Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

Lynx dla Indii?

Wizualizacja KF41 Lynx z ASOP StrikeShield. Fot. Rheinmetall Defence
Wizualizacja KF41 Lynx z ASOP StrikeShield. Fot. Rheinmetall Defence

Grecki portal DefencePoint informuje że koncern Rheinmetall zdecydował się wziąć udział w programie FICV czyli postępowania na nowy, bojowy wóz piechoty dla wojsk lądowych Indii.

Reklama

Wojna na Ukrainie - raport specjalny Defence24.pl

Reklama

Rheinmetall ma oferować nie tylko bojowy wóz piechoty Lynx, ale również transfer technologii i produkcji w Indiach, co nie jest niczym dziwnym, albowiem Indie konsekwentnie stawiają taki wymóg, wszystkim zagranicznym firmom w ramach polityki "Made in India".

Czytaj też

Jest to dość ciekawa informacja także ze względu na fakt, że jednym z wymogów jakie indyjskie wojska lądowe stawiają przed nowym bojowym wozem piechoty, jest zdolność do pokonywania przeszkód wodnych metodą pływania, czego oczywiście Lynx nie oferuje jako cięższa konstrukcja.

Reklama

Z drugiej strony, KF41 Lynx, oferuje znacząco wyższy poziom ochrony, w pełni modułową konstrukcję, oraz dużą kubaturę wnętrza która zapewnia wysoki poziom komfortu załodze oraz drużynie desantu, jak również szerokie możliwości adaptacji wnętrza do różnych zadań.

Czytaj też

Oczywiście dopiero z czasem przekonamy się czy Rheinmetall znajdzie lokalnego kooperanta i czy KF41 Lynx zainteresuje indyjskie wojska lądowe na tyle, aby móc konkurować z lokalnymi konstrukcjami, opracowanymi przez lokalne firmy takie jak Tata Motors.

Reklama

Komentarze (3)

  1. Pitbull

    Normalnie gdyby HSW byla fima prywatna to powinna wystartowac do tego Indyjskiego przetargu nie ogladajac sie na odwieczn MONowskie obietnice. Szczegolnie, ze spejnia warunki zamawiajacego duzo lepiej niz Lynx. Ale podejrzewam, ze bedac firma panstwowa nasz MON bedzie im wiazal rece, ze niby idzie "wielkie zamowienie" na Borsuki. W tej chwili HSW konczy skladanie dodatkowych 4 Borsukow, ktore MON zamierze testowac w nieskonczonosc i nic nie stoi na przeszkodzie zeby Indiom podeslac jeden egzemplarz do testow.

    1. Van_D

      Nikt nikomu nie wiąże rąk, Borsuka po prostu nie ma dopóki nie przejdzie testów kierujących go do produkcji seryjnej. Wyciąganie innych wniosków jest jak wiara w płaską ziemię...

    2. Polak Mały

      @VAn_D HSW jest spółka akcyjną skarbu państwa i niestety jest zależna i to bardzo od MON( dlaczego były Prezes HSW stracił stanowisko?). Poza tym prototypy należą do Państwa bo zostały zakupione jak również wydaje mi się , że również dokumentacja techniczna. Bez zgody MON nawet nie ma czego wysłać na ewentualne testy .

  2. Pitbull

    Borsuk jest juz testowany od paru lat za to MON chcial kupic po tygodniowym tescie Redbacka i pomimo, ze Redback nawet tego testu nie przeszedl to MON dalej naciska na jego kupno. Dlatego na miejscu HSW nie czekalbym na laske MONu i startowal z Borsukiem do Indyjskiego konkursu.

  3. Tadeusz Żeleźny - analityk systemowy

    Biorąc pod uwagę wymóg pływalności dla indyjskiego nowego BWP, to nasz Borsuk miałby większe szanse, niż Lynx. Oczywiście pod warunkiem, że PGZ i decydenci by umieli wspiąć się na poziom gry na światowych rynkach.. Ale do tego potrzeba minimum inicjatywy i zdolności marketingowych, negocjacyjnych i handlowych....bez nich nawet wskazanie palcem intratnego kontraktu nie pomoże....

Reklama