Reklama
  • Wiadomości

Francuzi zaproponowali modernizację malezyjskich "Twardych"

Koncern Renk przygotował pakiet modernizacyjny przeznaczony między innymi dla czołgu PT-91M, który jest używany w malezyjskich siłach zbrojnych. Obejmuje on elementy układu napędowego, w tym wprowadzenie silnika Scania o mocy 1200 KM. Pojazdy tego typu zostały wyprodukowane przez polski przemysł. 

Fot. Wikimedia Commons
Fot. Wikimedia Commons

Szybkowymienny układ napędowy - tzw. power-pack typu 350S jest dostosowany do użycia w czołgach wywodzących się z rodziny T-72, a więc w wariantach T-72, T-90, M-84 i właśnie PT-91. Jak zaznacza w komunikacie producent, firma Renk, dysponuje on w pełni automatyczną przekładnią ESM350, używaną w czołgach PT-91M, wozach zabezpieczenia technicznego WZT-4 i czołgach saperskich MID-M. Wszystkie trzy typy pojazdów są używane przez armię malezyjską, a zostały dostarczone przez polski przemysł.

Napęd stanowi silnik DI16 firmy Scania o mocy 1200 KM. Pozwala to na osiągnięcie prędkości maksymalnej 70 km/h. Power-Pack dysponuje specjalistycznym systemem chłodzenia, zaprojektowanym z myślą o prowadzeniu działań w gorącym klimacie. Jak zaznacza Shephard Media zaoferowany siłom zbrojnym Malezji, które posiadają na wyposażeniu 48 czołgów PT-91M jako podstawa modernizacji układu napędowego. System został zaprezentowany podczas targów Defence Services Asia 2016 w Singapurze.

Według koncernu Renk wymiana układu napędowego 350S typu power-pack zajmuje mniej, niż godzinę. W obecnej konfiguracji czołg PT-91M różni się istotnie od maszyn używanych przez Wojsko Polskie (np. system power-pack z silnikiem S-1000, SKO Savan-15 z panoramicznym przyrządem obserwacyjnym dowódcy, nowy układ stabilizacji czy armata 2A46MS). Dostawy czołgów odbyły się w latach 2007-2009.

Zobacz również

WIDEO: Zmierzch ery czołgów? Czy zastąpią je drony? [Debata Defence24]
Reklama
Reklama