Reklama
  • Wiadomości

Magadzio: ujednolicona flota 28 głęboko zmodernizowanych Orlików już za 2 lata [Defence24 TV]

”Dzisiejsza umowa wieńczy kilkutygodniowy okres negocjacji z Inspektoratem Uzbrojenia dotyczący głębokiej modernizacji 12 Orlików. Za 2 lata będziemy mieć w pełni ujednoliconą flotę 28 maszyn” - powiedział Defence24 TV Sebastian Magadzio, prezes Airbus Group Polska i dodał: „Jest to bardzo ważny program z punktu widzenia Sił Powietrznych, i procesu szkolenia przyszłych pilotów, a także bardzo ważny program dla zakładu.”

  • Fot. Juliusz Sabak/Defence24.pl
    Fot. Juliusz Sabak/Defence24.pl
  • Sebastian Magadzio, prezes Airbus Group Polska, fot. Defence24.pl
    Sebastian Magadzio, prezes Airbus Group Polska, fot. Defence24.pl

W dniu dzisiejszym Inspektorat Uzbrojenia podpisał umowę z należącymi do Airbus Group zakładami PZL Warszawa-Okęcie o wartości 186 mln złotych brutto na modernizację 12 samolotów szkolno-treninogowych PZL-130 Orlik.  

Dzisiejsza umowa wieńczy kilkutygodniowy okres negocjacji z Inspektoratem Uzbrojenia dotyczą głębokiej modernizacji 12 Orlików. Za 2 lata będziemy mieć w pełni ujednoliconą flotę 28 maszyn do tak zwanego standardu Garmin Advanced. Jest to bardzo ważny program z punktu widzenia Sił Powietrznych, i procesu szkolenia przyszłych pilotów, a także bardzo ważny program dla zakładu.

Sebastian Magadzio, prezes Airbus Group Polska

Prezes warszawskich zakładów odniósł się także w swojej wypowiedzi do możliwości promocji i sprzedaży samolotów Orlik na zewnętrznych rynkach. 

W tej chwili prowadzimy analizy gdzie ten samolot mógłby być oferowany i mamy także nadzieję na współpracę z innymi przedsiębiorstwami polskiego przemysłu obronnego. Mówimy tu o rynkach Bliskiego Wschodu i Dalekiego Wschodu. Jesteśmy także świadomi, że ten rynek jest dosyć nasyconym rynkiem więc będziemy się starali znaleźć swoją niszę.

Sebastian Magadzio, prezes Airbus Group Polska

PZL-130 Orlik
Fot. Juliusz Sabak/Defence24.pl

Polskie samoloty szkoleniowe PZL 130 Orlik TC-I należące do Polskich Sił Powietrznych zostaną poddane radykalnej modernizacji, która pozwoli im sprostać najnowszym globalnym standardom lotniczym i pozwoli im latać w przeszłych dekadach. Zgodnie z warunkami kontraktu udzielonego przez polskie Ministerstwo Obrony, PZL Warszawa-Okęcie wykonuje głęboką modernizacje konstrukcji i awioniki na 12 samolotach, a następnie przekaże je do eksploatacji praktycznie jako nowe maszyny. Zmodernizowane maszyny Orlik TC II Advanced dołączą do 16 podobnych samolotów, które są obecnie modernizowane z nowszego standardu Orlik TC II w ramach ujednolicenia floty.

Prace rozpoczną się natychmiast i 12 samolotów wróci ponownie do służby w 42 Bazie Szkolenia Lotniczego w Radomiu w okresie od połowy 2019 r. do października 2020 r., z przyszłym resursem 12 000 godzin. Dwuetapowy pakiet prac obejmuje najpierw nowe skrzydła, ogony, silniki i śmigła, a następnie całkowite zastąpienie oprzyrządowania kabinowego i awioniki. Modernizacja pozwala na wprowadzenie systemu serwisowego opartego o stan techniczny, zamiast kalendarzowego, co skutkuje znacznymi oszczędnościami kosztów operacyjnych.

Oglądaj też: Skaner Defence24. Magadzio, Airbus w Polsce: "Chcemy uczestniczyć w procesach modernizacyjnych polskich sił zbrojnych"

WIDEO: Rakietowe strzelania w Ustce. Patriot, HOMAR, HIMARS
Reklama
Reklama