Siły zbrojne
Rosomak S.A. naprawi transportery z Wędrzyna
Spółka Rosomak S.A. otrzymała zlecenie na naprawę transporterów Rosomak, używanych w 17 Wielkopolskiej Brygadzie Zmechanizowanej w Wędrzynie.
45 Wojskowy Oddział Gospodarczy w Wędrzynie zamieścił ogłoszenie o udzieleniu zamówienia-usługi dotyczącej wykonania napraw pogwarancyjnych i pozagwarancyjnych KTO Rosomak. Naprawy przeprowadzone zostaną na pojazdach należących do 17 Brygady Zmechanizowanej z Międzyrzecza.
Czytaj więcej: Nowe warianty Rosomaka. Odmiany specjalistyczne i zdolności modernizacji
Całkowita wartość zamówienia wynosi 2,14 mln zł z VAT 23% i w ramach negocjacji, została powierzona do realizacji firmie Rosomak S.A. z Siemianowic Śląskich, która jest jedynym podmiotem posiadającym prawa i licencję na wytwarzanie, naprawy oraz sprzedaż części zamiennych do tego typu pojazdów na terenie naszego kraju. Rosomak S.A. ma również prawa do promocji tego transportera i świadczenie innych posprzedażowych usług serwisowych.
Negocjacje uruchomiono 9 stycznia, a zakończono podpisaniem umowy 10 lutego. Kryterium udzielenia zamówienia była najniższa cena przy czym MON planował na ten cel wydać 1,7 mln zł. Początkowa wartość została jednak podana bez VAT, więc ostateczna kwota zamówienia jest zbliżona do planowanej.
Wszystkie trzy bataliony zmotoryzowane 17 Brygady mają na wyposażeniu KTO Rosomak. Jest ona uznawana za jednostkę wysokiej gotowości, wchodzi w skład 11 Lubuskiej Dywizji Kawalerii Pancernej.
Willgraf
ponad 2 miliony złotych za naprawę 17 wozów ..to jakieś żarty..czy tylko w Polsce naprawia się za miliony..a inni kupują za takie pieniądze
emeryt
Nie 17 wozów tylko 17 Brygada.
MATT
Gdzie pisze, że 17 wozów czytałem dwa razy i nie widizałem
Kuraś
2,14 mln za remont 17 wozów to niemożliwe. To chyba tylko wymiana opon i malowanie.
kkk
A naprawią w terminie?
no
W terminie 3 (trzech) lat.
Pytam
Jakie elementy w Rosomaku poza kadłubem produkujemy w Polsce? Słyszałem że silnik wraz z przekładnią jest importowany. W sumie wieża i elektronika też, czyli na dobrą sprawę jest to tak "średnio" nasz transporter.
Max Mad
Wieża jest budowana na licencji z tego co wiem. Silnik i przekładnia sprowadzana i pewne elementy elektroniki. Reszta jak kadłub, zawieszenie, wyposażenie i reszta bebechów robimy u siebie.
.
20% jest produkowane w kraju,reszta to import
Podatnik
Trochę durne by pobierać vat od zamówień publicznych.