Reklama

Wojna na Ukrainie

Wojna na Ukrainie napędza produkcję MRAP-ów w Kanadzie

Kanadyjski producent pojazdów opancerzonych Senator 4x4 zwiększył produkcję wspomnianego wozu w wariancie minoodpornym (MRAP), o czym informuje bloger Dylan Malyasov z Defence Blog.

Reklama

Wojna na Ukrainie - raport specjalny Defence24.pl

Reklama

Jakiś czas temu na Ukrainie pojawiły się pierwsze pojazdy we wspomnianej wersji, znacząco zwiększającej poziom ochrony przewożonych żołnierzy, którzy stali się najpewniej największym użytkownikiem pojazdów klasy MRAP w Europie, jeżeli chodzi o liczbę konstrukcji, jakie wdrożyli do jednostek. Nowy wariant Senatora powstał na bazie doświadczeń ukraińskich żołnierzy, którzy korzystają od dawna z klasycznego wariantu wspomnianego pojazdu, a których dostarczono od początku wojny już ponad 500 egzemplarzy. Docelowo ukraińscy żołnierze mają otrzymać 1000 wozów rodziny Senator wszystkich wersji . Założyciel firmy i jej dyrektor Roman Shimonov poinformował, że produkcja tygodniowa zakładu wynosi obecnie 30 Senatorów w wersji minoodpornej.

Ten znaczący kamień milowy podkreśla zaangażowanie Roshel w dostarczanie pojazdów opancerzonych najwyższego poziomu, aby sprostać zmieniającym się wymaganiom w zakresie bezpieczeństwa. Uznanie dla zespołu Roshel za to osiągnięcie!
Roman Shimonov

Czytaj też

Senator MRAP to minoodporny wariant samochodu opancerzonego Senator, produkowanego przez kanadyjską firmę Roshel. Jego bazę stanowi zmodyfikowane podwozie Forda F-550. Pojazd cechuje się wysoką wytrzymałością na ostrzał z amunicji 7,62 × 39 mm. Wzmocnione dno oraz cała konstrukcja pojazdu ma pozwolić na ochronę przewożonej załogi przed wybuchem miny wypełnionej 6 kg materiałów wybuchowych pod każdym z kół, oraz pod dnem kadłuba. Uzyskano to m.in. dzięki budowie kadłuba w kształcie litery V, co obecnie jest standardem w wielu typach pojazdów kołowych przeznaczonych dla armii.

Reklama

Czytaj też

Pojazd jest dostępny w różnych układach i konfiguracjach drzwi (dwudrzwiowy, czterodrzwiowy, wersja wyposażona w rampę hydrauliczną), w zależności od misji i potrzeb zamawiającego. Jednostkę napędową pojazdu stanowi 8-cylindrowy silnik wysokoprężny o poj. 6,7 litra i mocy 330 KM przy 2600 obr/min. sprzężony z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów. W konfiguracji transportera piechoty pojazd może pomieścić do 12 żołnierzy, w tym kierowcę i dowódcę.

Czytaj też

Autor. Roshel
Reklama

"Będzie walka, będą ranni" wymagające ćwiczenia w warszawskiej brygadzie

Komentarze (3)

  1. KPS1

    A u nas będzie w końcu zamówienie na Tury VI?

    1. Prezes Polski

      Ale w jakim celu? Do czego miałyby służyć?

    2. Pucin:)

      @Prezes Polski - zapytaj UA to ci odpowiedzą!!!! :)

  2. USdown

    Wojna NA Ukrainie napędza nie tylko produkcję amunicji, broni i sprzętu wojskowego, ale przede wszystkim powiększa zyski koncernów zbrojeniowych!

  3. Pucin:)

    A ktoś tu pisał ze AMZ Kutno to manufaktura - jak widać z filmu w Kanadzie też jest manufaktura produkująca MRAPY Senator i nazywa się Roshel.- nikt z tego nie robi wielkiego HALO!!! - a WP kupuje KLTV zamiast TUR V i TUR VI (notabene kupiono już 8 a docelowo ma być 16 dla Policji). A dlaczego nie kupiono za 1,2 mld PLN >>> odpowiednio LSV Wirus 4 SOF (modyfikacja dla wojsk specjalnych) w wersji lekko opancerzonej - poziom 2 Stanag 4659!!!!! :)

    1. Dudley

      To porównaj tempo produkcji firmy z Kanady i Polski. I przeczytaj w wiki czym różni się manufaktura od fabryki z linią technologiczną.

    2. Pucin:)

      @Dudley - dzieciaku ty fabryki z linia technologiczna nie widziałeś!!!!! Ocknij się i idź na spacer to zrozumiesz!!!! :) Film jest jednoznaczny - montaż jak w manufakturze!!!!! :)

    3. Pucin:)

      @Dudley - film jednoznacznie pokazuje, że kanadyjski producent - wypisz, wymaluj >>>> "Pan Tadzio w stodole składający auto z siedmiu BMW".!!!!! :)

Reklama