Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

Saab tworzy cyfrowe mapy wysokości terenu

Fot. Saab
Fot. Saab

Saab poinformował o stworzeniu we współpracy z firmą Vricon bazy danych aeronautycznych dotyczących odwzorowania terenu w 3D.

Opracowane przez Saab przy współpracy z firmą Vricon rozwiązanie, zawierające dane aeronautyczne związane z prezentacją ukształtowania i wysokości terenu w formie 3D, jest przeznaczone do wykorzystywania w zaawansowanych systemach nawigacji lotniczej, takich jak rozwiązania Synthetic Vision Systems, systemach ostrzegających przed zbliżaniem się do terenu (TAWS - Terrain Awareness and Warning Systems), cyfrowych mapach i podobnych. Obecnie producent stara się o uzyskanie certyfikatu EASA DAT Typ 1, niezbędnego do implementowania rozwiązania na urządzenia końcowe. Planowana data certyfikacji to rok 2020. 

Produkt firmy Saab oferuje dane dotyczące terenu praktycznie całego świata, prezentowane w postaci grafiki 3D wysokiej rozdzielczości. Przedstawiciele producenta podkreślają, że w odróżnieniu od rozwiązań konkurencyjnych, oferowany przez nich system 3D Global Terrain Database Solution jest precyzyjny i kompletny, obejmuje również obszary nad którymi obowiązuje zakaz lotów. Dotychczasowe rozwiązania tego rodzaju wykorzystują dane pochodzące z programu NASA Shuttle Radar Topography Mission, nie dość że mocno ograniczone, to jeszcze pochodzące sprzed wielu lat. Ich szczególną wadą jest niska szczegółowość i rozdzielczość przy locie na niewielkiej wysokości, co więcej - nie obejmują one wielu obszarów geograficznych.

Przy opracowywaniu rozwiązania 3D Global Terrain Database Saab wykorzystał technologię, dzięki której, przy wykorzystaniu specjalnych algorytmów, zebrano dane z wszelkich dostępnych archiwów danych satelitarnych. Ostatecznie otrzymano bazę danych, która użytkownikowi końcowemu oferuje dane dotyczące wysokości obiektów na ziemi w formie 3D, z dokładnością do 3 m i rozdzielczością do 0,5 m, w formie fotorealistycznego obrazu naniesionego na cyfrowe przedstawienie formy terenu.

  • Saab
Reklama
Reklama

Komentarze