Reklama

Amerykański Apache rozbił się w Teksasie

Katastrofa AH-64 Apache w Houston. Mapa: Defence24
Katastrofa AH-64 Apache w Houston. Mapa: Defence24

Śmigłowiec bojowy AH-64 Apache rozbił się w Teksasie. Na pokładzie było dwóch członków załogi, którzy zginęli w katastrofie.

28 grudnia ok. godz 15 czasu lokalnego śmigłowiec AH-64 Apache należący do Lotnictwa Gwardii Narodowej spadł do wody w pobliżu Bayport Cruise Terminal w Seabrook w Teksasie. Zgodnie z pojawiającymi się informacjami na pokładzie było dwóch pilotów, którzy zginęli w katastrofie.

Śmigłowiec lecący do bazy lotniczej Ellington Pole w Houston, zdaniem świadków, miał rozpaść się w powietrzu a następnie wpaść do zatoki w pobliżu plaży El Jardin. Na razie nie jest znana przyczyna katastrofy. Do zdarzenia doszło zaledwie ok. 40 km od centrum Houston - największego miasta w Teksasie.

Boeing AH-64E Apache Guardian bierze udział w rywalizacji w programie Kruk, który ma na celu wyłonienie następcy Mi-24 w Wojsku Polskim. Jego rywalami są AH-1Z Viper proponowany przez Bell Helicopter, Tiger oferowany przez Airbus Helicopters oraz T-129, proponowany przez Turkish Aerospace Industries.

WIDEO: Czołgi na ulicach Warszawy! Nocna próba do defilady
Reklama

Komentarze (3)

  1. Kris

    Ostatnio Apache często ulegają katastrofom Pytanie czy jest to kwestia nagłaśnienia, zaniedban, wad konstrukcyjnych czy wszystko razem

    1. Davien

      Z opisu wynika ze rozbił sie stary AH-64 więc spokojnie może to być po prostu awaria zuzytej maszyny. Ten akurat należał do GN więc nie była to raczej najnowsza wersja

    2. Gall Anonim

      Problem z Apache to nie tylko kwestia katastrof, ale ogólnie wysoka awaryjność tej konstrukcji. Z tymi maszynami trzeba "obchodzić się jak z jajkiem", a i tak wskaźnik gotowości bojowej jest niższy niż na przykład innego amerykańskiego śmigłowca szturmowego tj. AH-1Z Viper. AH-64 to maszyna nadająca się tylko dla bogatych i to nie tylko ze względu na wysoką cenę samego śmigłowca, ale też z powodu wysokich (w domyśle również kosztownych) wymagań eksploatacyjnych.

  2. ikop

    and the winner is ! viper

  3. tym razem zaciekawiony

    W dniu 13 grudnia 2016 roku u wybrzeży japońskiej wyspy Okinawa doszło do katastrofy amerykańskiego przemiennopłata MV-22B Osprey. Maszyna należąca do 3. Brygady Ekspedycyjnej Piechoty Morskiej (III Marine Expeditionary Force; III MEF) i stacjonująca w bazie lotniczej MCAS Futenma, musiał awaryjnie lądować w rejonie miejscowości Nago-shi. Wszyscy członkowie załogi zostali uratowani przez Japońską Straż Wybrzeża (Kaijō Hoanchō) i przewiezieni na pokładzie śmigłowca HH-60G Pave Hawk, należącego do 33. Eskadry Ratunkowej (33rd Rescue Squadron; 33 RQS) z bazy lotniczej Kadena, do szpitala US Navy (USNH Okinawa) w bazie Camp Foster. Żołnierze stanowiący załogę zmiennopłata są przydzieleni do 36. Grupy Lotniczej (Marine Aircraft Group 36; MAG-36), 1. Skrzydła Marines (1st Marine Aircraft Wing; 1st MAW).

Reklama