Izraelska firma Plasan we współpracy z Hanwha Aerospace Australia opracuje i dostarczy pakiety pancerza przeznaczone dla bojowych wozów piechoty AS21 Redback, które niedawno australijska armia wybrała jako następcę transporterów opancerzonych M113AS4.
Plasan będzie odpowiedzialny za dostawy pakietów opancerzenia m.in. dla wież T2000 produkcji Elbit Systems. Łącznie Australia pozyska 129 AS21, do których elementy opancerzenia będą produkowane zapewne przez lokalny oddział izraelskiego przedsiębiorstwa Plasana . Będzie on odpowiedzialny także za produkcję opancerzenia dla innych wozów nabywanych przez australijską armię jak armatohaubice AS9 Huntsman (lokalny wariant K9) oraz wozów amunicyjnych AS10. Oprócz tego firma ta już od dawna bierze udział przy produkcji osłon pancernych dla wielozadaniowych pojazdów 4x4 Hawkei. Tym samym Australia staje się dla izraelskich przedsiębiorstw brdzo cennym rynkiem, chociażby z uwagi na to, że zamawiany AS21 Redback posiada wiele innych podzespołów (oprócz samej wieży) produkcji Elbit Systems jak system ochrony aktywnej Iron Fist czy nahełmowy system obserwacji IronVision.
Czytaj też
AS21 Redback to gąsienicowy bojowy wóz piechoty opracowany przez koncern Hanwha Aerospace wykoprzystujący w podwoziu podzespoły z systemu artyleryjskiego K9 Thunder. Wóz otrzymał wieżę produkcji izraelskiego koncernu Elbit Systems, gdzie umieszczono uzbrojenie w postaci armaty łańcuchowej Bushmaster Mk44S kal. 30 mm oraz sprzężony z nią uniwersalny karabin maszynowy MAG 58 kal. 7,62 mm. Do zwalczania celów ciężko opancerzonych służą dwa przeciwpancerne pociski kierowane Spike LR2/Javelin, które mogą być zintegrowane z wieżą. Jednostkę napędową AS21 stanowi silnik MTU MT 881 Ka-500 o mocy 1000 KM, sprzęgnięty z automatyczną skrzynią biegów Allison X1100-5A3. Pozwala on na rozpędzenie tego ważącego 42 tony wozu do ponad 65 km/h, przy zasięgu maksymalnym wynoszącym 520 km.
"Będzie walka, będą ranni" wymagające ćwiczenia w warszawskiej brygadzie