Jak poinformował koncern Elbit Systems, jego amerykańska filia Elbit Systems of America otrzymała kontrakt od U.S. Army na dostawy bliżej nieokreślonej liczby elementów wyposażenia do bojowych wozów piechoty M2 Bradley o łącznej maksymalnej wartości ok. 79 mln USD.
Umowa obejmuje dostawę m.in. dżojstików do stanowisk kontroli uzbrojenia dla działonowego oraz stanowiska kontroli dowódcy wozu, oraz kart obwodowych. Obecnie przyznane zostało pierwsze gwarantowane zamówienie o wartości ok. 26 mln USD, a następnie planowane jest zawarcie drugiego o wartości ok. 12 mln USD w perspektywie najbliższych trzech lat.
Dżojstiki do stanowisk kontroli uzbrojenia pozwalają działonowemu na precyzyjne namierzanie i prowadzenie ognia oraz na przekazywanie sygnałów do systemu kontroli dowódcy, który odpowiada za obrót wieży oraz wysyłanie informacji do systemu kierowania ogniem. Karty obwodowe mają natomiast zapewniać sprawny transfer i przetwarzanie informacji pomiędzy stanowiskami załogi wieży. Dostawa tych elementów pozwoli na utrzymanie sprawności technicznej eksploatowanych przez amerykańską armię bojowych wozów piechoty i na uzupełnienie zapasów części zamiennych.
Czytaj też: Bradley z napędem hybrydowym
Elbit Systems of America jest dumny z oferowania krytycznych rozwiązań modernizacji pojazdów naziemnych dla armii amerykańskiej, aby wspierać dokładność i skuteczność żołnierzy. Otrzymanie tego zlecenia na wsparcie bojowego wozu piechoty Bradley oznacza, że siły lądowe USA będą wyposażone w najlepszą technologię, aby wypełniać swoje misje.
Czytaj też: Rusza konkurs na następcę Bradley'a
W lipcu br. U.S. Army oficjalnie złożyła wstępne zapytanie ofertowe w programie Optionally-Manned Fighting Vehicle (OMFV) w ramach którego jest planowane pozyskanie następcy bojowego wozu piechoty M2 Bradley. Poprzednia edycja została odwołana w styczniu br. i obecnie planowane jest rozpoczęcie w najbliższym czasie drugiej. Równolegle prowadzony jest program modernizacji obecnie używanych M2A3 Bradley do standardu M2A4. W czerwcu 2018 roku Pentagon poinformował o podjęciu decyzji o modernizacji do standardu M2A4/M7A4 Bradley 473 egzemplarzy M2A3/M7A3. W październiku 2019 roku zwiększono tę pulę o kolejne 168 egzemplarzy M2A3, a w czerwcu 2020 roku o kolejnych 159 egzemplarzy.
Tak, ulepsz pojazd Bradley M2a3 do standardu M2a4 zamiast zastępować go bezużytecznym omfv, M2a4 będzie zdecydowanie lepszy!
Czyżby zaczynał być problem z akceptacją amerykańskiego społeczeństwa dla pompowania pieniędzy w Izrael i potrzebują listka figowego? Czy naprawdę sami nie potrafią takich rzeczy robić, a skoro obrazili się na Chiny... to jakościowo lepsze dostaną na Tajwanie.
Ito, USA nie kupuje czesci do swojego uzbrojenia w Chinach, to nie Rosja:))
Karty obwodowe? Co to za cudo? Może w oryginale chodziło o PCB (printed circuit boards) czyli drukowane płytki elektroniki?
Dziwne, USA ta niby potęga technologiczna zamawia wyposażenie w Izraelu ? Ostatecznie tak czy inaczej zrobią to Chińczycy, a przynajmniej z chińskich podzespołów
Zastanów się co piszesz, Izrael to potęga technologiczna.
W to nie wątpię, ale intrygujące jest to że Amerykanie sami tego nie zrobią
Ukryta pomoc publiczna dla podtrzymania żywego poligonu, na którym mogą testować nowe rodzaje uzbrojenia.
Jeżeli masz tu na myśli, pisząc tu "żywy poligon" Armię Izraelską, to oni akurat transporterów Bradley M2 w ogóle nie używają, i nie planują ich używać.
Chyba chcą zamontować SKO z izraela, żeby połączyć z TROPHY.
Są co do tego absolutnie bardzo zaawansowane plany, ale w przypadku Bradley'ów M2 to NIE będą wtedy systemy "TROPHY", a systemy ELBIT'u / IMI Systems "IRON FIST".
Amerykanie już sami takich elementów nie są w stanie wyprodukować?
Od czasu jak przenieśli produkcję do Chin - nie są w stanie wyprodukować nawet śrubek do smartfonów Apple'a.
Nie muszą. Z Polski też biorą części do swego sprzętu.