- Wiadomości
Antonow walczy o rynek indyjski
Koncern Antonow promuje samoloty transportowe An-178 i An-132 w Indiach, podczas wystawy DefExpo 2016. Celem jest włączenie do kooperacji w najnowszych programach ukraińskiego producenta zarówno kooperantów jak i odbiorców na rynku indyjskim.

Pierwszym z potencjalnych kierunków współpracy jest oferta zastąpienia popularnych w Indyjskich Siłach Powietrznych samolotów transportowych An-32 zmodernizowanym wariantem An-132 opracowywanym przez Ukraińców we współpracy z Arabią Saudyjską. Maszyna ma zostać oblatana w bieżącym roku i przy wyższych od An-32 osiągach i ładowności ponad 9 ton dysponować podobną wszechstronnością jeśli chodzi o warunki operacyjne i lądowanie w przygodnym terenie.
Czytaj też: An-132 poleci w 2016 roku. Ładunek 9 ton i ponad 4 tys. km zasięgu [Wideo]
Kolejny kierunek potencjalnej współpracy to kooperacja przy programie transportowca AN-178 w klasie ładunków do 18 ton. Maszyna dobrze wpasowuje się w oczekiwania indyjskich sił zbrojnych w zakresie samolotów transportowych tej klasy. Możliwa też jest szeroka kooperacja w zakresie produkcji i wsparcia eksploatacji zarówno w Indiach jak i w sąsiednich krajach.
Czytaj też: Ukraińskie transportowce dla Arabii Saudyjskiej. Licencyjna produkcja An-178? [Video]
Antonow intensywnie promuje też w Indiach rodzinę samolotów specjalistycznych, takich jak maszyny ratownicze czy patrolowe, opartych na płatowcach An-148/158. Są to produkowane obecnie maszyny, posiadające wiele wspólnych elementów z transportowych An-178. Obecnie najnowszy wariant to morski samolot patrolowy AN-148-300MP, który łączy nowoczesne wyposażenie i relatywnie niskie koszty eksploatacji z szybkością odrzutowego samolotu pasażerskiego. W stosunku do turbośmigłowych odpowiedników w tej samej klasie jest w stanie dokonać kontroli danego obszaru w krótszym czasie, może również operować na większych dystansach.