Wojsko poinformowało o rozstrzygnięciu przetargu dotyczącego dostawy platform hakowych do transportu pojazdów i kontenerów. Jak wskazała 2. Regionalna Baza Logistyczna ofertę w postępowaniu złożyła jedna firma, której udało się finalnie uzyskać kontrakt na dostawy. Platformy posłużą do pomocy w transporcie pojazdów wojskowych, a co ciekawsze również elementów niezbędnych obecnie do budowy zapory przy granicy z Białorusią.
Postępowanie przetargowe ruszyło 8 września bieżącego roku i trwało do 20 września, do godziny 8:00 rano. Czytając jego treść, w ogłoszeniu zamieszczonym w Suplemencie do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, zauważamy, że przedmiotem zamówienia było pozyskanie hakowych platform typu Flattrack, służących do transportu pojazdów wojskowych i kontenerów.
Czytaj też: Estoński kontyngent pomoże na granicy
Postępowanie zostało podzielone na dwa zadania. Pierwsze z nich odnosiło się dostawy szesnastu platform (włączając osiem z zamówienia opcjonalnego) do transportowania pojazdów gąsienicowych i kontenerów. Natomiast drugie zadanie tyczyło się dostawy także szesnastu platform, jednakże do transportowania pojazdów kołowych i kontenerów z dowolnym wyposażeniem.
Przetarg prowadzony jest według procedury otwartej przyśpieszonej. Ten charakter ma związek z koniecznością zakończenia procesu dostaw jeszcze w 2021 roku. Logistycy z Warszawy warunkują to tym, że platformy są niezbędne do zabezpieczenia transportu wojskowych pojazdów kołowych oraz gąsienicowych do miejsca remontów jak i do ośrodków szkolenia poligonowego.
Zamawiane platformy mogą zostać także użyte do wspierania działań polskich służb na granicy polsko-białoruskiej, tudzież Policji i Straży Granicznej, poprzez dostarczanie sprzętu niezbędnych dla owych służb, a także elementów służących do wzmocnienia infrastruktury granicznej, której celem jest uszczelnienie wyżej wspomnianej granicy państwowej.
- Zakup wynika z potrzeb niezbędnych dla realizacji zadań m.in. do wsparcia działań funkcjonariuszy Straży Granicznej, Policji, wybudowania fortyfikacji inżynieryjnej na granicach państwa i dostarczania sprzętu dla pododdziałów realizujących zadania uszczelniania granic państwa - czytamy w ogłoszeniu.
W piątek, 19 listopada nastąpiło opublikowanie wyników postępowania przetargowego. Dostawą, co najmniej szesnastu platform hakowych, zajmie się wielkopolskie przedsiębiorstwo Metalpower sp. z o.o. z Buszewa, zlokalizowanego około 30 kilometrów od Poznania. Całkowita końcowa wartość kontraktu wynosi około 1,5 mln złotych netto (ok. 1,9 mln zł brutto). Był to jedyny podmiot, który wyraził chęć udziału w postępowaniu.
Pod koniec września bieżącego roku zapadła decyzja o budowie zapory. Jej rozpoczęcie planowane jest na grudzień br., zaś zakończenie na schyłku pierwszej połowy 2022 roku. Owe umocnienie będzie długie na 180 kilometrów i wysokie na 5,5 metra. Konstruowanie zapory będzie prowadzone w trybie trzyzmianowym, 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu. Obecnie na granicy jest zbudowane przez wojsko tymczasowe ogrodzenie, które jednak jest cały czas na odcinkach niszczone przez służby białoruskie oraz migrantów i musi być naprawiane.
Czytaj też: Wojsko kupi części do podwozi wozów bojowych
kocham
A od czerwca co robili?
1917
Zgodnie z przepisami kierowca tego pojazdu musi miec uprawniena na hds.
Lowca lemingow
A na rower nie trzeba.
Nie musi nie jest to żuraw przenośny a urządzenie samozaładowcze
Jak Knedler
Na zdjęciach widzę zwykłe urządzenie hakowe i platformę podhakową. Do obsługi nie są wymagane żadne dodatkowe uprawnienia poza prawem jazdy. Do konserwacji zgadza się, wymagane są uprawnienia UDT albo WDT. Ale do obsługi nie.
Delan
Najpierw chyba trzeba kupić kontenery strażnicze... Żeby mieć co wozić na tych lawetach.
tut
Czyli mamy 8+16 platform za 1,5 (1,9 brutto) miliona PLN. Nie źle. Chłopaki to zrobią w tydzień? miesiąc? Dwa? Zatrudniają 2, słownie dwóch spawaczy? Pytam bo się nie znam. I niech ktoś powie, że ta cena jest ok. Proszę.
Lowca lemingow
A jest to rzeczywiscie produkcja wielkoseryjna.ze ktos bedzie to robil za 1000 zl za sztuke. Tylu bylo chetnych.ze sie jeden zglosil. Trzeba bylo stawac do przetargu .to bys w garazu ze szwagrem spawal lemingu.
db+
Dostawę 16 platform wartych 1,5 mln w terminie krótszym niż 6 tygodni zlecono firmie istniejącej od 2 lat, z kapitałem zakładowym 10 tysięcy złotych. Jest to sytuacja zupełnie normalna i nie budząca żadnych wątpliwości. Wszak taką platformę robi się w jedną minutkę z makulatury i rolki taśmy klejącej.
asf
A co z zakupem kolejnych partii dronów dla Wojska?
Lowca lemingow
A te pierwsze juz odebralismy ? Moze niech sie naucza najpierw z tych korzystac
Lowca lemingow
A te pierwsze juz odebralismy ? Moze niech sie naucza najpierw z tych korzystac
Grzyb
Lol. Pojazdy z hakiem były w użyciu już we wczesnych latach 2000 jak wszędzie na osiedlach stały takie wielkie półokrągłe śmietniki ASTWA. Dopiero teraz MON odkrywa coś, co w cywilu wyszło z użycia?
ShadiaSabra
Hakowce nie wyszły z użycia, są użyteczne. Przecież kontenery na gruz i inne odpady są wożone własnie hakowcami.
pirx
Ochrona granicy? Piniendzy nie ma i nie będzie. Tak by wyglądała ochrona za Tuska. Oczywiście wtedy nikt by Tuskowi prawa jazdy nie odebrał, a prawnuk słynnego poety noblisty znów cieszyłby się, że Państwo to kamieni kupa.
Samder
Nie było nic i też na nic nie było a teraz jest ciekawe skąd.....