Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

Bożena do naprawy

Zdalnie sterowany trał przeciwminowy "Bożena-4" / Fot. B. Sulik
Zdalnie sterowany trał przeciwminowy "Bożena-4" / Fot. B. Sulik

2.Regionalna Baza Logistyczna poinformowała o wyborze wykonawcy do realizacji zamówienia dotyczącego usługi przeprowadzenia szkolenia z obsługi, konserwacji i naprawy trałów przeciwminowych Bożena. Wybór został dokonany na podstawie najkorzystniejszej oferty.

Reklama

Zgodnie z najnowszymi informacjami 2 Regionalna Baza Logistyczna zakończyła swoje postępowanie ofertowe w sprawie usługi przeprowadzenia szkolenia z obsługi, konserwacji i naprawy trałów przeciwminowych Bożena ze względu na wybranie wykonawcy tegoż zamówienia. Podmiotem wytypowanym do wykonania usługi została warszawska firma MAW Telecom International S.A. W oficjalnym komunikacie czytamy, że zamawiający dokonał wyboru oferty najkorzystniejszej w wyniku przeprowadzonych negocjacji w dniu 03.11.2022 r.

Reklama

Postępowanie ofertowe prowadzone było w formie przetargu nieograniczonego. Firma MAW Telecom International S.A. zobowiązała się do wykonania zamówienia w cenie 228 780 PLN brutto.

    Dla przypomnienia, trał przeciwminowy Bożena-4 to słowacka konstrukcja przeznaczona do zadań związanych z powierzchniowym oczyszczaniem terenu z min przeciwpiechotnych i przeciwpancernych. Może też być wykorzystywany do innych prac, przy których bezpośrednie przebywanie człowieka nie jest bezpieczne. Istnieje możliwość podłączenia innego sprzętu tj: łyżki koparki, wideł do palet, wideł z uchwytem, łyżki ładowarkowej czy wiertła. Sterowanie odbywa się drogą radiową za pomocą pulpitu operatorskiego.

    Reklama

    Konstrukcja została zakupiona na potrzeby PKW Afganistan w 2005 r. Jest napędzana silnikiem DEUTZ BF 4L613 o mocy 105 KM. Może rozminowywać pas ziemi o szerokości do 2 m, na głębokość do 0,25 m.

    Reklama

    WIDEO: Polska pancerna pięść na straży Łotwy [WYWIAD]

    Reklama

    Komentarze (3)

    1. Kriski

      A jak szeroki trał ma twoja mazda?

      1. Ma_XX

        trału pewnie nie ma ale pewnie pług jesy, opony o profilu 20, dużo ledów i czarną folię

    2. Sаilor

      Troche żenua kiedy sprzęt wojskowy ma taki słaby silnik. Moja Mazda MX-5 ma silnik 140 KM a to jest praktycznie entry-level samochód. Ludzie w tuningowanych BMW mają silniki 250, 300 KM.

    3. Mondry015

      Podsumowując 227 tyś PLN Bożenka nie najtańsza

      1. hermanaryk

        Zdecydowanie tańsza niż żona konstruktora, który nadał po niej imię tej młockarni :)

    Reklama