Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

Nowe życie starszych wersji Hornetów

F-18C. Fot. US Navy.
F-18C. Fot. US Navy.

Raytheon przeprowadził test nowego radaru APG-79(V)X AESA, który potwierdził jego przydatność w programach modernizacyjnych starszych wersji samolotu F-18 Hornet. Radiolokator można będzie instalować w maszynach F/A-18 C/D.

Raytheon poinformował o przeprowadzeniu testów radaru APG-79V(X) AESA, przeznaczonego dla modernizowanych myśliwców Hornet. W trakcie prób potwierdzono wszystkie założenia testowe. Nowa aparatura radarowa ma, zdaniem producenta, umożliwić przedłużenie okresu służby starszych wersji samolotu F/A-18 o 15 do 20 lat.

Maszyny tego typu, wyposażone w nowy radar APG-79V(X) otrzymają możliwości podobne do tych, jakimi dysponują Super Hornety, w tym zwiększenie odległości wykrywania obiektów, możliwość jednoczesnego śledzenia celów w powietrzu i na ziemi, a także zdolność mapowania SAR w wysokiej rozdzielczości.

Producent podkreślił, że instalacja nowego radaru jest prosta i trwa zaledwie ok. godziny.

Dotychczas w służbie znajduje się ok. 500 egzemplarzy lotniczych radarów AESA, wyprodukowanych przez Raytheon i zainstalowanych na samolotach F-15, F/A-18E/F, EA-18G oraz B-2.

Reklama

"Będzie walka, będą ranni" wymagające ćwiczenia w warszawskiej brygadzie

Komentarze (3)

  1. ryszard56

    Panowie szkoda komentować

  2. Kamil

    Kiedy MON miał ogłosić przetarg na kolejne samoloty wielozadaniowe oraz czołgi?

    1. Osprey

      2030

    2. Typhoon

      2040 i wiadomo ze będą to F-16 w wersji Ż

  3. a4

    Za to mamy 20 orkiestr wojskowych, więcej generałów niż USArmy i kapelanów z kropidłem szturmowym.

Reklama