Turcja: „własny system” zamiast S-400

11 stycznia 2021, 16:24
Zrzut ekranu 2021-01-11 o 17.00.38
Fot. Andrey Korchagin (CC BY-SA 2.0)

Szef tureckiej administracji przemysłu obronnego Ismail Demir poinformował, że rosyjskie systemy obrony powietrznej S-400 są w pełni gotowe do prowadzenia działań operacyjnych – poinformowała agencja TASS. Wcześniej, na początku grudnia Rosjanie informowali o pełnym wywiązaniu się z umowy.

Reklama

O gotowości systemów poinformowano 11 stycznia br. a zatem niewiele ponad miesiąc po czasie zrealizowaniu dostaw. Turcy pozostali nieugięci, pomimo wprowadzenia kolejnych amerykańskich sankcji w grudniu 2020, a wcześniej zablokowaniu możliwości zakupu przez Turcję samolotów wielozadaniowych 5. generacji F-35A Lightning II.

Zdecydowano się na to pomimo, że Ankara jest członkiem programu budowy tego samolotu. Zagrożenie, że Turcy dysponując zarówno S-400 jak i F-35, wypracują metody wykrywania tego samolotu było jednak zbyt duże. Znacznie większe niż fakt wprowadzenia do systemu obronnego NATO zestawów produkcji rosyjskiej.

Mimo to, co podkreślają obecnie sami Turcy, odmowa sprzedaży tych maszyn nie zablokowała udziału w programie tureckich firm, które nadal są elementem globalnego łańcucha dostaw dla tego samolotu.

Reklama
Reklama

Przypomnijmy, że zgodnie z umowa z 2017 roku, o wartości 2,5 mld Turcja zakupiła 4 baterie baterie S-400 Triumf z łącznie 36 wyrzutniami i co najmniej 192 pociskami. Jeszcze miesiąc temu wyglądało na to, że za ta inwestycją przyjdzie jej poszerzenie, jednak najwyraźniej Ankara ma inne plany.

„Dziś w Turcji byłby drugi pułk S-400. Byłoby tak, gdybyśmy podążali szybką i łatwą ścieżką, ale dążymy do maksimum” – zadeklarował dzisiaj Demir – „Dzięki informacjom, które wyciągamy z doświadczenia z S-400, planujemy osiągnąć podobny poziom w naszych pracach nad stworzeniem własnych systemów obrony powietrznej”. Jak dodał systemy te mają być gotowe w 2025 lub 2026 roku.

Może to oznaczać pewien zwrot w dotychczasowej polityce Ankary, choć trzeba przyznać, że tak naprawdę dąży ona konsekwentnie od lat do stworzenia niezależnych rozwiązań w różnych dziedzinach. Udało się to w przypadku dolnych pięter (obrona krótkiego i bardzo krótkiego zasięgu), a teraz dąży się do zdobycia kwalifikacji także w systemach zasięgu średniego.

Czas pokaże na ile „własny” system turecki będzie rzeczywiście wynikiem ich niezależnej myśli technicznej wykorzystującej tylko podpatrzone rozwiązania, a na ile będzie on zależny od Rosji i jej technologii. I co na to wszystko powiedzą Amerykanie, którzy z jednej strony mogą kontynuować dalsza politykę sankcji, z drugiej zaś poprzeć projekt turkizacji i westernizacji zaawansowanych rosyjskich rozwiązań technicznych, de facto nie mając pretekstu do wprowadzania sankcji. 

Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 142
Reklama
block
wtorek, 12 stycznia 2021, 14:16

Czy ktoś widział S-400 w akcji bojowej? Czy coś się udało strącić, mniejszego od liniowego samolotu na wysokim pułapie?

Davien
wtorek, 12 stycznia 2021, 17:22

Na szczęście samolotów pasażerskich nei zestzrelili. Ten system ma zerowe konto zestrzeleń.

dim
wtorek, 12 stycznia 2021, 10:58

A teraz wyobraźcie sobie, że 8-krotnie liczniejsza Turcja podjęłaby równie skutecznie i podobny wysiłek zbrojeniowy, jak ten stale podejmowany przez 10 milionową (licząc samych Greków) Grecję... - czy wtedy faktycznie Turcy nie staliby się dla Europy bardzo groźni ? Otóż w przyszłości, pod warunkiem, że z przywódcami znacznie mądrzejszymi niż ci obecni, wcale nie jest to wykluczone. Zwłaszcza, że swych obywateli, czy wręcz wyznawców idei wielkiej Turcji, aktualnie lokują w czołowych europejskich państwach, co najmniej milionami, w każdym z nich.

Adonis
czwartek, 14 stycznia 2021, 01:25

kto się porównuje z Grecją:))) to latająca mucha koło nosa. Tylko sama widzi siebie w lutrze... wielkiego i pochwala się do siebie. Lustro lustro powiedz mi czy jest ktoś silniejsza wokół morza. więc nie sądzę żeby brali pod uwagę tylko Grecję..

Milutki
wtorek, 12 stycznia 2021, 16:41

Nie, nie staliby się groźni, Turcja musi tylko zająć należne jej miejsce, w tym celu się usamodzielnić i przeczekać antyturecką histerię. Turcja jest ugodowa i zawsze chętna do negocjacji, no może pomijając komunistów, urojenia "Królestwa Armenii", czy odzyskiwania greckiej stolicy której Grecja nigdy nie miała

OTTO
czwartek, 14 stycznia 2021, 01:37

ahh,,zostawcie tą Grecję. PKP niej więcej 150 miliardów euro i tyleee długów do tego nie stać ale jeszcze kupuje samolotów rafaele .W cale nie liczy się i jest w tarapatach. Ministrem finansów w jest niemczyk w atenach bo pilnują żeby nie dali na sirtaki..zrób reformy,sprzedaj portów, zwolnij pracowników..zapłać mi moje euro..ahh te turcy przez nich w tematach, mediach, tv są te grecy.... cały czas...jeszcze od czasu do czasu się zbankrutują a niemcy sfinansują..historia powtarza od wieków

CdM
wtorek, 12 stycznia 2021, 22:07

Ech, milutki;) Porozmawiajmy więc oddaniu Grecji wschodniego brzegu Morza Egejskiego, że o Cyprze nie wspomnę...

Berlinek
czwartek, 14 stycznia 2021, 00:57

No tak, trzeba oddać...ostatnie jakiś profesor grecki powiedz, że jak tak pójcie "błędna polityka zagraniczna Grecji" znowu będziemy prowincją Turcji, innej drogi nie ma. Geografia zmusza: Jesteśmy interlandem Turcji.

Milutki
środa, 13 stycznia 2021, 08:44

Przecież Cypr zdaniem Grecji jest niepodleglym państwem. Wschodni brzeg Morza Egejskiego nigdy nie należał do Grecji więc Turcja nie może go oddać

Davien
wtorek, 12 stycznia 2021, 13:08

Widzisz dim, jest taka "malutka róznica: Grecja ma dostep do sprzetu zachodniego i jego modernizacji, Turcja obecnie nie bardzo:)) I nie, nie stana się grożni dla Europy,

dim
wtorek, 12 stycznia 2021, 17:50

@Davien. Nadawałbyś się na historyka uzbrojenia. Na gościa w nowych, technicznych sprawach bieżących już tak sobie, a o przyszłości szkoda nawet czasu... Za 10-lecie Turcja kupi np. od Chin, na co tylko mieć będzie pieniądze - jako jedyna przeszkoda.

Aurora nad grecją
czwartek, 14 stycznia 2021, 00:48

Ale bajera!! Oglądasz Tv w domu made in samsung-sony-Lg masz smartphonów ze wschodu. Nawet nie mówię o samochodach hibrit. USA walczy z technologią Huawei 5G po świecie. I dalej gadasz o technologii zachodu...:)) i już kupujecie z Chin od dawna. Ale macie kompleksów megaaaa

Davien
środa, 13 stycznia 2021, 01:12

Taak, zwłaszcza z ta ich walutą sięgając dna koło rubla:)) Ale jk widać masz tyle wspólnego z prawdziwym Dim-em co....

Hektor
czwartek, 14 stycznia 2021, 01:18

Fabryka Toyoty ma wartość powiedzmy miliard euro w Turcji więc ta wartość stoi-nic nie straci!! nieprawdaz? Więc te sprawy ekonomiczne sa błędnie. Sztuka kapitalizmu. Tak jak rezerwy w Dolarach. USA zmusza krajów na świecie żeby mieli rezerw. dlaczego bo nie chcą żeby te darmowe dolary wróciły do USA..ekonomia ma jedną zasadę "ile produkujesz tyle drukuj forcę"żeby wszytko miała wartości a co robiła USA..drukowała darmowe dolary..A kto nie trzyma rezerw w banku narodowym jako jedyny na świecie...zgadliście U-S-A...koniec..kropka Wartość nie znika i nie liczy się z różnymi walutami...

dim
środa, 13 stycznia 2021, 16:15

Ale w czym Sułtan ma problem ? Inflacyjnie obniży urzędnicze pensje o kolejnych iks procent i forsa będzie. Kto mu podskoczy - dostanie choćby dożywocie. A za co ? A za niewinność. Ot choćby za spiskowanie.

Davien
czwartek, 14 stycznia 2021, 11:14

Ano taki ze nikt mu nic nie sprzeda i tu wsadzanie ministrów nei pomoże:)

Kavala
czwartek, 14 stycznia 2021, 01:47

Hey dim, Ateny wypłacili długów Niemcom?? premier Cipras obiecał że nie będą więcej rozbić talerzów w sirtaki..powiedział; jak się ratują talerze to wyjdziemy z 10 letniego kryzysu i zapłacimy kochana Merkel. ale nie zdążył!!biedak biedakowi mówił ale jesteś biedny nawet nie masz talerze do sirtaki

Milutki
wtorek, 12 stycznia 2021, 16:37

Grecja jest tak silną że obstawia się zagranicznymi regatami, samolotami a jeszcze chce bazami. Gdyby byli silni to sami pokazaliby światu że się niczego nie boją, korzystają jednak z Francji, USA, Egiptu, ZEA. Skoro Turcja jest taka słaba to po co oni wszyscy się tak kłopoczą Turcją.

Davien
środa, 13 stycznia 2021, 01:13

Bo zwyczajnie na pijanego bandziora z bejsbolem czyli Turcje uważają, jak zacznie rozrabiać to ją usadzą i tyle;)

Hektor
czwartek, 14 stycznia 2021, 02:04

Przed syrią-libią- karabachem taka sama gadka była i dalej taka sama gadka!! do tej pory nic się nie zmieniło . Więc w takich rozmowach potwierdzacie że ta Turcja taka wielka że potrafi być we wszystkich waszych tematach,ustach,myślach. Jest silna i co raz silniejsza. po F35 wszyscy mówili..już koniec z turcją, skończona, wrzucą z nato itd..i co si,e stało; jankesy nie mogą seryjnie produkować F35..jednak technologia turecka jest potrzebna..Embarga USA gdzie jest..wyszła martwa..tak jak embarga EU..grecy tak błagali oto. Realnym świecie nic nie jest tak łatwo jak w bajce. Realia to Turcja. co tu mówiono wobec turcji to są tylko bajki

czytelnik D24
piątek, 15 stycznia 2021, 07:32

Hektor, to ty teraz jestes Turkiem? Do dopiero.

Davien
czwartek, 14 stycznia 2021, 11:18

Hektor Turcja nie ejst do niczego potzrebna:0 Robicie drobne elementy do F-35 ale tylko do 2022r a potem koniec:) I nei macie zadnej tureckiej technologi, na wszystko co jeszcze produkujecie dostaliście kompletne plany z USA. W Karabachu osiągneliście to ze Rosja siedzi tam teraz i pilnuje by wasi terroryści nie rozrabiali, w Syrii też mimo rozbioru tego kraju do spólki z Rosja utkneliście, w Libii was też zatrzymali a przychylny wam Trump wylatuje za maks 6 dni i koniec ulg dla Turcji:))

Milutki
środa, 13 stycznia 2021, 13:49

Skoro Grecja jest silna to sama powinna być gotowa usadzić Turcję.

Oto
wtorek, 12 stycznia 2021, 15:23

Chciałbyś aby tak było ale jednak prawda boli.

Davien
środa, 13 stycznia 2021, 01:14

Istotnie Oto, prawda potężnie was zabolała ze takie coś jak ty w ambasadzie tureckiej do komputera dopuścili:)

czwartek, 14 stycznia 2021, 08:58

Poczytaj artykul "Spotkanie ministrow dyplomacji Polski i Turcji...".

espar
wtorek, 12 stycznia 2021, 10:55

Pentagon po raz kolejny odłożył decyzję o rozpoczęciu wielkoseryjnej produkcji wielozadaniowych myśliwców piątej generacji Lockheed Martin F-35 Lightning II. Na opóźnienia wpłynęło szereg problemów technicznych. Czyli nie potrafia usunąć aż 880 usterek, które sami stworzyli, po to aby nabic sobie kasy, a naiwni kupili to "cudo" do niczego.

Davien
wtorek, 12 stycznia 2021, 13:09

I po co kłamiesz:)) Opózniopno produkcj wielkoseryjną z powdu pandemii i problemów jakie ma zewnetrzna firma z napisaniem oprogramowania pod symulatory:)

Jaca
piątek, 15 stycznia 2021, 07:34

Opozniono produkcje bo to nadal bubel z 7 wadami pierwszej kategorii i ponad osmioma setkami wad drugiej kategorii. No ale jakis oficjalny powod musi byc.

Piotr
wtorek, 12 stycznia 2021, 12:40

Hehe, głupiutki bałwanku... Izrael tymi " do niczego " lata i niszczy co chce i kiedy chce :P

Stary zgred
wtorek, 12 stycznia 2021, 12:23

Nie kłam panie espar. Przyczyną opóźnień w rozpoczęciu produkcji wiekoseryjnej F-35 jest Covid-19 i problemy z symulatorem JSE (Joint Simulation Environment).

Milutki
poniedziałek, 11 stycznia 2021, 21:02

S-400 używane przez Turcję już były wykorzystane, świecąc radarem, do straszenia greckich samolotów myśliwskich które miały za zadanie podczas ćwiczeń straszyć Turcję. S-400 ledwo wdrożone przez armię turecką już zaliczyły pierwszą udaną misję

Davien
wtorek, 12 stycznia 2021, 13:10

Taak, udana misja bo Grecy sobie zgrali czestotliwości i zakresy pracy tureckich S-400?:)) Bo dane rakiet 48N6 maja dawno:)

Milutki
wtorek, 12 stycznia 2021, 16:34

Zagrali i teraz krótko przed ewentualnym zestrzeleniem będą wiedzieli od czego oberwali

Davien
środa, 13 stycznia 2021, 01:15

Nie, teraz wam ją zwyczajnie zagłuszą i prawie bezuzyteczne S-400 stana sie całkiem bezuzyteczne:)

Milutki
środa, 13 stycznia 2021, 13:51

Skoro zgrali częstotliwosc i będą potrafili zagłuszyć to powinni siedzieć cicho i się cieszyć, zadowolenia jednak nie było, były tylko greckie protesty

Davien
czwartek, 14 stycznia 2021, 11:20

A czemu nie protestowac, jak mozna w ten sposób i zyskać i ogłupic Turków:)

Davien, nie rozmnazaj sie dla dobra ludzkosci.
środa, 13 stycznia 2021, 10:24

Tak tak, sa takie bezuzyteczne ze placz USA z powodu zakupu S-400 przez Turcje slychac juz w sasiedniej galaktyce.

Davien
czwartek, 14 stycznia 2021, 11:19

Jak na razie to słychac jedynie żałosny skowyt sowieckiego trolla czyli ciebei:)

Milutki
wtorek, 12 stycznia 2021, 15:16

Tak , udana, teraz będą uważali aby tej częstotliwości nie byli zmuszeni ponownie sprawdzać

Bat
wtorek, 12 stycznia 2021, 10:41

Ta misja była sokcesem bo udało się uruchomić radar? No spektakularne zwycięstwo i sukces Turcji.

Milutki
wtorek, 12 stycznia 2021, 12:15

To pierwsza misja chyba miesiąc po wdrożeniu S-400 do armii, jak na tak krótki czas to jest sukces i pokazanie że ten sprzęt ma swoją misję którą wypełnia. Inni chcięli wystaszyć Turcję a Turcja ich wystraszyła

Davien
środa, 13 stycznia 2021, 01:17

Taak, zdradzenie Grecji częstotliwości i zakresó pracy S-400 by mogli je sobie spokojnie zagłuszać:)) Istotnie błyskotliwe posuniecie:)

Milutki
środa, 13 stycznia 2021, 13:52

Grecy jakoś nie byli zadowoleni z prezentu który im Turcja zrobiła, zamiast się cieszyć protestowali.

Davien
czwartek, 14 stycznia 2021, 11:21

A po co mają ujawniac co mają, to tylko Turcja z Rosją sa tak"mądre" ze pokazuja co mja wszystkim swoim pzreciwnikom:)

CdM
wtorek, 12 stycznia 2021, 22:13

Od momentu nieszczęsnej decyzji, Turcja zaliczyła kolejne trzy lata stagnacji i inflacji. Nie licząc covid.

Piotr ze Szwecji
poniedziałek, 11 stycznia 2021, 19:34

Kody. Jeszcze raz kody. Kto posiada kody, ten rządzi. Kto nie posiada kodów, ten jest wasalem kolonialnym. Niewolnikom kodów się nie daje.

Polak
wtorek, 12 stycznia 2021, 11:20

Co rozumiesz pod pojęciem "kody"? To jest tylko hasło, które jest co jakiś czas powtarzane w kontekście różnego rodzaju sprzętu kupowanego za granicą. Może sprecyzowałbyś o czym mówisz w więcej niż trzech prostych zdaniach. Byłoby dobrze gdybyś dokładnie omówił temat, co by znaczyło, że wiesz o czym mówisz a nie powtarzasz hasła. Pozdrawiam

August
wtorek, 12 stycznia 2021, 11:15

No jasne panie informatyk. A ziemia jest płaska tak jak są jakieś kody.

Stary zgred
wtorek, 12 stycznia 2021, 10:28

Kiedy kupujesz oprogramowanie w sklepie to dostajesz gratis kody źródlowe?

ania
wtorek, 12 stycznia 2021, 09:05

Wytłumacz teraz proszę czytelnikom co to są te twoje magiczne "kody"...?

Oto
wtorek, 12 stycznia 2021, 09:37

Jeśli kody źródłowe nie zostaną podane, dany kraj nie będzie miał prawa i uprawnień do określenia swojego przyjaciela i wroga poprzez zmianę oprogramowania. Turcja to uświadomiła sobie dawno temu, dlatego nie doszło do porozumienia z USA ws. zakupu Patriotów. Zresztą najlepiej mieć swoje niż cudze.

Davien
wtorek, 12 stycznia 2021, 13:12

I dlatego kupiliscie S-400 z półki bez zadnych"kodów" czy nawet wglądu w system:))

Milutki
wtorek, 12 stycznia 2021, 16:32

To akurat jest dywersyfikacja dostaw

Davien
środa, 13 stycznia 2021, 01:18

Taak dywersyfikacja z całkowita zależnościa nawet w pompowaniu kół od Rosji:))

czytelnik D24
środa, 13 stycznia 2021, 10:25

To tak jak z polskimi F-35. Tylko ze u nas to nawet powietrze musi byc z USA.

Davien
czwartek, 14 stycznia 2021, 11:22

Wy w Rosji nei macie F-35 wiec czemu płączesz rzewnymi łzami:0

Milutki
wtorek, 12 stycznia 2021, 15:18

To jest dywersyfikacja dostaw

Stary zgred
wtorek, 12 stycznia 2021, 14:47

Wow. To oskarzasz go teraz o bycie Turkiem? A wydawalo sie, ze ty wszystkich wyzywasz od ruskow.

Milutki
wtorek, 12 stycznia 2021, 12:38

Dokladnie tak, klient będzie niezaleznie używał sprzęt za który zapłacił. W przypadku Turcji zachód miał politykę podporządkowania i kontrolowania Turcji, teraz gdy Turcja stawia na swój sprzęt i dywersyfikację dostaw aby być poza kontrolą zachodu to na zachodzie pojawiła się antyturecka histeria, odmawia się sprzedaży broni do Turcji pod byle pretekstem, wysyła okręty wojenne aby blokowały turecką marynarkę, straszy zbiorowymi ćwiczeniami wojskowymi wielu państw. Nawet AS I ZEA zaczęły się interesować Morzem Śródziemnym. Aby użyć sformułowania polskiego ministra Turcja nie może pozwolić aby być miękiszonym, musi przeczekać histerię i dalej budować swoją niezalezność

altylerzysta
wtorek, 12 stycznia 2021, 11:12

Nie ma żadnych kodów. Jest PIN

czołgista
wtorek, 12 stycznia 2021, 11:19

Wcale nie. Jest "Face Recognition".

Trol
wtorek, 12 stycznia 2021, 10:50

W wypadku Turcji ma to sens bo ten kraj nie może się zdecydować a bardziej idzie w kierunku fundamentalizmu i kontaktów z faszystowską Rosją. Dla krajów jak my raczej USA nue stanie się nagle wrogiem a Rosja przyjacielem. Rosja miała okazje kilkaset lat by stać się naszym przyjacielem a zaesze była jedynie katem. Przyjaźń Rosji to fikcja. Ta przyjaźń to co najwyżej może przyjść nie siłowe a "przyjacielskie" wymazania z mapy kraju i narodu Białorusi.

czytelnik D24
wtorek, 12 stycznia 2021, 10:19

A gdzie Turcja chciała określić tego wroga? Czy aby nie wewnątrz NATO?

Milutki
wtorek, 12 stycznia 2021, 12:25

Wewnątrz każdego kto ją zaatakuje i zechce podporządkować. Dzięki niezależności Turcja będzie mogła przez lata walczyć i likwidować PKK/YPG, a każdy kraj uświadomi sobie że nie może tego zablokowac wyłączając Turcji sprzęt

Zygi
wtorek, 12 stycznia 2021, 00:59

Nie ma żadnych kodów. To jest fejk w kółko powtarzany i ty to też robisz.

Rafal
poniedziałek, 11 stycznia 2021, 22:56

Nastepny ekspert od "kodow"

Gnom
poniedziałek, 11 stycznia 2021, 22:55

Poczta Polska posiada kody pocztowe, a w zbrojeniach nie rządzi? Opanuj się. Pomysł, organizacja, architektura, algorytmy to są prawdziwe kody, a nie zaklęcie. A tego nikt kto potrafi ci nie użyczy, ani jankesi, ani ruscy, ani chinole. Chcesz nie być wasalem - musisz to zrobić sam jedynie wykorzystując zamknięte niektóre elementy. Pomysł i elementy krytyczne musisz wytwarzać sam.

halo tu ziemia.
poniedziałek, 11 stycznia 2021, 22:53

Kody posiada producent. Kody nie są dla klientów.

Dawo
poniedziałek, 11 stycznia 2021, 18:15

To trochę wygląda tak, jakby zakup przez Turcję S-400 byl zaplanowany przez USA lub Izrael. Teraz swoj system, a za rok jako rozwiązanie pomostowe Patriot i F-35. Czyżby?

Wieśniak
wtorek, 12 stycznia 2021, 11:17

Czołg swój mają , mają. Drony mają Krótki zasięg też Dojdzie teraz średni I wszystko sami a my? Grunt nowa farba i opto... Rządzimy poprostu

Ubawiony
poniedziałek, 11 stycznia 2021, 19:36

A tak Turcja sie chwaliła początkiem obecności wojsk rosyjskich w Syrii, że potrafi zagłuszyć S-400, a teraz twierdzi, że chcialaby swoje plot podnieść do poziomu S-400.. I tak dostali okrojoną wersję, więc niech próbują.

czytelnik D24
wtorek, 12 stycznia 2021, 10:39

Dziękuję, że nas uświadomiłeś, że Rosjanie okradli Turków na 2,5 miliarda USD sprzedając im małpią wersję S-400. Dzięki temu my Polacy czujemy się pewniej z tym, że wydaliśmy blisko 2 razy więcej na system który w przeciwieństwie do rosyjskiego nie będzie małpi. Dziękuję że udowadniasz że dobrze inwestujemy nasze pieniądze.

wtorek, 12 stycznia 2021, 12:15

Nie małpią, tylko eksportową, i nie okradła, tylko wywiązała się z umowy. Jest Pan przekonany, że odbiorcy zagraniczni dostają zawsze, wszędzie i u każdego dokładnie to samo, co własna armia?

Davien
wtorek, 12 stycznia 2021, 17:27

No popatrz Polacy dostali sporo lepsze F-16 od tych co miały Stany:)

czytelnik D24
środa, 13 stycznia 2021, 06:20

Bo Stany mieli lepsze F-18E/F, lepsze F-15E, w planach lepsze F-22, w planach lepsze F35? Tak trudno ci to pojac? Masz cos jeszcze do dodania?

Wania
wtorek, 12 stycznia 2021, 15:41

Eksportową czyli małpią. Nie wiadomo, czy system w razie konfliktu będzie zwalczał rosyjskie samoloty. Rosyjskie systemy WRE instalowane na samolotach bez problemu zakłócą radary tych baterii. Wystarczy jeden podpis na Kremlu i syryjskie samoloty też będą niewidoczne dla tureckiej opl. Jednym słowem lipa na całej linii.

Davien
środa, 13 stycznia 2021, 01:19

Co zabawniejsze już chcąc się chwalic zdradzili częstotkiwości i zakresy pracy radaró S-400 dla Grecji:0 To dopiero"błyskotliwe" posunięcie:)

Milutki
środa, 13 stycznia 2021, 13:56

To co zdradzili nie jest krytycznym parametrem, był już znany dla NATO wcześniej z Syrii i pewnie z innych miejsc

Davien
czwartek, 14 stycznia 2021, 11:24

Znane były dla rosyjskich S-400, teraz znają i tureckich:) I tak to jest krytyczny parametr bo teraz moga was spokojnie zagłuszyć:)

Swiat wedlog Daviena.
piątek, 15 stycznia 2021, 07:45

Tak, bo zapewne S-400 nadaje na jednej czestostliwosci. Oj Devi, Devi. To skoro tak latow mozna zagluszyc, to dlaczego dalej tyle placzu o zakup F-35 przez Turcje? Przeciez ty tutaj wypizywales, ze F-35 moze zhakowac ajfona Putina i z latwoscia zhakuje i zdalnie wylaczy S-400, a tutaj dalej placz ze Turcja kupila S-400 ktory to sie z latwoscia "nauczy" widziec F-35. Napisz< moze do ruskich, zeby zezlomowali te swoje S-400, bo i tak im je zaglusza albo F-35 im jes wylaczy nawet bez unoszenia sie w powietrze, tak po prostu, jeszcze z hali montazowej.

Davien
poniedziałek, 11 stycznia 2021, 19:14

Jaki swój system?? Pogonili ich wszyscy od USA zaczynając, ostatnio EUROSAM im pokazał drzwi. A sami zrobić nie byli w stanie, dlatego tak chcieli robić go z kimś.

Janek
wtorek, 12 stycznia 2021, 00:56

Pewnie, ze ma większe możliwości. Na przykład możliwość uwalenia rafinerii, albo przepuszczenia nadlatujacej rakiety prostej irańskiej konstrukcji.. Charakterystyczne dla Patriotow bolączki wieku dojrzałego.

Davien
wtorek, 12 stycznia 2021, 13:15

Doprawdy?? Bo Patrioty nie mają problemó ze znacznie szybszymi od Iskanderów pociskami Iranu zestrzeliwując ponad 150 z nich. A S-400 nawet rakiet z USA lecących w kierunku Hmiejmin nie wykryła:) Na szczęście dla Rosjan poleciały dalej i skasowały dowództwo terrorystów:)Aha koło rafinerii nie było nawet cienai Patriotów a S-400 w Hmiejmin były:)

czytelnik D24
środa, 13 stycznia 2021, 06:20

Nie maja, ale zapomniales dodac, ze tylko wedlog ciebie.

Alaris
wtorek, 12 stycznia 2021, 10:35

Tylko że Patrioty nie broniły rafinerii u Saudów. Oni mają starszą wersję z radarem sektorowym i tak się składa że radary te nie były ustawione by widzieć czy coś nadlatuje z Iranu bo nikt się tego nie spodziewał.

Gnom
poniedziałek, 11 stycznia 2021, 22:57

Jak myślą to zrobią. Mieli pomysł na wiele innych rzeczy. Od każdego coś potrzebnego pozyskali i teraz coraz lepiej radzą sobie w samodzielnym działaniu, zatem i OP stworzą. Nie przepadam za Osmanami ale podziwiam pomysłowość i konsekwencję, której tzw. polskiej władzy stale brak.

Davien
wtorek, 12 stycznia 2021, 13:21

Co niby zrobia Gnomie? Bo ani Rosjanie ani Europa im w tym nie pomogą, bo i dlaczego mieliby? Nie bez powodu Turcy byli z prośbą u EUROSAM-a by im pomógł z OPL . Mieli też pomysł na czołg i Altay leży bez silnika, mieli pomysł na samolot V gen i projekt lezy tez bez silników a obecnie grozi im całkowita blokata na zachodnie technologie.Choć trzeba przyznac ze konsekwentnie podązają droga prowadzącą do uzyskania statusu jaki ma KRLD:)

Gnom
czwartek, 14 stycznia 2021, 15:16

To co sobie założyli. Wiedzą co mają i czego im brakuje. Konsekwentnie pozyskują brakujące składniki. Nie widzisz, bo nie chcesz zobaczyć.

abc
poniedziałek, 11 stycznia 2021, 17:37

Tak dla przypomnienia Turcja zapłaciła za 36 wyrzutni i 196 rakiet 2,5 mld a Polska za 16 wyrzutni i 220 rakiet 4 mld. No ale my kupujemy od sojusznika z tego samego wojskowego bloku a Turcja w zasadzie od wroga.

Kacperek
wtorek, 12 stycznia 2021, 15:48

I Turcja wyrzuciła pieniądze w błoto. Rosyjskie systemy zakłóceń instalowane na rosyjskich samolotach bez problemu zagłuszą te eksportowe czyli okrojone systemy. A po decyzji Kremla także syryjskie czy walczące w Libii samoloty będą mogły bez problemu zniszczyć tureckie baterie. Patrząc na konsekwencje i uzależnienie od Rosji Turcja strzeliła sobie w oba kolana.

yy
poniedziałek, 11 stycznia 2021, 21:24

2,5 mld i tyle kłopotów na świecie ze kosztowało ich juz to ze dwa razy wiecej:)

Fanklub Daviena
poniedziałek, 11 stycznia 2021, 19:41

Tylko, że Turcja kupiła system wysokomobilny, a Polin stacjonary. Każda turecka bateria ma sektor ostrzału 360 stopni a Polin musi stosować 3-4 baterie Patriot do obrony jednego celu ze wszystkich stron itp. itd... :D

Hmm
wtorek, 12 stycznia 2021, 10:55

360 stopni jak radar na su 57...

Alaris
poniedziałek, 11 stycznia 2021, 23:40

1. Od kiedy Patriot jest stacjonarny? 2. Polskie baterie będą miały radary dookólne nie sektorowe. 3. Patrioty w przeciwieństwie do S-400 wykazały się już w konfliktach zbrojnych. 4. Po za Patriotami kupiliśmy też iBCS czyli coś co pozwala z tego systemu wycisnąć pełnie możliwości i co tak naprawdę neguje problem horyzontu radiolokacyjnego ( czyli gigantycznego problemu systemów Rosyjskich)

Francuskirusek
wtorek, 12 stycznia 2021, 11:20

Panie Alaris, pożyjemy zobaczymy. Proszę pamiętać że ilość też ma znaczenie w pewnych sytuacjach nad jakością. Wszystko jest zawodne

Davien
wtorek, 12 stycznia 2021, 17:29

Ilość oznacza jedynie więcej celów ćwiczebnych dla lepszego jakosciowo przeciwnika.

Baba Jaga
wtorek, 12 stycznia 2021, 22:26

Co udowodniły Tygrysy w starciach z t-34 i Shermanami.

Fanklub Daviena
wtorek, 12 stycznia 2021, 10:00

Od wtedy, gdy jego rozwiniecie wg USA to 6 godzin (na ćwiczeniach nie udało się to nigdy poniżej 24 godzin) a zwinięcie niewiele mniej. W XXIw każdy system, który nie jest Shoot-and-scoot jest stacjonarny. S-400 jest nie tylko mobilny, ale i rozproszony (elementy baterii mogą być rozstawione nawet 20km od siebie). O rosyjskich "problemach z horyzontem radarowym" bredzisz jak potłuczony. IBCS to coś, co miała już sowiecka opl kilkadziesiąt lat temu i dowodzi to, że nie masz bladego pojęcia o czym piszesz. Z horyzontem radarowym to problem ma Patriot - szumnie nagłaśniane na tym portalu "przechwycenie" pocisku manewrującego przy pomocy IBCS przez Patriot było de facto fiaskiem - Patriot PAC-3, jedyny pocisk Patriot z możliwościami pozahoryzontalnymi (za to z kiepską skutecznością przeciw celom aerodynamicznym), chybił cel wskazany przez IBCS i pocisk manewrujący został zniszczony dopiero przez PAC-2, który musi mieć cel podświetlany przez radar CW Patriota, a więc ma zasięg horyzontalny. Nawiasem pisząc to amerykańskie źródła utrzymują, że pociski S-400 mogą mieć cele wskazywane przez rosyjskie radary pozahoryzontalne jak np. Kontener. :D

Davien
wtorek, 12 stycznia 2021, 13:30

Funku, rozwinięcie i złozenie baterii Patriot to poniżej godziny. Żaden rosyjski sysyem OPL nie ma sieciocentryczności a to co potrafi Patriot z IBCS dla Rosji jest niedoscigłym marzeniem. Najnowsze rosyjskei systemy musza polegac WYŁĄCZNIE na własnych radarach a w opisywanej przez ciebie "porażce Patriota" PAC-3MSE nigdy nie przechwytywał pocisku manewrującego ale balistyczny i nawet z powodu awarii nei opuscił koontenera startowego:) IBCS natychmiast wybrał inny pocisk czyli PAC-3CRI i zniszczył cel. PAC2 od początku miał zniszczyć manewrujący. Bo widzisz wbrew twoim zmysleniom tam były dwa cele naraz do przechwycenia a nie jeden jak zmyslasz. Dla PAC-2 KAŻDY radar wpiety w IBCS staje sie dedykowanym radarem naprowadzania, dla przestarzałych S-400 MUSI to byc radar 92N6 z konkretnej baterii. aha jak w tych twoich .... radar pracujący na falach B. długich wskazuje cele dla systemu,który nie moze odebrac ani wskazań ani samych fal:))

Piotr
wtorek, 12 stycznia 2021, 12:42

Buahahahahahahahaha... dawno takich bzdet nawet twoich nie czytałem... błazenku...

Bb
wtorek, 12 stycznia 2021, 09:58

Najpierw system obserwacji sytuacji pow. kraju musiałby by" zintegrowany z tym całym ibcs ;)

BUBA
wtorek, 12 stycznia 2021, 09:53

Pokaż nam proszę zdjęcie radaru 360 st. który "Polskie baterie będą miały " - i określ kiedy. Chętnie zobaczymy konfigurację Wisły II............................................................................ .................................................................................................................................................. Na dziś to będzie ten sam standard co ma Luftwaffe tylko mniej mobilny bo na holowanych naczepach czyli na asfalt - odśnieżny...................................................................................

Davien
wtorek, 12 stycznia 2021, 13:31

A co, przegapiłęs jak Raytheon pokazywał radar LTAMDS?? Oj BUBA , BUBA tak się skompromitować:))

poniedziałek, 11 stycznia 2021, 22:55

Polska przedewszystkim kupiła system sprawdzony w boju. A Turcja sprawdzony w propagandzie.

pragmatyk
wtorek, 12 stycznia 2021, 13:07

Sprawdzony w boju 20 lat temu ,a teraz mamy inne cele ,inne parametry lotu pocisków balistycznych , uzywane są pociski manewrujące ,ktore nie przechwyci nie tylko Patriot.Obrona plot jest dziurawa także ze względu na drony .Praktycznie od nowa trzeba organizować obronę plot ,szczególnie na polu walki ,cięzkie zestawy typu Patriot są z natury używane do obrony obiektów ,IBCS pozwoli jedynie zmniejszyć ilośc zestawów do obrony Warszawy ,bo może przekazać cel innej baterii.

Davien
wtorek, 12 stycznia 2021, 17:30

Aha, to te zestzrelone w Jemenie i AS w ciągu ostatnich kilku lat pociski balistyczne i manewrujące to co?? 150 złudzeń??

środa, 13 stycznia 2021, 10:26

Tak, to 150 twoich zmyslen.

poniedziałek, 11 stycznia 2021, 20:13

Przepraszam zapomniałeś dodać ze do każdej wyrzutni dostali kolorowy tv Rubin 2 (a każdy wie jak to potrafi je.......bnaci )

Davien
poniedziałek, 11 stycznia 2021, 19:13

Tak, dla przypomnienia: Turcy dostali system z półki z dwuletnia gwarancją i bez jakichkolwiek korzyści poza poteznymi kłopotami:) A czemu tak tanio to sobie odpowiedziałeś: polityka Rosji nastawiona na rozbicie sojuszu Aha nasze PAC-3+ maja większe możliwości niż tureckie S-400.

Fanklub Daviena
wtorek, 12 stycznia 2021, 10:02

"Aha nasze PAC-3+ maja większe możliwości niż tureckie S-400" - konkretnie które, bajarzu? :D

Davien
wtorek, 12 stycznia 2021, 13:37

Sam chciałeś: S-400 wykrywa do 200 celów i naprowadza pociski na 10 z nich. PAC-3+ wykrywa do 360 celów i naprowadza pociski na 36 z nich Bateria PAC-3+ wykrywa i naprowadza pociski w 240 stopniach. S-400 wykrywa w 360 stopniach, naprowadza w 90. Bateria PAC-3 po stracie jednego z radarów działa dalej, bateria S-400 tracąc radar naprowadzania nadaje sie n złom. PAC-3MSE moga korzystać z zewnętrznych zródeł, koordynaty moze im przekazać dowolny sensor z datalinkiem, rosyjkie pociski muszą byc naprowadzane pzrez własny radar, jedyny wyjątek to sporo gorsze od PAC-3MSE 9M96:), bawimy się dalej?:))

wtorek, 12 stycznia 2021, 12:08

Z tego co wiadomo strąca pociski balistyczne. Ruskie systemy tego nie potrafią

Davien, nie rozmnazaj sie dla dobra ludzkosci.
wtorek, 12 stycznia 2021, 07:20

To S-400 maja jakies mozliwosci? Przeciez ty pisales, ze nie wykryja B-52 nawet jak im na antenie radaru nie wyladuje.

Davien
wtorek, 12 stycznia 2021, 13:38

No to udowodnij ze tak pisałem kłamco, czas start:))

Davien, nie rozmnazaj sie dla dobra ludzkosci.
wtorek, 12 stycznia 2021, 14:53

To wypisywales na Defence 24. Nie dosc ze pisales bzdurki o AIM-120 z 1973 roku, to pisales jeszcze o "lopatkach turbiny widzianych od strony wlotu powietrza". Dowod w postaci twoich wypowiedzi opublikowanych na Defence 24 ponizej. Portal Defence 24, artykul pod tytulem „Su-57 na eksport. Debiut na Paris Air Show 2019?”, z dnia 6 marca 2019 roku. Davien, piątek, 8 marca 2019, 12:06 „Panie bania wania: to zaczynamy. RCS Su-57 podawane przez samego Suchoja wynosi 01-1m2, srednie 0,5m2, dla porównania B-1B ma 1,45m2 RCS:) ,nie ma supercruise z silnikami Al-41F1, ma byc dopiero z AL-41Fu czyli dawnym Izdielie 30 radar N036 Biełka czyli moderka Irbisa przez wymiane anteny istnieje w trzech niekompletnych egzemlarzach( wyłacznie antena przednia) na T-50-3/4/5 i kilk sztuk do badań naziemnych. Co zabawniejsze RCS nie da rady zmniejszyc bez przekonstruowania całego kadłuba Su-57( temumiał słuzyc jeden z prototypów T-50-9) bo obecnie radar widzi łopatki wirników turbin AL-41:) Awionika dla Su-57 istnieje w jednym egzemplarzu tstowym, silniki AL-41FU beda nie wczesniej niz 2024-25 wiec jak widac panie bania wania ,znowu się skompromitowałes:) Aha wszystkie dane sa oficjalnie podane przez Rosjan:)” Davien, sobota, 9 marca 2019, 02:01 ”Maras, w 2020r to silnik AL-41FU ma dopiero zaczynac próby państwowe więc wcześniej niz w 2023-34 szans na niego nie bedzie. A co z radarem( maja trzy okrojone egzeplarze, awioniką czy kadłubem którego konstrukcja nie pozwala na redukcje RCS( odsłoniete łopatki turbin?”. Davien, sobota, 9 marca 2019, 15:57 „Panie Gracz, nie dysze sa problemem, ale konstrukcja kanałów dolotowych powietrza do silników która umozliwia radarowi przeciwnika widzenie łopatek turbin AL-41 i bez zmiany tego zapomnij o redukcji RCS do sensownego poziomu. Tylne osłony silnika to redukcj widma w podczerwieni. A teraz co do stealth: za pierwszy mysliwiec stealth uwazany jest F-117 z RCS 0,01m2 . Nasze F-16 maja 1m2 RCS więc przy 0,5m2 dla Su-57 to F-16 tez wg ciebie jest V gen?? Su-57 nie jest maszyna stealth z tymi wartosciami RCS, to już F-18E ASHblock III ma mniejsze RCS:))”. Twoje bzdurki davienku mozna to latwo znalezc na portalu Defence 24 pod artykulem "Jednak Super Hornet dla Luftwaffe". jak chcesz to masz jeszzce raz. "Jednak Super Hornet dla Luftwaffe". Cała dyskusja w tym temacie aby wszystko jasne było: " zenobii środa, 9 października 2019, 19:32 Z tym zakupem Phantomów to była afera, Po zakupie F-104 i ogromnej seri katastrof tych maszyn politycy zakupili Phantomy, które okazały sie duzo gorszymi maszynami od F-104, jedyną ich zaleta było to ze sie mniej rozbijały. Nie pisz prosze że lotnicy niemieccy byli z nich zadowoleni, bo nie byli. Davien czwartek, 10 października 2019, 00:35 Zenobii, dawno takich bajek nie czytałem:) I te Phantomy były w Niemczech uzywane aż do XXI wieku i piloci niemieccy byli z nich zadowoleni:) No ale jak zwykle masz pan zerową wiedzę. zenobii czwartek, 10 października 2019, 14:22 Przestań bredzić, zakup Pahantomów to czysto polityczna sprawa była . Oklazała się taką samą afera jak zakup F-104, owszem używali tych samotów bo co mieli zrobić, ale poszukaj i poczytaj wypowiedzi wojskowych na temat tej maszyny. Phantom miał dużo gorszy radiolokator od F-104, oraz gorsze z poczatku uzbrojenie, pierwsze niemieckie Phantomy(RF-4E) były nieuzbrojone, te w wersji uzbrojonej mogły przenosić żałosne uzbrojenie, oraz jak już wczesniej pisałem miały żałosny radiolokator. Dopiero w drugiej połowie lat 80 zaczeli je modernizowac aby jako tako to wygladało. Wskaż jednego pilota niemieckiego jaki był zadowolony z tych maszyn jakie nie miałyby szans w walce z naszymi Limami nie mówiac o Mig-21. Co z nimi zrobiłyby Mig-23 albo 29 to szkoda gadać. Przestań zatem się ośmieszać. Masz zerową wiedze szczegółach, nie masz pojecia jakich maszyn używała luftwaffe i potem bredzisz bez sensu. Davien piątek, 11 października 2019, 16:45 Taak, rozumiem że wg ciebie pociski AIM-7 Sparrow i nowsze wersje Sidewinderów były gorsze od Sidewinderów na F-104?? RF-4E panie Zenobii to wersje rozpoznawcze wiec nic dziwnego że nie były uzbrojone, wiesz w ogóle o czym piszesz?? A co do spotkań Phantomów z MiG-ami to rzez MiG-ów w Wietnamie i na Bliskim Wschodzie swiadczy ze zwyczajnie kłamiesz. I to tyle, z taz żałosnym osobnikiem jak pan panie zenobii dyskusja zwyczajnie nie ma sensu. poniedziałek, 14 października 2019, 18:12 "Luftwaffe zakupiła w 1973 roku w ramach programu Peace Rhine uproszczoną wersję Phantoma F-4F o mniejszej masie i słabszej stacji radiolokacyjnej APG-120 oraz pozbawioną możliwości tankowania w locie i wykorzystania pocisków AIM-7 Sparrow. " Davien wtorek, 15 października 2019, 01:42 No cóż, tu masz racje, nie mieli AIM-7 za to nowowczesne AIM-9L i AIM-120, co przy AIM-9B na F-104... A co do radarów to porównywanie AN/ASG-114 na Starfighterze do AN/APQ-120 świadczy wyłacznie że zenobii ma zerowa wiedze:) bryxx wtorek, 15 października 2019, 16:53 Ciekawe jaka ma wiedzę gość uzbrajajacy w 1972 roku niemieckie Phantomy w AIM-120 lub oraz twierdzący że radiolokator tychże maszyn to pełnoprawny AN/APQ-120”. Warto by bylo jeszcze przytoczyc twoje wypowiedzi z Defence 24, w ktorych to twierdziles, ze w Polsce bylo referendum o przystapieniu Polski do NATO, albo te, gdzie twierdziles, ze konwencja Chicagowska obowiazuje takze samoloty wojskowe, albo ta, gdzie twierdziles, ze tankowce napedzane sa kotlami opalanymi oparami benzyny. To dokladnie odzwierciedla poziom twojej "wiedzy".

Herr Wolf
wtorek, 12 stycznia 2021, 07:06

Ty bajek nie opowiadaj tylko konkrety!!!

Kot
wtorek, 12 stycznia 2021, 10:59

To proszę podać konkrety co do s400. Najlepiej proszę je oprzeć o rzeczywiste dane w działaniach wojennych. To jaka to skuteczność i dla jakich obiektów ma s400? Bo ja takie dane dla patriot mam. Ty dla s400 mozesz sobie pogadać i postekac.

Maras2
wtorek, 12 stycznia 2021, 00:28

a skąd wiesz? Testowaleś? Masz dostep do tajnych danych? Wytłumacz to chociaz raz bo kazdy może tak napisać a ty to robisz jakbys miał pełne i pewne dane.

Davien
wtorek, 12 stycznia 2021, 13:39

Dane PAC-3+ i S-400 sa powszechnie dostepne, poszukaj a znjdziesz:)

Gnom
czwartek, 14 stycznia 2021, 15:15

Dane reklamowe. Wierz lub nie, moje (dość bogate) doświadczenia z różnic pomiędzy danymi publicznymi a danymi rzeczywistymi powodują mój duży sceptycyzm co do danych dowolnych producentów. Nikt jawnie nie kłamie (nawet ruscy), ale każdy (a szczególnie jankesi) tak to naświetla, abyś uznał że to oni wynaleźli i tylko oni poprawnie używają noży. Patrz też co pomija, to ważna wskazówka. Myśl, analizuj a nie powielaj, stać cie na to.

Trol
wtorek, 12 stycznia 2021, 11:00

Dane patriota są, a jakie masz dane do skuteczności s400? Żadnych... To co pyskujesz...

czytelnik D24
wtorek, 12 stycznia 2021, 10:24

Ty tak na serio? Rosjanie go NIE testowali na polu walki i to nawet wtedy kiedy nie groził im za to żaden dyplomatyczny skandal i to czegoś dowodzi. S-400 w przeciwieństwie do zachodnich systemów sprzedaje się na fali narosłych wokół niego legend i propagandy. Gdyby Rosjanie użyli go bojowo to by się przestał sprzedawać.

gill
poniedziałek, 11 stycznia 2021, 23:36

"NASZE"? Czyli Kogo? Czy jakaś tam Polska zniewolona ma na swoim stanie chociaż jedną baterię Patriot? Gdyby nawet były w przyszłości to jak te PAC-3+ spisują się na wojnie w Arabii Saudyjskiej jako bezsilny eksponat... Amerykanie kody nam dadzą tak jak to wyposażenia rakiet do F-16 ( przypominam)...

Burak
wtorek, 12 stycznia 2021, 11:22

Gill I o to chodzi w naszej polityce. David davien to ekspert więc lepiej się nie klucic

Lol
wtorek, 12 stycznia 2021, 11:02

A AS patriot bojowo zestrzelił setki rakiet w tym dużo bo stycznych. A niby jakie zestrzelenia ma na swym koncie s400 za które dał byś sobie odciąć kończynę?

Piekarz z Hajfy.
poniedziałek, 11 stycznia 2021, 18:56

Wiesz, nikt nikomu nie zabroni źle wydać własne 2.5mld.

Gnom
poniedziałek, 11 stycznia 2021, 23:00

Hajfa to fajne miasto w którym zgodnie żyją obok muzułmanie, chrześcijanie i żydzi. Zatem daj wydawać Turkom kasę jak chcą, czy źle zobaczymy.

Pamiętliwy
poniedziałek, 11 stycznia 2021, 18:34

Umiesz liczyć widzę to teraz policz jeszcze sukcesy obu zestawów czyli zestrzelenia...... no może w przypadku S-400 z tym będzie trudno bo to tski system co się go rozmieszcza ale nie używa bo akurat jak jest nalot to jest wyłączony albo obsługa sobie poszła tudzież była źle przeszkolona (przez instruktorów producenta) lub też to zubożna (czyli niefektywna ?) wersja eksportowa i takie tam :p

Fanklub Daviena
wtorek, 12 stycznia 2021, 10:06

Bajarzu: miarą "nieskuteczności" S-400 jest strefa zakazu lotów nad Syrią na zachód od Eufratu dla NATO i Izraela, bardzo ściśle przestrzegana. Tą miarą są też loty amerykańskich maszyn wojskowych na Ukrainie wzdłuż rosyjskich granic, ale nie nad "ukraińskim" Krymem, którego rosyjskości USA "nie uznaje"! :D

Davien
wtorek, 12 stycznia 2021, 13:41

I tej twojej urojonej strefy nikt nie przestzrega co wielokrotnie udowodniły izraelskie i amerykańskie samoloty:0 Nawet brytyjczycy sobie koło Hmiejmin latali:) Za to Rosjanie poza Eufrat nosa nie wychylają, bo jak próbowali to ich Wagnerowcy w workaach wrócili.

Fak sejk
wtorek, 12 stycznia 2021, 12:20

To na ukraińskim Krymie ruskie karaluchy rozstawiły zestawy o bardzo okrojonym zasięgu i możliwościach.

Dawo
wtorek, 12 stycznia 2021, 09:02

Albo nie zostały użyte, bo nie były atakowane. Tzn. nie chroniły bezpośrednio innego celu jak podczas nalotu ponad 50 rakiet w Syrii.

Davien
wtorek, 12 stycznia 2021, 13:43

W kierunku Hmiejmin leci kilkanaście pociskó manewrujących i S-400 nc nie robią?? Ano nie robia bo nawet ich nie wykryły. Na szczęście dla Rosjan poleciały dalej. O tym ze przegapili nalot eskadry B-1B.....

Gnom
czwartek, 14 stycznia 2021, 15:11

Sądzisz, że ruscy choc przez chwile zakładali, że ich baza będzie celem? A gdyby oberwała to spokojnie położyli by uszy po sobie? Jeżeli tak sądzisz, to warto abyś się zbadał.

Ekspert
piątek, 15 stycznia 2021, 08:55

Tak, bo zapewne S-400 nadaje na jednej czestostliwosci. Oj Devi, Devi. To skoro tak latow mozna zagluszyc, to dlaczego dalej tyle placzu o zakup F-35 przez Turcje? Przeciez ty tutaj wypizywales, ze F-35 moze zhakowac ajfona Putina i z latwoscia zhakuje i zdalnie wylaczy S-400, a tutaj dalej placz ze Turcja kupila S-400 ktory to sie z latwoscia "nauczy" widziec F-35. Napisz< moze do ruskich, zeby zezlomowali te swoje S-400, bo i tak im je zaglusza albo F-35 im jes wylaczy nawet bez unoszenia sie w powietrze, tak po prostu, jeszcze z hali montazowej.

Davien, nie rozmnazaj sie dla dobra ludzkosci.
wtorek, 12 stycznia 2021, 14:57

Tak, wiemy. Wedlog ciebie S-400 nie wykryje B-52 nawet jak mu ten na radarze wyladuje. Juz to pisales.I nic nie na szczescie, bo ruscy doskonale wiedza, ze USA sie ichh nigdy nie odwazy zaatakowac.

czytelnik D24
wtorek, 12 stycznia 2021, 10:35

I kto ma uwierzyć w te brednie? Rosjanie zmarnowali kilka okazji do udowodnienia skuteczności tego systemu. Można było zestrzelić lecące wysoko rakiety na cele w Syrii i to kilkukrotnie. Mało tego nie groziło to żadnym skandalem dyplomatycznym. Rosjanie praktycznie za darmo mogli zademonstrować swoją pozycję w Syrii. Mało tego mogli ugrać prestiż dla systemu S-400 co zapewne wywindowałoby sprzedaż w niebiosa. Tym czasem tłumaczenia typu "nie był atakowany", "obsługa miała przerwę" czy słynne "Amerykanie widzieli jego skuteczność na swoich satelitach" brzmią wręcz komicznie i jak kiepska reklama za którą się kryje jakiś hochsztapler.

Znowu bredzisz?
wtorek, 12 stycznia 2021, 14:55

Ale ty znowu bredzisz. A kto by kupil te S-400? Polska, Niemcy... Kto chce i moze to kupuje, patrzch Indie, Turcja.

wtorek, 12 stycznia 2021, 15:47

Tylko że każdy może a mało kto chc

Znowu bredzisz?
środa, 13 stycznia 2021, 10:28

To twierdzisz, ze Polska, Niemcy, Norwegia, Holandia, Dania, Czechy i tak dalej moga sobie kupic S-400? Ciekawa teoria. Nawet bardzo.

Znowu predzisz?
wtorek, 12 stycznia 2021, 14:55

Ale ty znowu bredzisz. A kto by kupil te S-400? Polska, Niemcy... Kto chce i moze to kupuje, patrzch Indie, Turcja.

poniedziałek, 11 stycznia 2021, 23:09

Tu taj zadziałała polityka globalna sprawa ważniejsza od strzelania do siebie

Tweets Defence24