Jak podaje agencja DSCA, pierwsza z transakcji może objąć modernizację 40 haubic samobieżnych M109A5 do standardu M109A5+, a szacowana wartość prac to około 110 mln USD. Druga z umów ma dotyczyć modernizacji 434 transporterów opancerzonych M113 do wersji M113A2 Mk1, za 131 mln USD. W obydwu przypadkach transakcje obejmą także dostawę pakietu części zamiennych, szkoleń czy usług w zakresie wsparcia logistycznego.
Według dostępnych informacji, zakres modernizacji haubic M109A5 do standardu M109A5+ może objąć przede wszystkim instalację nowych systemów nawigacyjnych oraz cyfrowych systemów transmisji danych, co pozwala między innymi na skrócenie czasu od zajęcia pozycji do otwarcia ognia przez haubice. Modernizacja wozów M113 ma natomiast pozwolić na uzyskanie przez brazylijskie wojska lądowe bardziej niezawodnych, elastycznych i efektywnych pojazdów opancerzonych dla piechoty. Transportery w standardzie M113A2 Mk 1 charakteryzują się między innymi silnikiem o mocy 265 KM, wzmocnionym zawieszeniem i zmodyfikowanym układem przeniesienia napędu, a także możliwością instalacji dodatkowego opancerzenia.
W obydwu wypadkach głównym wykonawcą ewentualnego kontraktu będzie amerykańska spółka koncernu BAE Systems, z siedzibą w miejscowości York w stanie Pensylwania. W informacji dla Kongresu podkreślono, że zmodernizowany sprzęt przyczyni się do ochrony interesów Stanów Zjednoczonych przez wzmocnienie sił zbrojnych istotnego sojusznika, jakim jest Brazylia. Należy jednak pamiętać, że opublikowanie przez DSCA komunikatu o wyrażeniu zgody na sprzedaż uzbrojenia nie jest równoznaczne z zawarciem kontraktu.