Wojna na Ukrainie
Wojna na Ukrainie napędza produkcję MRAP-ów w Kanadzie
Kanadyjski producent pojazdów opancerzonych Senator 4x4 zwiększył produkcję wspomnianego wozu w wariancie minoodpornym (MRAP), o czym informuje bloger Dylan Malyasov z Defence Blog.
Jakiś czas temu na Ukrainie pojawiły się pierwsze pojazdy we wspomnianej wersji, znacząco zwiększającej poziom ochrony przewożonych żołnierzy, którzy stali się najpewniej największym użytkownikiem pojazdów klasy MRAP w Europie, jeżeli chodzi o liczbę konstrukcji, jakie wdrożyli do jednostek. Nowy wariant Senatora powstał na bazie doświadczeń ukraińskich żołnierzy, którzy korzystają od dawna z klasycznego wariantu wspomnianego pojazdu, a których dostarczono od początku wojny już ponad 500 egzemplarzy. Docelowo ukraińscy żołnierze mają otrzymać 1000 wozów rodziny Senator wszystkich wersji . Założyciel firmy i jej dyrektor Roman Shimonov poinformował, że produkcja tygodniowa zakładu wynosi obecnie 30 Senatorów w wersji minoodpornej.
Ten znaczący kamień milowy podkreśla zaangażowanie Roshel w dostarczanie pojazdów opancerzonych najwyższego poziomu, aby sprostać zmieniającym się wymaganiom w zakresie bezpieczeństwa. Uznanie dla zespołu Roshel za to osiągnięcie!
Roman Shimonov
Czytaj też
Senator MRAP production at the Roshel facility in Canada pic.twitter.com/4FnCZYyvrr
— Dylan Malyasov (@MalyasovDylan) August 18, 2023
Senator MRAP to minoodporny wariant samochodu opancerzonego Senator, produkowanego przez kanadyjską firmę Roshel. Jego bazę stanowi zmodyfikowane podwozie Forda F-550. Pojazd cechuje się wysoką wytrzymałością na ostrzał z amunicji 7,62 × 39 mm. Wzmocnione dno oraz cała konstrukcja pojazdu ma pozwolić na ochronę przewożonej załogi przed wybuchem miny wypełnionej 6 kg materiałów wybuchowych pod każdym z kół, oraz pod dnem kadłuba. Uzyskano to m.in. dzięki budowie kadłuba w kształcie litery V, co obecnie jest standardem w wielu typach pojazdów kołowych przeznaczonych dla armii.
Czytaj też
Pojazd jest dostępny w różnych układach i konfiguracjach drzwi (dwudrzwiowy, czterodrzwiowy, wersja wyposażona w rampę hydrauliczną), w zależności od misji i potrzeb zamawiającego. Jednostkę napędową pojazdu stanowi 8-cylindrowy silnik wysokoprężny o poj. 6,7 litra i mocy 330 KM przy 2600 obr/min. sprzężony z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów. W konfiguracji transportera piechoty pojazd może pomieścić do 12 żołnierzy, w tym kierowcę i dowódcę.
KPS1
A u nas będzie w końcu zamówienie na Tury VI?
Prezes Polski
Ale w jakim celu? Do czego miałyby służyć?
Pucin:)
@Prezes Polski - zapytaj UA to ci odpowiedzą!!!! :)
USdown
Wojna NA Ukrainie napędza nie tylko produkcję amunicji, broni i sprzętu wojskowego, ale przede wszystkim powiększa zyski koncernów zbrojeniowych!
Pucin:)
A ktoś tu pisał ze AMZ Kutno to manufaktura - jak widać z filmu w Kanadzie też jest manufaktura produkująca MRAPY Senator i nazywa się Roshel.- nikt z tego nie robi wielkiego HALO!!! - a WP kupuje KLTV zamiast TUR V i TUR VI (notabene kupiono już 8 a docelowo ma być 16 dla Policji). A dlaczego nie kupiono za 1,2 mld PLN >>> odpowiednio LSV Wirus 4 SOF (modyfikacja dla wojsk specjalnych) w wersji lekko opancerzonej - poziom 2 Stanag 4659!!!!! :)
Dudley
To porównaj tempo produkcji firmy z Kanady i Polski. I przeczytaj w wiki czym różni się manufaktura od fabryki z linią technologiczną.
Pucin:)
@Dudley - dzieciaku ty fabryki z linia technologiczna nie widziałeś!!!!! Ocknij się i idź na spacer to zrozumiesz!!!! :) Film jest jednoznaczny - montaż jak w manufakturze!!!!! :)
Pucin:)
@Dudley - film jednoznacznie pokazuje, że kanadyjski producent - wypisz, wymaluj >>>> "Pan Tadzio w stodole składający auto z siedmiu BMW".!!!!! :)