 210 x 28 x 7 m). Duża nadbudówka zajmującą całe śródokręcie, obszerne lądowisko znajduje się na pokładzie rufowym, okręty posiadają zlokalizowaną poniżej w kadłubie przestrzeń dokową z wrotami w pawęży.
Ich dwuwałowa siłownia składa się z czterech silników wysokoprężnych Shaanxi 16 PC2.6 V400 o mocy 47 200 KM, co pozwala na osiągniecie prędkości 22 w. oraz zasięgu wynoszącego 6000 Mm przy 18 w.
Okręty typu 071 przystosowane są do transportu 500-800 żołnierzy oraz 15-20 pojazdów opancerzonych, na przykład pływających transporterów opancerzonych typu ZBD-05 lub czołgów pływających typu ZTD-05. Pojazdy przewożone są na dwóch pokładach transportowych zlokalizowanych na dziobie przed studnią dokową. Komunikacja między tymi pokładami możliwa jest dzięki podnoszonym rampom, zaś załadunek w porcie dzięki dwóm furtom burtowym znajdujących się po obu burtach.
(AN)