Stacja radiolokacyjna Captor E-Scan będzie się charakteryzować zwiększonym zasięgiem wykrywania i śledzenia celów. Będzie ona również bardziej odporna na zakłócenia elektroniczne, a jej zdolności w zakresie powietrze-ziemia zostaną rozszerzone. Wartość kontraktu, który ma zostać przyznany BAE Systems jako integratorowi systemu wyniesie 365 mln funtów.
Samolot Eurofighter wyposażony w radiolokator Captor-E Scan odbył już w lipcu 2014 roku pierwszy lot. Planowane są kolejne próby z jego udziałem, zarówno w powietrzu, jak i na ziemi. Służby prasowe BAE Systems podkreślają, że zmodernizowany radar Captor-E Scan będzie się charakteryzował dużą szerokością wiązki.
Stacje radiolokacyjne z aktywnym skanowaniem elektronicznym z założenia będą mogły być montowane na myśliwcach Eurofighter należących do 2. i 3. Transzy. W lipcu bieżącego roku premier Wielkiej Brytanii David Cameron poinformował o przeznaczeniu na stacje radiolokacyjne z aktywnym skanowaniem elektronicznym dla samolotów Typhoon dodatkowych środków finansowych.
Obecnie Eurofightery znajdujące się w służbie liniowej wyposażone są w radary ze skanowaniem mechanicznym. W przyszłości w ramach modernizacji myśliwców tego typu przewiduje się również integrację z nowymi środkami rażenia, jak pociski powietrze-powietrze średniego zasięgu Meteor, rakiety powietrze-ziemia Brimstone 2, a także pociski manewrujące Storm Shadow i Taurus KEPD 350.
pleban
Marzenie zobaczyć go z biało-czerwoną szachownicą
Kuba
Nie lepiej z szaro-szarą?
Oj
Zgodnie z zapowiedzią gen.Majewskiego do roku 2016 będziemy posiadać jedną eskadrę Typhoona, dlatego trzeba czekać cierpliwie i w każdym możliwym momencie o tym przypominać by przypadkiem nie zapomniał o obietnicy...))
Adam
Nasze F-16 mają większe możliwości bojowe bo są zintegrowane z rakietami Maverick a wkrótce otrzymają JASSM.
Tomek
To najnowocześniejszy myśliwiec w tej chwili bo wydaje się, że stelah to błędna droga.
Legion
EF jest dobry ale ostatnio pojawiło info o jego pękaniu oraz jest droższy np od Rafale który najogólniej pisząc ma tylko trochę słabsze silniki...
meh
Ciekawe czy zgodzą się z tobą piloci którym przyjdzie działać w zasięgu ruskiej opl.
gosc
Moze i najnowoczesniejszy ale nie pozbawiony wad. Ostatnio wyszly problemy z wadami konstrukcji tylnego usterzenia w niemieckich samolotach. Z powodu pojawiajacych sie pekniec obnizono zywotnosc i ilosc godzin.
aron
Zna ktoś cene EF,Gripena i Rafale?Wizualnie bardzo podobne samoloty a technologicznie czym się różnią?Który najlepszy?
Oj
Oczywiście że wielu tu zna m/w ceny i różnice pomiędzy tymi maszynami ale nie czekaj na to że ktoś będzie cię prowadził za rączkę by ci to wszystko przedstawić.Samemu musisz zadać sobie trud....
Legion
Raz czy dwa pisałem pod niektórymi tematami... Co do cen polecam przejrzeć dokumenty rządowe Francji czy raz nawet tu na D24 była cena EF całkiem niedawno... Co do Gripena NG dokładnie nie wiadomo tylko szacunki (ceny samych samolotów bez dodatków).
bonzo
W magazynie lotnictwo z października autor napisał ze EF kosztuje obecnie tyle ile F-35 czyli ok 120 -160 mln za sztuke w zaleznosci od wyposarzenia i pakietow jakie sie zamawia . Rafale jest nieco tanszy a gripen kosztuje ok 60 mln za sztuke ale lepiej sprawdz sam