NATO jest gotowe do obrony każdego sojusznika w obliczu białorusko-rosyjskiego zbliżenia

7 czerwca 2021, 09:39
Abrams US Army
Fot. US Army in Europe
Reklama

NATO widzi, że Białoruś staje się coraz bardziej zależna od Rosji, jest zaniepokojone tą współpracą i uważnie śledzi rozwój sytuacji - powiedział szef Sojuszu Jens Stoltenberg w wywiadzie dla "Welt am Sonntag". Jesteśmy gotowi bronić każdego sojusznika w wypadku zagrożenia ze strony Mińska czy Moskwy - zapewnił.

"W przeszłości Rosja poważnie naruszała integralność terytorialną Ukrainy, Gruzji i Mołdawii. Nie chcę za dużo spekulować. NATO to sojusz obronny. (...) W sytuacji kryzysowej jesteśmy oczywiście gotowi chronić i bronić każdego sojusznika przed wszelkiego rodzaju zagrożeniami ze strony Mińska i Moskwy" - powiedział niemieckiej gazecie sekretarz generalny NATO.

Stoltenberg zaznaczył, że od czasu fałszerstw podczas wyborów prezydenckich na Białorusi w sierpniu 2020 r. poważnie ograniczona została współpraca z Białorusią, prowadzona w ramach natowskiego programu Partnerstwo dla Pokoju. Dodał, że białoruscy dyplomaci mają bardzo ograniczony i nadzorowany dostęp do kwatery głównej Sojuszu.

Sytuacja na Białorusi ma być również jednym z głównych tematów przyszłotygodniowego szczytu przywódców państw członkowskich NATO. Omawiany będzie również rozwój wydarzeń w Rosji, na Ukrainie i w Afganistanie - przekazał Stoltenberg.

Sekretarz generalny wezwał Rosję do rozmów w ramach Rady NATO-Rosja. Moskwa nie odpowiada na zaproszenia Sojuszu do wzięcia udziału w posiedzeniu tego gremium, a ostatnie spotkanie Rady odbyło się ponad półtora roku temu. "Sojusz realizuje dwutorowe podejście do Rosji: odstraszanie i dialog" - podkreślił szef NATO. Zaakcentował, że stosunki z Rosją osiągnęły "punkt krytyczny", nieznany od końca zimnej wojny, a rozmowy są najlepszą metodą rozładowania tych napięć.

Reklama
Reklama

Szef NATO zwrócił także uwagę na poważne wyzwania związane ze wzrostem gospodarczym Chin. "Nie patrzymy na Chiny jak na wroga" - zastrzegł. Dodał jednak, że ten kraj nie podziela zachodnich wartości, nie wierzy w demokrację i wolność słowa oraz jest bardzo aktywny w Afryce, na Bałkanach i w Arktyce. Dodatkowo inwestuje w infrastrukturę krytyczną w Europie Zachodniej i cyberprzestrzeń. To wszystko powoduje "fundamentalną zmianę w globalnej równowadze sił" - podkreśla Stoltenberg.

Stwarzającym nowe zagrożenia wyzwaniem dla NATO jest również coraz częstsza współpraca polityczna i militarna między Rosją i Chinami - zaznaczył sekretarz generalny. Oba kraje prowadzą wspólne ćwiczenia wojskowe, w tym manewry lotnicze i morskie, współpracują też w organizacjach międzynarodowych, np. w ONZ, i wymieniają się doświadczeniami w zakresie uzbrojenia i kontroli internetu - uzupełnia.

PAP - mini

Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 84
Reklama
Polak
czwartek, 10 czerwca 2021, 11:31

Czy w Afganistanie - NATO nie przegrało z turbinami i pasterzami panie Stoltenberg. Siła NATO imponująca.....tyle krajów mordowało ludność z karabinami i klęska. Totalna klęska , a teraz z Rosją - która jest dobrze uzbrojona jak i wyszkolona. No i co nasze wojsko wystawi jako ten filar...... Pytanie goni pytanie ????

bender
czwartek, 10 czerwca 2021, 13:35

Przyjrzyjmy się dokładnie jakie kraje mordowały ludność Afganistanu. Interwencja sowiecka w latach 1979-1989 to około 2 mln zabitych cywilów. Interwencja USA i NATO w latach 2001 -2021 to kilkanaście tysięcy ofiar cywilnych, z czego 70% to ofiary Talibów. Ergo ludność Afganistanu mordowali Sowieci i wspierający Talibów Pakistan.

No i dobrze
piątek, 11 czerwca 2021, 12:16

Bzdury panie bender

Palmel
wtorek, 8 czerwca 2021, 22:36

Białoruś staje się coraz bardziej zależna od Rosji - ciężko pracują nasi politycy na to, jest zaniepokojone tą współpracą i uważnie śledzi rozwój sytuacji - to są tylko słowa aby poprawić swoje samopoczucie i co mogą zrobić nic tyko patrzeć za nimi stoją Rosjanie zresztą już są na naszej granicy, W przeszłości Rosja poważnie naruszała integralność terytorialną Ukrainy, Gruzji i Mołdawii. Nie chcę za dużo spekulować - niech pokażą tam wojska rosyjskie, a na temat Gruzji to autor nie czytał raportu NATO na temat tego konfliktu tam jest wszystko wyjaśnione kto na kogo napadł

Davien
środa, 9 czerwca 2021, 18:08

Na Ukrainie i gruzju wojsk rosyjskich jest pełno, nawet sobie bazy na ukrainie robia( Krym) , w Mołdawii a dokładniej w okupowanym Naddniestrzu mają największy skłąd wybuchowego złomu w okolicy. I tak palmel, Rosna napadła na Ukraine i Gruzję i okupuje tereny tych państw a także Mółdawii.

SZELESZCZĄCY w TRZCINOWSKU
wtorek, 8 czerwca 2021, 11:20

Sojusz ..to poprawianie samopoczucia że ktoś cię lubi za pieniądze, cóż czasami warto wsłuchać się w suflerów niż aktorów spektaklu wtedy prawda jest prawdziwa a że leży pośrodku to każdemu zawadza

Twoj stary
wtorek, 8 czerwca 2021, 02:35

Przetestujmy ich zdolnosci jak najszybciej

andys
wtorek, 8 czerwca 2021, 02:23

Co ma robic Białoruś? 1. sprawy gospodarcze - słuchajac Zachodu skońcża jak Ukraina i Mołdawia 2. militarnie - NATO zbliża sie do granic Białorusi, chciałoby sie zblizyć do granic Rosji, ale po drodze jest Białoruś.

Gruz
piątek, 11 czerwca 2021, 14:59

NATO stoi pod Królewcem i Piotrogradem, więc o co kaman?

andys
sobota, 12 czerwca 2021, 15:21

Własnie!

Davien
poniedziałek, 14 czerwca 2021, 09:07

Andys, a teraz odpowiedz sobie czemu do paktu obronnego jakom jest NATO kazdy chetnie wstepuje a od twojej rosji ucieka jak od dzumy.

Martin Silenus
wtorek, 8 czerwca 2021, 01:35

A przepraszam, jakim to cudownym sposobem siły NATO dotrą do państw bałtyckich, nie wspominając o Polsce? Teleportują się? A może przyjadą na pancernych wrotkach? NATO nie ma niestety żadnych możliwości obrony tych państw, ma możliwość ich odbicia, co jest wielce wątpliwe. Kity wciskane przez tych ludzi porażają.

bender
wtorek, 8 czerwca 2021, 17:26

Primo, jedną ze strategii obrony jest umieszczenie sil NATO przed wybuchem konfliktu, w ramach odstraszania. Secundo, podczas konfliktu wojska nadal się przemieszczają. Czasem nawet z imponująca prędkością, vide wojna z Irakiem, czy operacje z WW2 jak Barbarossa albo Bagration. Uważasz wspomniane przeze mnie operacje za kit?

Martin Silenus
środa, 9 czerwca 2021, 07:31

Najpierw trzeba te siły mieć. I środki do ich przerzutki. Czas przygotowania sił i środków zdolnych do wyparcia Rosjan z państw bałtyckich oceniany jest na minimum 90 dni / A realnie 270 dni, ale niech będzie/. My jesteśmy w wojnie od pierwszego dnia. Dlaczego? Bo na przedmieściach Rygi stacjonuje WP. Więc chłopaki muszą tam oczywiście z honorem lec, jako sojusznicy walczący za wolność naszą i waszą. Rosjanie Robią z nas miazgę w parę dni. Tracimy dużą część terytorium, armię, ludzi i infrastrukturę. Mijają trzy miesiące. Jak dobrze pójdzie i politycy Paryża, Berlina i Waszyngtonu przyklepią to NATO zbiera odpowiednie siły i rusza odbijać tereny Polski. W czasie walk teren Polski zrównany zostanie z ziemią, ale Ruscy wyparci. To scenariusz optymistyczny. Realny jest taki, że żadnej kontrofensywy nie będzie. Reasumując - Niemcy, Amerykanie i Rosjanie w każdym scenariuszu dogadają się z Rosją na naszym trupie. Znowu mamy być w wojnie jako pierwsi, znowu walka na naszym terenie, znowu 1939.

bender
czwartek, 10 czerwca 2021, 10:28

Mówisz, że nasi wojacy mają z honorem lec jednocześnie na przedmieściach Rygi i Warszawy? Czyli jednoczesny atak na Polskę i na kraje bałtyckie? A może również jednoczesny atak na Rumunię, Turcję i Ukrainę? Zgrupowanie takich sił zajęło by Moskwie trochę czasu, jeśli w ogóle byłoby wykonalne. Najbardziej prawdopodobne zagrożenie polega na ataku na kraje bałtyckie, bo są łatwym celem militarnym dla zgrupowania wojsk liczącego ok. 100 tys ludzi, a takie zgrupowanie Rosja może wystawić w kilkadziesiąt dni, co pokazała wiosenna koncentracja przy granicy z Ukrainą. Jeśli nastąpi atak na kraje bałtyckie i NATO nie zareaguje, to cała dotychczasowa polityka bezpieczeństwa legnie w gruzach i wszyscy na wschodniej flance mamy wielki problem. Jeśli jednak NATO zareaguje, to dojdzie do militarnego starcia z Rosją, w którym Rosja ryzykuje przegraną, a przegrana może doprowadzić do rozpadu tego ogromnego państwa. Prawdopodobieństwo bezpośredniego ataku na Polskę jest znacznie mniejsze, bo jest to militarnie trudniejsze wyzwanie i wymaga zajęcia przez Rosję Białorusi (co faktycznie powoli ma miejsce) oraz Ukrainy. Jak długo Ukraina pozostaje niezależna od Rosji jesteśmy stosunkowo bezpieczni.

Infernoav
poniedziałek, 7 czerwca 2021, 22:53

Co za bzdura. Obrona państw Bałtyckich ma paść w ciągu 24-72 godzin. NATO, głównie Amerykanie, może przerzucić do Polski swoje siły w ciągu 2-3 tygodni. Reszta krajów NATO potrzebuje minimum miesiąca na mobilizację do jednej dywizji. Tyle w temacie tego artykułu.

hermanaryk
wtorek, 8 czerwca 2021, 23:56

Jeśli sprzęt będzie na miejscu, to w ciągu czterech dni.

Rotte BlaiW
niedziela, 13 czerwca 2021, 14:24

No właśnie . Kluczowe są zapasy sprzętu gotowego do obsadzenia załogami.

bender
wtorek, 8 czerwca 2021, 17:19

A jeśli mobilizacja zostanie przeprowadzona na miesiąc przed atakiem?

wert
wtorek, 8 czerwca 2021, 21:54

no, jeżeli będziemy znać datę ataku to nie ma problemu. Poprosimy czy zażądamy podania daty?

K.
wtorek, 8 czerwca 2021, 22:09

Całe szczęście , że są satelity , drony , lotnictwo , wywiad . No ale jak chcesz to możesz spytać .

baba
wtorek, 8 czerwca 2021, 12:21

Pełnoskalowej inwazji nie przeprowadzisz w ciągu 1-5 dni, tylko kilka tygodni co najmniej. To czas na symetryczną reakcję. Mniejsze tematy musi ogarnąć szpica.

Martin Silenus
środa, 9 czerwca 2021, 07:32

My nie przeprowadzimy. Ruscy mają takie możliwości.

Loool
piątek, 11 czerwca 2021, 22:20

Co ty gadasz. Mobilizacja do pelnoskalowejninwazji to miesiace przygotowań, sama wymiana akumulatorów na nowe w wozach bojowych, czołgach, samochodach, lotnictwie , okrętach to w przypadku Rosji najmniej 6 MSC!! A akumulatory zawsze ale to zawsze wymienia się przed planowaną wojna na nowe.

Hanys
poniedziałek, 7 czerwca 2021, 21:46

Rosja jest natomiast gotowa do kopnięcia każdego natowskiego agresywnego ratlerka za płot historii :)

Ziutek
poniedziałek, 14 czerwca 2021, 19:44

Nie bądz taki pewny co ty za szkołę wojskową kończyłeś.

wtorek, 8 czerwca 2021, 09:23

Bohaterski niedźwiedź rozdeptujący ratlerki - brawo, szczyt bohaterstwa. Ale tak na serio, to nikt nie tęskni za samowarami, telewizorami Elektron, samochodami Żyguli (nomen-omen dobra nazwa) i siermiężną rzeczywistością pod butem (a może pod walonką) Rosji. Rosja nie ma nic do zaoferowania współczesnemu światu. Oligarchiczny "konserwatyzm" na pokaz? Mało.

wert
poniedziałek, 7 czerwca 2021, 22:34

jakoś tak zawsze kopią ze but utyka we własnej części ciała. Dziwny ten świat wostoka

Kraa
poniedziałek, 7 czerwca 2021, 18:22

Będzie tak jak w 1939 r. Przez Zaleszczyki.

Skalman
poniedziałek, 7 czerwca 2021, 17:50

Tak, tak....a Mordy stream 2 nigdy nie powstanie. Gwarantują to Amerykanie i Stoltenberg osobiście. Podobnie jak gwarancję bezpieczeństwa dla Ukrainy, które dała Rosja i USA w zamian za likwidację broni nuklearnej. Jeden z gwarantów zabrał Ukrainie terytorium a drugi " wyraził głębokie zaniepokojenie".

Fanklub Daviean i GB
poniedziałek, 7 czerwca 2021, 18:53

Jeden zrobił na Ukrainie krwawy pucz (trzeci z kolei, zresztą. Uczciwe wybory wygrywała opcja prorosyjska a władze prozachodnie USA instalowała po zorganizowanych przez CIA i Sorosa puczach!), obalając neutralne, z lekkim prorosyjskim zabarwieniem władze, wybrane wg OBWE w najbardziej uczciwych wyborach na Ukrainie w historii i prowadzące najlepszą politykę gospodarczą w historii Ukrainy, zapewniające najlepszy wzrost gospodarczy Ukrainy w historii, czym złamał Memorandum Budapesztańskie a Rosja nie zamierzała się przyglądać, jak NATO w realu zrealizuje scenariusz ćwiczeń NATO Morska Bryza 97 (desant NATO na Krym, jego zbrojne opanowanie i założenie tam baz NATO), i nie chcąc być frajerką jako jedyną przestrzegającą traktatu, który podeptało NATO i UE, zabezpieczyła swoje interesy i interesy osób rosyjskiej narodowości na terenie Krymu i Donbasu... I jaką Rosja jest "Górną Woltą" świadczy to, że NATO jej może najwyżej naskakać w związku z tymi czynami! :D

KrzysiekS
wtorek, 8 czerwca 2021, 16:31

Fanklub Daviean i GB Jeżeli chodzi o Ukrainę nie wnikam kto jest bardziej winny ale zarówno Rosja jak i USA (a nawet dołożył bym do tego Niemcy) bawią się dobrze kosztem Ukraińców.

królewiec
poniedziałek, 7 czerwca 2021, 23:32

Polska powinna na nowo wycenić relacje z USA . Bez US Army nie wchodzimy do wojny w obronie Bałtów. Z całym szacunkiem i sympatią dla Bałtów rozbite i wykrwawione Wojsko Polskie samo nie odbije Krajów Bałtyckich . Jak przyjdą wojska NATO to wtedy nie wcześniej.

podzielicrosje
wtorek, 8 czerwca 2021, 13:25

Dlaczego ciągle pisze się o obronie Bałtów zamiast o natychmiastowym ataku na Królewiec?

wert
poniedziałek, 7 czerwca 2021, 22:37

i tak to sobie tłumacz. Tylko odpowiedni często abyś uwierzył:)

Maciek
poniedziałek, 7 czerwca 2021, 22:11

Tak, tak towarzyszu. Widziałem ten wzrost gospodarczy, gdy za Janukowycza byłem służbowo na Ukrainie. A jeśli chodzi o rzekome pucze - wy ruscy macie jakąś fobie na ten temat. Janukowycz podpadł dwa razy - raz po sfałszowanych wyborach prezydenckich w 2004 i drugi, gdy odmówił podpisania umowy stowarzyszeniowej z UE, czym rozwścieczył naród. Naród, który miał już dość ruskiego mira i zwyczajnie chciał na zachód. Nie mówię oczywiście o obywatelach Ukrainy o tożsamości sowieckiej, tylko o ukraińskojezycznych Ukraińcach. Tak z czystej ciekawości - skąd pomysł o bazach NATO na Krymie? Tylko tak konkretnie poproszę. Jakieś źródła.

sża
wtorek, 8 czerwca 2021, 10:47

@Maciek, masz oczywiście rację, bo od tej pory zapanował u was dobrobyt jak na zachodzie - kraj miodem i mlekiem wręcz płynący. Tak trzymać!

Fanklub Daviena i GB
wtorek, 8 czerwca 2021, 09:20

A byłeś trollu na Ukrainie po Janukowiczu i widziałeś wtedy "wzrost gospodarczy"? Kiedy na Ukrainie było lepiej niż za Janukowicza? Media w Polin nie podadzą, że komik Żeleński ma 6% poparcia i szykuje wojnę by nie stracić władzy... :D

Piotr
poniedziałek, 7 czerwca 2021, 17:22

Parę lat jakiś polityk z zachodu powiedział,że formuła NATO się wyczerpała i potrzeba zmian, nie wiem,ale nasz kraj zawsze na sojuszach tracił.

Takie fakty
wtorek, 8 czerwca 2021, 07:55

Szczególnie na sojuszach z rosją , trzykrotnie go mieliśmy z tego dwukrotnie skończyło się dla nas tragicznie ale skąd lemingi miały by to wiedzieć .

KrzysiekS
poniedziałek, 7 czerwca 2021, 16:34

NATO nie zrobi nic. Nie jest w stanie ani militarnym ani politycznym do działania na "Wschodniej Flance". Po cichu już wycofują się do granic sprzed upadku ZSRR. USA chce wykorzystać Polskę dla własnych interesów i zrobią to kosztem naszej krwi.

ferrt
poniedziałek, 7 czerwca 2021, 14:51

krok do nuclear sharing. nic tylko coraz bardziej na to naciskac. zakupy i przypominanie ze bezpieczenstwo srodkowo wschodniej europy bedzie od tego zalezec

Prawa
wtorek, 8 czerwca 2021, 14:08

co do daje nuclear sharing ? nic jak nam nie pozwolą użyć to nie użyjemy bo to amerykańskie wojsko pilnuje głowic i kody idą z Waszyngtonu. Jeżeli atom bojowy to tylko i wyłącznie własny z własnymi środkami rażenia inaczej to bez sensu

baba
wtorek, 8 czerwca 2021, 12:25

Ale po co nam NS, skoro i tak nie decydowalibyśmy o jego użyciu samodzielnie? To jakby robić sobie zdjęcie obok wypasionej fury i wrzucać na insta. Jeszcze koszty trzeba ponieść.

Kiks
poniedziałek, 7 czerwca 2021, 13:38

Prawdopodobnie jęsli ruscy posuną się tak daleko i położą łapę na Białorusi to w Polsce pojawi się broń jądrowa.

T1000
piątek, 11 czerwca 2021, 18:55

Po kiego broń jądrowa wystarczy mieć rakiety dalekiego zasięgu i napisać że w razie ataku rakiety polecą w stronę elektrowni jądrowych przeciwnika mają ich tyle że wystarczy do unicestwienia każdego

User
poniedziałek, 7 czerwca 2021, 18:26

I co będziesz bezpieczniejszy. A jaka to różnica od jakiej rakiety zginiesz.

indc
poniedziałek, 7 czerwca 2021, 14:44

to automatycznie na Białorusi też się pojawi. Lepiej zrobić wyścig zbrojeń, Rosja nie ma czym się ścigać i szybko pęknie.

Kiks
poniedziałek, 7 czerwca 2021, 18:00

Na Białorusi nic nie musi pojawiać się, bo i tak ona jest w Królewcu. Jej obecność na Białorusi niczego nie zmieni. Zaś jej pojawienie się w Polsce ruskim mocno komplikuje i skaraca czas na ewentualną reakcję i to bardzo. Oni doskonale o tym wiedzą.

andys
wtorek, 8 czerwca 2021, 21:50

I najwazniejsze , ze dzieje sie to daleko od Waszyngtonu, niezbyt blisko od Londynu i Paryza, natomiast blisko od Berlina, dlatego mamy to , co mamy.

Trzcinq
poniedziałek, 7 czerwca 2021, 20:18

Z tymże tzw sojusznik(cy) muszą myśleć podobnie a na to nie ma szans więc kiks pomyśl co piszesz czasem

fcuk
poniedziałek, 7 czerwca 2021, 14:10

Mało prawdopodobne. Polskie lotnictwo będzie trenować zdolność do jej użycia, ale same bombki pozostaną w Niemczech i Holandii.

NATO
poniedziałek, 7 czerwca 2021, 13:01

Jestesmy gotowic bronic kazdego czlonka NATO, ktory uprzednio zaatakowal inny kraj?? Czym jest NATO? Paktem militarnej obrony interesow jego czlonkow... np- jesli ktos ma rope, to musimy na niego napasc i go okrasc? Rzecz jasna w ramach demokracji ??

Jahiramać
wtorek, 8 czerwca 2021, 07:59

A kogo to NATO pożyteczny głupcze Moskwy napadło ? Ano tak zapomniałem , Czeczenię w 2001 , Gruzję w 2010 , Ukrainę w 2014 . Oj agresor z tego NATO .

poniedziałek, 7 czerwca 2021, 12:39

A co ma NATO do Chin? To jest po za obszarem NATO, tak jak irak i afganistan

bender
poniedziałek, 7 czerwca 2021, 15:29

Tyle zrozumiałeś z wypowiedzi Stoltenberga? Część o infrastrukturze krytycznej, cyberprzestrzeni i militarnym partnerstwie z Rosją jakoś Ci umknęła.

iubdc
poniedziałek, 7 czerwca 2021, 14:46

serio to napisałeś? Jak to co ma NATO do Chin? Jak USA będą w stanie wojny z Chinami to automatycznie całe NATO będzie.

Fanklub Daviena i GB
poniedziałek, 7 czerwca 2021, 19:17

Nie będzie bajarzu! Chiny (tak jak Irak czy Afganistan, więc rząd Polin zwyczajnie kłamał, że mamy "zobowiązania sojusznicze", nie mówiąc o tym, że Irak czy Afganistan na USA nie napadły, a Traktat NATO nie przewiduje pomocy w napaści!) nie znajdują się NA TRAKTATOWYM OBSZARZE OPERACYJNYM NATO! Przeczytaj bajarzu Traktat i przestań bredzić! Na region Pacyfiku USA i Wielka Brytania mają swoje sojusze wojskowe, do których NATO nie należy! Gdybyś przeczytał Traktat NATO to wiedziałbyś, że właśnie przez zaproszenie w 2008 Gruzji i Ukrainy do NATO te państwa straciły terytorium na rzecz Rosji - Traktat zabrania przyjmowania państw, które toczą wojnę lub mają nieuregulowany status granic. I jak widać posunięcie NATO było głupie a rosyjskie skuteczne, bo nikt poważnie już nie głosi, że Gruzję czy Ukrainę należy przyjąć do NATO (tym bardziej, że wymagana jest JEDNOMYŚLNOŚĆ wszystkich państw NATO, a UE wcale się nie podoba, że USA poprzez barierę z proamerykańskich republik bananowych u wschodnich granicac UE chce kontrolować przepływ towarów i usług pomiędzy UE a Rosją z Chinami!). :D

Chore umysły turańskie
piątek, 11 czerwca 2021, 15:17

Zdaje się, że już straciliście kolejne po ukraińskim społeczeństwo: białoruskie, następni w kolejce już czekają: Kałmucy, Eskimosi, Czeczeńcy i reszta Kaukazu.

AXM
poniedziałek, 7 czerwca 2021, 12:21

Jak pokazały ostatnie ćwiczenia Zima 2020 Polska jest w stanie bronić się sama 5 dni a zanim zbierze się te całe NATO i dojdą do porozumienia że wyślą tutaj wojska to już będzie po ptokach.

hermanaryk
środa, 9 czerwca 2021, 00:07

Zima 2020 wykazała, że przez 5 dni Rosjanie mogą DOJŚĆ DO WISŁY. Jeszcze kilka lat temu mogli dojść w 5 godzin.

Piech
poniedziałek, 7 czerwca 2021, 18:14

Co za negatywne myslenie

AXM
wtorek, 8 czerwca 2021, 10:41

Chciałbym myśleć pozytywnie ale tylko stwierdzam fakty

Trzcinq wyjaśnia
poniedziałek, 7 czerwca 2021, 11:50

Nie ma to jak podgrzewać wymyślone zagrożenie, w zamian kasę dostawać. Nie musisz panie sekretarzu ciągle powtarzać tego co jest zapisane w statucie sojuszu. Chyba że sam w to nie wierzysz

królewiec
poniedziałek, 7 czerwca 2021, 12:47

Zagrożenie jest jak najbardziej realne i jest nim Rosja. Zresztą Rosja już prowadzi wojnę w domenie informacyjnej i cyber . Putin odbudowuje Imperium . Wojska rosyjskie szykują się do wojny z Polską , Ukrainą , Bałtami a nie do konfrontacji z USA ,Niemcami czy Francją . Rosjanie też mieli takie ćwiczenia jak Nasza Zima i ich wojska tak samo źle wypadały . Po to się ćwiczy żeby wyciągać wnioski i dokonywać zmian na lepsze

Trzcinq
poniedziałek, 7 czerwca 2021, 20:19

Jest ale minimalne!!!!!!!! Bardziej martwię się tym co dzieje się na zachodzie a co go a tym samym nas pożera

bender
wtorek, 8 czerwca 2021, 17:15

Ale co szczególnie tak martwi Cię na Zachodzie?

Davien
poniedziałek, 14 czerwca 2021, 09:12

Wolność, prawa człowieka, brak rosyjskich okupacyjnych wojsk itd. Norma u Trzcinq.

czarno to widzę
poniedziałek, 7 czerwca 2021, 13:07

A niby co Rosja by zyskała zajmując Polskę? Trochę zachodnich banków, montowni, supermarketów i naszych długów, ryzykując przy tym wojnę jądrową. A do tego Rosji nie stać nawet na okupację bankrutującej Ukrainy, którą mogli bez problemów zająć w 2014 roku.

kars
poniedziałek, 7 czerwca 2021, 15:47

Wiesz, ze na ukrainie mieszkają Polacy, Węgrzy, Rumuni, Bułgarzy, Mołdawianie i Rosjanie, więc po co Rosji potrzebny ten konglomerat narodów, wzięli co swoje.

Lopi
poniedziałek, 7 czerwca 2021, 15:40

Złożna mineralne i rynek zbytu. Wystarczy. Kilka firm jak PGNIGE, AZOTY, ORLEN itp.

czarno to widzę
poniedziałek, 7 czerwca 2021, 18:57

Rynek zbytu i kilka firm w totalnie zniszczonym wojną kraju? Nie żartuj.

Chateaux
poniedziałek, 7 czerwca 2021, 14:46

A co zyskali przez atak na Ukraine i jej okupacje?

Prawa
wtorek, 8 czerwca 2021, 14:15

a bardzo dużo np wywieziony został sprzęt z Doniecki fabryk ciężkich zajmujących sie produkcją elementów czołgów i silniki do helikopterów

Davien
poniedziałek, 14 czerwca 2021, 09:14

Nic im nie dało poza tym że zamienili neutralno-przyjazny sobie kraj w najgorszego i smiertelnego wroga. Do tego dostali sankcje od reszty swiata .

Osman
poniedziałek, 7 czerwca 2021, 21:11

Pokazali sojusznikom NATO i zachodowi, że to czyny, a nie słowa czynią prawdę. Podobnie jak to było w Mołdawi i Gruzji. Pokazali kto ma siłę, a komu jej brakuje aby czynić, a nie mówić.

sża
poniedziałek, 7 czerwca 2021, 18:58

To Kijów jest okupowany przez Ruskich? Pierwszy raz słyszę...

Errol
poniedziałek, 7 czerwca 2021, 14:33

A co ZSRR zyskał napadając Polskę w 1939 roku?

prawdziwy fan itd.
wtorek, 15 czerwca 2021, 11:47

Doxe i rower mojego pradziadka .Technologie pomiarów elektrycznych,opartej na reakcji chemicznej,technologie walcowania blach ,technologie pozyskiwania azotu,technologie pozyskiwania nawozów że złóż naturalnych,technologie pozyskiwania lekkich benzyn,itd.itd.z Polskiego Biura Patentowego skradzione w 39'

czarno to widzę
poniedziałek, 7 czerwca 2021, 19:00

To były zupełnie inne czasy, obecnie okupuje się kraje zniewalając je ekonomicznie, bo wojny są nie opłacalne. O czym boleśnie przekonali się Amerykanie np w Afganistanie.

bender
wtorek, 8 czerwca 2021, 16:33

Nie jestem pewien, czy interwencję USA w Afganistanie można nazwać okupacją, ale na pewno nie miała powodów ekonomicznych.

Errol
wtorek, 8 czerwca 2021, 08:50

Czasy inne ale ludzia tacy sami.

Chyżwar dawniej Marek
poniedziałek, 7 czerwca 2021, 14:31

Jakoś ciągle pcha się tutaj nieproszona od bardzo wielu lat.

Pawel
poniedziałek, 7 czerwca 2021, 12:41

Nie to ze on nie wierzy.On ma placone za to zeby powtzarzac tak zebys ty uwierzyl. Ponoc madry czlowiek wiare zostawia tylko w kosciele. A tutaj patrz - wierz ze NATO nas obroni, wierz ze jest dobrobyt no i wierz ze koronawirus nas zabije. Taktyka przejeta od najstarszej firmy zalozone 2000 lat temu...

Davien
poniedziałek, 14 czerwca 2021, 09:19

Was własnei w Moskwie koronawirus zabija, NATO Rosji bronic nie ma zamiaru i dobrobytu też poza Putinem i jego klika nie macie Rosjaninie.

Tweets Defence24