Reklama

Geopolityka

Lew-Mirski: Pakistan to bardzo obiecujący kierunek dla PGZ

  • fot. http://www.skw.gov.pl/
    fot. http://www.skw.gov.pl/

We wtorek, 28 listopada delegacja Heavy Industries Taxila (HIT) głównego producenta platform lądowych w Pakistanie odwiedziła siedzibę PGZ S.A. Podczas wizyty rozmawiano na temat potencjału współpracy w sektorze platform lądowych.  

W zeszły wtorek, do siedziby PGZ przybyła oficjalna delegacja Heavy Industries Taxila (HIT) której przewodził prezes zarządu HIT, gen. broni Muhammad Naeem Ashraf. Strona pakistańska podczas swojej trzydniowej wizyty w Polsce odbyła szereg rozmów w PGZ S.A., a także odwiedziła wybrane zakłady produkcyjne, odpowiadające za platformy lądowe i ich wyposażenie w ramach Grupy: Rosomaka S.A., Hutę Stalowa Wola S.A., Gliwicki Bumar-Łabędy S.A. i Ośrodek Badawczo - Rozwojowy Urządzeń Mechanicznych (OBRUM) oraz PCO S.A.

- Pakistan to bardzo obiecujący kierunek dla PGZ. Islamabad z determinacją podwyższa swój budżet obronny, jest to bardzo chłonny rynek z racji na niespokojną sytuację w regionie, ich siły zbrojne posiadają sprzęt zarówno zachodniej jak i wschodniej proweniencji oraz są odbierani przez NATO jako poważny partner na Dalekim Wschodzie. Pozwala to nam nie tylko na oferowanie naszej pełnej gamy produktowej, pakietów modernizacyjnych ale także na nawiązywanie partnerskich relacji oraz prowadzenie rozmów o transferze technologii bądź linii montażowych. Nie mogę niestety na chwilę obecną zdradzać szczegółów ze względu na trwające obecnie negocjacje, ale kilka naszych rozwiązań przeszło już testy Pakistańskich Sił Zbrojnych, osiągając bardzo wysokie noty – podsumował członek zarządu PGZ S.A., Maciej Lew-Mirski. 

Jak poinformowało PGZ, podczas wcześniejszych spotkań z HTI ustalono główne obszary rozmów na polu platform lądowych. Strona pakistańska jest zainteresowana współpracą z PGZ w zakresie modernizacji czołgów (m.in. w zakresie optoelektroniki i wzmocnienia odporności opancerzenia), jak również współpracą w zakresie wymiany doświadczeń i potencjalnej współpracy przemysłowej w zakresie dostarczanych dla Sił Zbrojnych RP platform lądowych oraz symulatorów. Spotkanie z reprezentantami pakistańskiego przemysłu ma za zadanie również ustalenie potrzeb i zainteresowań obydwu stron w zakresie współpracy na polu ciężkiego sprzętu.

Czytaj też: Pierwsze AH-1Z Viper polecą do Pakistanu w tym roku

Heavy Industries Taxila (HIT) to jedno z głównych przedsiębiorstw pakistańskiego sektora obronnego, które zostało założone w 1971 roku. Zakłady zlokalizowane są w Taxila w dystrykcie Rawalpindi w prowincji Pendżab. HIT pozostaje od wielu lat głównym ośrodkiem projektowo – produkcyjnym sprzętu pancernego w Pakistanie. Zakłady wchodzące w skład HIT odpowiadały za licencyjną produkcję czołgów z ChRL, transporterów M113, armatohaubic, a także uczestniczyły w opracowaniu, wraz z chińskim Norinco, czołgu Al-Khalid (obecnie opracowywany jest jego następca, Al-Khalid 2). HIT odpowiada również za modernizację szeregu pojazdów opancerzonych. Wśród programów B+R w które zaangażowany jest HIT znajdują się również prace nad rozwojowym wariantem pojazdów 4x4 Dragoon, kolejny projekt czołgu znany pod nazwą Haider oraz KTO 8x8.

Czytaj też: Modernizacja wojsk Pakistanu szansą dla PGZ

Reklama

"Będzie walka, będą ranni" wymagające ćwiczenia w warszawskiej brygadzie

Komentarze (2)

  1. say69mat

    @def24.pl: We wtorek, 28 listopada delegacja Heavy Industries Taxila (HIT) głównego producenta platform lądowych w Pakistanie odwiedziła siedzibę PGZ S.A. Podczas wizyty rozmawiano na temat potencjału współpracy w sektorze platform lądowych. say69mat: Spaliliśmy się jako poważy kontrahent w Indiach, czas zatem na ... Pakistan??? Tylkooo, że przy okazji dokumentnie palimy mosty na kontrakty zbrojeniowe w Indiach ;))) Finezja na miarę indyjskiego ... słonia ;)))

    1. papuga

      USA sprzedają do jednych i drugich. Podobnie Francja - najpierw Agosty do Pakistanu a potem Scorpene do Indii. Lepiej sprzedać w sytuacji, gdy jest to możliwe niż liczyć na hipotetyczny kontrakt w przyszłości. I to w sytuacji, gdy na rynku indyjskim mamy do czynienia z ogromną konkurencją.

  2. Podbipięta

    Erawa i Radew dla T 55....

Reklama