Reklama
  • Wiadomości

Nowe życie starszych wersji Hornetów

Raytheon przeprowadził test nowego radaru APG-79(V)X AESA, który potwierdził jego przydatność w programach modernizacyjnych starszych wersji samolotu F-18 Hornet. Radiolokator można będzie instalować w maszynach F/A-18 C/D.

F-18C. Fot. US Navy.
F-18C. Fot. US Navy.

Raytheon poinformował o przeprowadzeniu testów radaru APG-79V(X) AESA, przeznaczonego dla modernizowanych myśliwców Hornet. W trakcie prób potwierdzono wszystkie założenia testowe. Nowa aparatura radarowa ma, zdaniem producenta, umożliwić przedłużenie okresu służby starszych wersji samolotu F/A-18 o 15 do 20 lat.

Maszyny tego typu, wyposażone w nowy radar APG-79V(X) otrzymają możliwości podobne do tych, jakimi dysponują Super Hornety, w tym zwiększenie odległości wykrywania obiektów, możliwość jednoczesnego śledzenia celów w powietrzu i na ziemi, a także zdolność mapowania SAR w wysokiej rozdzielczości.

Producent podkreślił, że instalacja nowego radaru jest prosta i trwa zaledwie ok. godziny.

Dotychczas w służbie znajduje się ok. 500 egzemplarzy lotniczych radarów AESA, wyprodukowanych przez Raytheon i zainstalowanych na samolotach F-15, F/A-18E/F, EA-18G oraz B-2.

Zobacz również

WIDEO: Rakietowe strzelania w Ustce. Patriot, HOMAR, HIMARS
Reklama
Reklama