Przemysł Zbrojeniowy
Postępy nowego amerykańskiego BWP
W Warren w stanie Michigan uruchomiono prace nad optymalizacją stanowisk załogi w powstającym amerykańskim bojowym wozie piechoty XM30. Po wdrożeniu do służby pojazd przyjmie nazwę M30. W procesie uczestniczą żołnierze 1. Dywizji Kawalerii.
Mieszczące się w Arsenale Detroit biuro Next Generation Combat Vehicles Cross-Functional Team (NGCV CFT), które zajmuje się pracami nad wozami bojowymi nowej generacji, gościło żołnierzy z kompanii B (Bravo) 2. batalionu 5. pułku kawalerii.
Dyrektor NGCV CFT generał Brygady Geoffrey Norman stwierdził, że tego typu spotkania ułatwiają prace projektowe nad nowymi wozami bojowymi. Żołnierze wykorzystali makietę kabiny załogi wraz z symulatorem, aby zapoznać się z proponowanymi rozwiązaniami. Zostali poproszeni o przedstawienie wniosków i sugestii w celu dopracowania wielu nowych rozwiązań oraz ergonomii przedziału załogi.
Czytaj też
Co ciekawe, oprócz żołnierzy, którzy pełnili rolę załóg, w pracach wzięli udział również żołnierze piechoty, którzy w przyszłości będą stanowić drużyny piechoty transportowane i wspierane w walce przez nowy bojowy wóz piechoty.
Tego typu prace eksperymentalne mają pomóc U.S. Army w określeniu, jakie funkcje i zadania mogą zostać przydzielone żołnierzom drużyny desantu, aby wesprzeć załogę wozu. Trzeba bowiem pamiętać, że XM30 ma mieć dwuosobową załogę oraz co najmniej sześciu żołnierzy desantu. Część obowiązków załogi mają przejąć algorytmy i sztuczna inteligencja.
Czytaj też
Pierwsze XM30 (M30) mają wejść do służby w 2029 roku. Wtedy też rozpocznie się proces wycofywania i zastępowania bojowych wozów piechoty M2. Do czasu wdrożenia do służby i rozpoczęcia produkcji seryjnej M30 planowane są kolejne spotkania i testy z udziałem żołnierzy.
Zespół NGCV CFT zajmuje się nie tylko pracami nad bojowym wozem piechoty M30, ale również nad wdrażaniem lekkiego czołgu (wozu wsparcia ogniowego) M10, modułowej platformy gąsienicowej AMPV, armatohaubicy samobieżnej M1299 ERCA oraz nowego czołgu podstawowego M1A3.