Reklama
  • WIADOMOŚCI

Prezentacja pierwszego francuskiego C-130J

Lockheed Martin zaprezentował pierwszy samolot transportowy C-130J-30 Hercules przeznaczony dla francuskich sił powietrznych. 

  • Fot. Armée de l'air
    Fot. Armée de l'air
  • Pierwszy francuski C-130J, Fot. Armée de l'air
    Pierwszy francuski C-130J, Fot. Armée de l'air

Prezentacja pierwszego francuskiego C-130J odbyła się w zakładach Lockheed Martina w Marietta w stanie Georgia. W sumie Paryż zamówił dwa C-130J-30 i dwa KC-130J-30 za 650 mln USD. Konfiguracja amerykańskich samolotów ma zostać ukończona do 30 kwietnia 2020 r. Transakcja jest realizowana poprzez program Foreign Military Sales. 

W skład całego pakietu związanego z samolotami kupowanymi przez Francję w ramach programu FMS wchodzą cztery zapasowe silniki Rolls Royce AE-2100D, systemy łączności, kodowania, nawigacji INS/GPS, oraz samoobrony złożone z wyrzutni flar i dipoli AN/ALE47, układów ostrzegania o opromieniowaniu przez radar AN/ALR56M i Missile Warning System AN/AAR-47A(V)2.

C-130J Francja
Pierwszy francuski C-130J, Fot. Armée de l'air

W maju 2015 roku Reuters informował, że jedną z przyczyn dążenia do pozyskania amerykańskich transportowców przez francuskie siły zbrojne są opóźnienia w dostawach maszyn Airbus A400M Atlas, których zamówiono 50 sztuk (do teraz dostarczono 11 egzemplarzy). Problemem dla Paryża jest także niska gotowość używanych przez Armée de l'air starszych wersji Herculesów oraz niepomyślne testy tankowania śmigłowców z pokładów Atlasów. Nowe maszyny KC/C-130J-30 będą wraz z transportowcami Airbusa zastępować we francuskich siłach powietrznych Transalle C-160 oraz C-130H/H-30. Najnowsze francuskie Herculesy mają też stanowić podstawę wspólnej francusko-niemieckiej jednostki transportowej.  

WIDEO: Stado Borsuków w WP | AW149 z polskiej linii | Defence24Week #140
Reklama
Reklama