Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

Maszyna Inżynieryjno - Drogowa / Fot Obrum Gliwice

Polski czołg saperski do modyfikacji

4 Regionalna Baza Logistyczna opublikowała ogłoszenie o zamówieniu dotyczącym wykonania naprawy głównej z modyfikacją Maszyny Inżynieryjno Drogowej MID. Czas na składanie ofert spełniających opisane w komunikacie wymagania trwa do 14 grudnia br.

Reklama

Na początku grudnia br. 4 Regionalna Baza Logistyczna za pośrednictwem Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej opublikowała ogłoszenie dotyczące wykonania usługi polegającej na naprawie głównej z modyfikacją Maszyny Inżynieryjno Drogowej MID. Postępowanie ofertowe tegoż zamówienia trwa do 14 grudnia br. do godz. 10:00.

Reklama

Jak czytamy w komunikacie 4.RBL, postępowanie ofertowe jest prowadzone w formie procedury ograniczonej i zarazem przyspieszonej. Podmiot zlecający uzasadnia taki wybór potrzebą skrócenie terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu oraz ofert. Wybrany wykonawca, który zostania wytypowany na podstawie oferty najkorzystniejszej cenowo, będzie zobowiązany do realizacji otrzymanego zamówienia do 300 dni od momentu jego udzielenia. Oferent ma obowiązek poinformować o wszelkich zmianach na poziomie podwykonawców w trakcie realizacji zamówienia.

Czytaj też

W ogłoszeniu widnieje zapis, że zamawiający w niniejszym postępowaniu nie żąda wniesienia wadium. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i wymagania do niego zostaną określone w dokumencie Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ), który zostanie przekazany wykonawcy. O udzielenie powyższego zamówienia mogą ubiegać się podmioty mające siedzibę albo miejsce zamieszkania w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej, Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub państwie, z którym Unia Europejska lub Rzeczpospolita Polska zawarła umowę międzynarodową dotyczącą tych zamówień.

Reklama

Czołg saperski MID produkowany w Polsce przez OBRUM Gliwice, dzięki wykorzystaniu w jego konstrukcji podwozia czołgu T-72 przeznaczony jest do realizacji zadań związanych z zabezpieczeniem inżynieryjnym pododdziałów pancerno-zmechanizowanych takich jak zabezpieczenie ruchu, prace ziemne, przedsięwzięcia ratunkowo-ewakuacyjne, mechanizacja prac przeładunkowych oraz wyciąganie i holowanie ciężkich wozów bojowych.

Pojazd inżynieryjny MID
Pojazd inżynieryjny MID
Autor. OBRUM

Istnieje zapotrzebowanie na zwiększenie potencjału SZ RP, jeżeli chodzi o podobne pojazdy, służące do wsparcia jednostek pancernych i zmechanizowanych. W służbie jest zaledwie kilka tego typu pojazdów, choć zapewniane przez nie zdolności są bardzo potrzebne do wsparcia Wojsk Pancernych.

Czytaj też

Reklama

"Będzie walka, będą ranni" wymagające ćwiczenia w warszawskiej brygadzie

Komentarze (2)

  1. Filemon19

    Paradoksalnie MON wydaje 359 mln PLN co rok na remonty sprzętu Który stoi przecież w magazynie jak the 250 czołgów dla Ukrainy Tyle jest w budżecie A tutaj znowu KICHA

  2. bc

    Kilkanascie szt M1150 Assault Breacher Vehicle, Australia zamówiła ostatnio więc cały czas są produkowane, a po co im to Combined Arms Breach na Ytubie.

Reklama