Reklama

Wojsko, bezpieczeństwo, geopolityka, wojna na Ukrainie

Bell V-280 Valor - fot. Bell Helicopters

Piątek z Defence24.pl: Rosja wypowiada Traktat o Otwartych Przestworzach; Bell o programach dla Polski

Piątkowy przegląd prasy pod kątem bezpieczeństwa i obronności.

Paweł Kryszczak, Gazeta Polska Codziennie, „Rosja bez otwartych przestworzy”: Rosja wypowiada międzynarodowy Traktat o Otwartych Przestworzach. „Duma Państwowa Federacji Rosyjskiej zagłosowała za wypowiedzeniem Traktatu o otwartych przestworzach (TOS). Ustawa została wniesiona do parlamentu przez prezydenta Władimira Putina. [...] Decyzja ws. wyjścia ze strategicznego międzynarodowego porozumienia przeszła jednogłośnie. - Mimo że Waszyngton wycofał się z Traktatu o otwartych przestworzach (jesienią 2020 r. -przyp. red.), to nadal mógł otrzymywać od pozostałych sygnatariuszy porozumienia (będących członkami NATO) informacje o tym, co się dzieje w Rosji. My zaś nie mogliśmy przeprowadzać lotów nad terytorium USA - argumentował Władimir Szamanów, deputowany Dumy Państwowej.”


Igor Szczęsnowicz, Gazeta Polska Codziennie, „Polska z szansą na śmigłowce bojowe nowej generacji? <<Wszystko jest możliwe>>”: Wywiad z Stevenem Mathiasem, wiceprezesem Bell Textron Inc. „Przede wszystkim Bell jest liderem w Future Vertical Lift (FVL), programie budowy całkiem nowej generacji śmigłowców dla US Army, w którym mogą uczestniczyć także partnerzy zagraniczni. Obok toczących się w Polsce programów Kruk, Kondor, Perkoz, to jedno z pól współdziałania. Jeśli ktoś zastanawia się w ogóle, jak będzie wyglądać statek powietrzny przyszłości, niech spojrzy właśnie na takie rewolucyjne konstrukcje, jak Bell V-280 Valor - bojowy zmiennowirnikowiec dalekiego zasięgu - czy rozpoznawczo-uderzeniowy Bell 360 Invictus. Te dwa warianty mogą zostać wybrane w następnych 18-24 miesiącach przez amerykańską armię, zastępując obecnie używane śmigłowce. FVL to świetna okazja do rozmów z Polską.”


Reklama

"Będzie walka, będą ranni" wymagające ćwiczenia w warszawskiej brygadzie

Komentarze

    Reklama