Brazylia kupi BWP z Turcji?

Autor. Otokar
W ubiegłym tygodniu tureckie zakłady koncernu Otokar odwiedziła delegacja z Brazylii. Turcja może stać się dostawcą lekkich czołgów i bojowych wozów piechoty dla tego państwa.
Wojska Lądowe Brazylii poszukują obecnie nowych gąsienicowych pojazdów bojowych, w tym przede wszystkim nowego bojowego wozu piechoty. Ale w rzeczywistości program może okazać się znacznie szerszy ze względu na problemy z jakimi obecnie borykają się wojska lądowe Brazylii. Do czołgów Leopard 1 brakuje bowiem już części zamiennych, do tego budżet jest na chwilę obecną zbyt skromny aby kupić nowoczesne czołgi podstawowe.

Tulpar jawi się więc jako bardzo ciekawa opcja dla wojsk lądowych Brazyli. Wóz dostępny jest nie tylko w wariancie bojowego wozu piechoty, ale również czołgu lekkiego. W takiej konfiguracji może zostać uzbrojony w system wieżowy Cockerill 3105 z armatą kalibru 105 mm lub system wieżowy Hitfact MkII z armatą kalibru 120 mm.

Autor. Damian Ratka/Defence24
Co więcej, wedle źródeł brazylijskich, oferta firmy Otokar, jest obecnie traktowana jako faworyt. Otokar jako jedyny producent miał zgodzić się na sprzedaż licencji, która pozwoliłaby produkować wozy Tulpar w Brazylii. A to byłoby korzystne dla brazylijskiego przemysłu i gospodarki.
Jeśli chodzi o wariant czołgu lekkiego lub średniego jak również jest określany (MMBT - Medium Main Battle Tank), taki pojazd z powodzeniem mógłby zastąpić również stosunkowo lekko opancerzone Leopardy 1. Te ostatnie cechują się masą około 40 ton.

Autor. Otokar
Jeśli Brazylia zdecyduje się na zakup platformy Tulpar, będzie to ogromny sukces dla koncernu Otokar, który jeszcze nie znalazł klienta na ten wyrób. Choć opracowano go dla wojsk lądowych Turcji i według informacji z 2024 roku jest w planach modernizacji technicznej, to Ankara wciąż nie zdecydowała się na zamówienie go dla własnej armii.
Chyżwar
Turcy w odróżnieniu od wielu innych podchodzą liberalnie do dzielenia się technologią, więc pewnie Brazylia faktycznie wybierze ten wóz. Jeżeli tak się stanie rzec będzie można, że w powiedzeniu "chytry dwa razy traci" coś na rzeczy jest. Ale zaraz? Z medialnych przecieków wynikało, że dziś mamy podpisać umowę na nasz własny "BWP". Tymczasem jak do tej pory niestety jest cisza w rzeczonym temacie.
Remov
Umowa ma być podpisana dzisiaj
MiP
A jakiś czas temu był artykuł że Brazylia zainteresowana jest Borsukiem
szczebelek
Jak usłyszeli, że zamierzamy wyprodukować 116 sztuk w cztery lata to odpuścili 😏
Pucin:)
Turcy powtarzają (bardzo słusznie) to co było zrobione na UMPG - wieża Cockerill 3105. Turcy myślą a my (WP-RP) nadal plum, plum tonę.
mobilnyPL
Bardzo dobra decyzja. A tak na marginesie... Wiem że HSW ma opracować tzw CbWp i bardzo dobrze ale jak to możliwe że my określając swoje zapotrzebowanie na 700 takich wózów nie potrafimy nabyć naprawdę korzystnych warunki np licencji. Mi się Tuloar podoba i nawet braku zawieszenia hudropneumatycznwgo jestem w stanie znieść