Japońska Straż Wybrzeża odebrała helikopter EC225 przystosowany do realizowania misji poszukiwawczo-ratowniczych SAR. Jest to jednocześnie trzytysięczny śmigłowiec, jaki wyprodukowała spółka Airbus Helicopters od 1971 r.
Dostarczony Japonii śmigłowiec EC225 to ostatni z trzech, jaki został zamówiony przez Japońską Straż Wybrzeża w lipcu 2011 r. Dwa pierwsze takie helikoptery zostały odebrane w 2014 r. Japońska Straż Wybrzeża wykorzystuje obecnie pięć śmigłowców EC225 i trzy AS332 L1. Nowe helikoptery zastąpiły maszyny utracone w czasie trzęsienia ziemi, jakie miało miejsce we wschodniej Japonii w 2011 r.
Dostawę zapewniało japońskie centrum obsługi klienta koncernu Airbus Helicopters – spółka Airbus Helicopters Japan. Zatrudnia 290 pracowników, ma siedzibę w czterech miejscach w Japonii (w tym w Tokio oraz Kobe) i prowadzi bezpośrednią sprzedaż, szkolenia oraz wsparcie klienta w japońskim sektorze lotniczym.
EC225 to jedenastotonowy, dwusilnikowy śmigłowiec z rodziny Super Puma. Jego wyposażenie pozwala nie tylko na prowadzenie morskich akcji poszukiwawczo – ratowniczych, ale również na niesienie pomocy ofiarom klęsk żywiołowych oraz wykonywanie zadań związanych z bezpieczeństwem, w tym z ochroną wód terytorialnych.
printer
Sikorsky samych black hawk'ow wyprodukawal ponad 4000. Mam nadzieje ze ten marny slogan 3000go eurocoptera nie wplynie na zakup rownie marnedo w eksploataci EC725
Tyberios
I czemu to ci "głupi" Japończycy zakupili EC225 a nie objawienie i 9 cud lotnictwa jak to niektórzy tutaj perorują EC725?