Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

Zmodernizowany okręt podwodny dla Szwecji

Fot. Saab.
Fot. Saab.

Saab dostarczył Szwedzkiej Agencji do spraw Zamówień Wojskowych (FMV) zmodernizowany okręt podwodny typu Gotland.

Jednostka znajduje się na uzbrojeniu marynarki wojennej Szwecji. Kontrakt na generalny przegląd i modernizację okrętu zawarto 29 września 2014 roku. W ramach prac zainstalowano nowe sensory oraz systemy nawigacyjne. Podjęto kroki w celu zapewnienia zdolności operacyjnej okrętu.

Trzy okręty typu Gotland (A19) wprowadzono do służby w marynarce wojennej Szwecji w latach 90. ubiegłego wieku. Jeden z nich, HMS "Halland", wziął udział w szkoleniu na Morzu Śródziemnym w roku 2000, współdziałając z jednostkami marynarki wojennej Francji, Hiszpanii i USA. Przebieg manewrów leżał u podstaw zaproszenia innej jednostki tego typu, HMS "Gotland", do wzięcia udziału w amerykańskich ćwiczeniach z zakresu zwalczania okrętów podwodnych, jakie odbywały się w latach 2005-2007.

Szwedzka spółka zapowiada, że w niedalekiej przyszłości modernizację przejdzie kolejny okręt typu Gotland.

Reklama
Reklama

Komentarze (3)

  1. wafel

    Dajcie Nam 3 U-Boty, pieknie sie w gdyni prezentuje jeden taki,

    1. Krzysiek

      Nikt ci nic nie da kupisz Niemiecki i jeszcze przez lata będziesz płacił za remonty i przeglądy a i tak Niemcy nas sprzedadzą Ruskim jak im się to opłaci

  2. Pavelsky

    Ich OP są jednymi z najlepszych na świecie a na współpracy z Saabem zarówno Polska MW jak i przemysł stoczniowy mogą tylko zyskać. Miałem okazję zwiedzić Gotlada. Cudo. Żadne Scorpene, żaden Niemiec Tylko szwedzki A-26

    1. wolfgang

      ... i dlatego nikt poza Australią nie kupił od nich okrętów podwodnych. A australijskie miały masę błędów http://www.defence24.pl/251,australia-remonty-okretow-podwodnych-typu-collins. Aha - kupił też używane Singapur, ale do szkolenia. Jak przyszło do zakupu bojowych to kupili Scorpene...

    2. Krzysiek

      Popieram SAAB to firma na współpracy z którą byśmy zyskali dużo.

  3. bmc3i

    Modernizuja wprowadzone w latach 90. Gotlandy, podczas gdy my wciaz uzywamy Kobeny - wprowadzone do sluzby w latach 60. rowiesnikow dawno juz wycofanych przez MW ze sluzby Foxtrotòw

    1. bolo

      Kilka lat temu znacznie bardziej przestarzały północnokoreański OP zatopił nowoczesną fregatę Korei Płd. Tak więc Kobbeny są nadal groźne. Problem jest w tym, że coraz trudniej utrzymac je w zdolności do pracy.