Reklama

Wojsko, bezpieczeństwo, geopolityka, wojna na Ukrainie

Sobotni przegląd prasy: Jest u nas miejsce dla ludzi z Mielca i Świdnika; Wyjątek z silnikami; Dwuletnia pensja na pożegnanie; Andrzej Duda spotka się z sekretarzem generalnym NATO

Fot. Airbus Helicopters
Fot. Airbus Helicopters

Sobotni przegląd prasy pod kątem obronności i bezpieczeństwa.

Paweł Wroński, Gazeta Wyborcza, „Jest u nas miejsce dla ludzi z Mielca i Świdnika”: „Jeśli w Mielcu i Świdniku będą zwolnienia, to zapraszamy pracowników do nas, do Łodzi, Radomia i Dęblina” – w wywiadzie udzielonym gazecie mówi Guillaume Faury, prezes Airbus Helicopters. To jednak tylko jeden z wątków rozmowy, w której prezes firmy produkującej śmigłowce H225M Caracal mówi również o przygotowaniu do przetargów firm własnej i konkurencji oraz o oferowanych maszynach i perspektywach ich produkcji w Polsce.


Nasz Dziennik, „Wyjątek z silnikami”: „Stany Zjednoczone (…) wstrzymały współpracę wojskową z Rosją. Amerykańskie koncerny zbrojeniowe mogą jedynie odebrać wcześniej zamówione produkty pod warunkiem, że zapłacono za nie przed aneksją Krymu. Pentagon chce jednak zrobić wyjątek dla silników rakietowych RD-180 produkowanych przez MPO Energomasz”.


Małgorzata Bujara, Gazeta Wyborcza – Rzeszów, „Dwuletnia pensja na pożegnanie”: sukces tygodniowych negocjacji związków zawodowych z zarządem PZL Mielec – zwalniani pracownicy otrzymają dwuletnie odprawy, a w przedsiębiorstwie uruchomiony zostanie program dobrowolnych odejść. Oficjalny komunikat w tej sprawie ma pojawić się w poniedziałek.


Gazeta Polska Codziennie, „Andrzej Duda spotka się z sekretarzem generalnym NATO”: „Już w przyszłym tygodniu prezydent elekt Andrzej Duda spotka się z sekretarzem generalnym NATO Jensem Stoltenbergiem oraz przedstawicielami instytucji europejskich (...)". Spotkanie ma się odbyć, prawdopodobnie, podczas ćwiczeń Sojuszu Noble Jump. W czwartek w woj. lubuskim manewrom mają przypatrywać się wysocy rangą przedstawiciele NATO.

Reklama

Komentarze (3)

  1. Afgan

    Widać komuś zależy na tym aby polska armia miała szmelc. Już aż na wymioty się zbiera jak się czyta co niektóre wypociny na temat Caracala. Pamiętam jak swego czasu pseudo-eksperckie media nie pozostawiały suchej nitki na wyborze transportera Patria AMV (Rosomak) i zachwalały starsze i gorsze konstrukcje. Padały nawet tak debilne argumenty że AMV jest z plastiku i pocisk kałasznikowa przejdzie przez jego kadłub jak przez karton. Na szczęście MON się nie dało zaszczekać bandzie debili i hejterów i dziś wszyscy na świecie włącznie z amerykanami przyznają iż mamy najlepsze transportery na świecie. Z Caracalem będzie tak samo. Poza tym śmigłowiec ten w ciągu ostatnich kilku lat kupiły armie Brazylii, Meksyku, Indonezji, Egiptu, Malezji, Tajlandii, MSW Kazachstanu, a ostatnio armia Kuwejtu. Dziwnym trafem nikt nie zakupił AW-149 i S-70i (nie mylić z UH-60M bo to całkiem inny śmigłowiec).

  2. sokole

    Wstrzymać natychmiast kontrakt na Caracale. Powiadomić prokuraturę o popełnionym grzechu i wysłać GROM-a aby zlikwidować działania szkodliwe dla Polski.

    1. Ciekawski

      Płacą ci za pisanie takich bzdur czy ty tak sam od siebie ? A skoro wstrzymać kontrakt na Caracala, to co proponujesz w zamian i dlaczego akurat to, tylko proszę o fakty i argumenty a bełkot związkowy.

  3. andy

    po skróceniu zapowiadanych testów Caracala z miesiąca do tygodnia ... !!!! i hura optymistycznych wypowiedzi naszych "MONowców" o jego wynikach i medialnym lansie tego wyboru ( w zasadzie dziwię się że nie ogłosili że zdał z wynikiem celującym i to ... że egzamin był eksternistyczny- bo tak to wygląda ) przychodzi dalsza część ofensywy medialnej ... tylko jak się to ma do wypowiedzi bardzo wpływowych przedstawicieli ZZ Airbusa którzy otwartym tekstem w prasie twierdzą że będzie u nas co najwyżej końcowy montaż a nie fabryka na wzór Świdnika czy Mielca i że do Polski nie zostanie przeniesiona żadna z istotnych technologii i linii produkcyjnych ... i zero dementi w tej sprawie -dlatego nie wierzę w zapowiedzi pana prezesa bo poza chwytliwymi propagandowymi hasłami nie idą żadne konkretne informacje ile z wartości kontraktu może zostać w Polsce ( w przypadku wyboru AW miały to być 4 MLD euro ) a jak nas traktuje Airbus pokazał przy kontrakcie na śmigłowce dla pogotowia

    1. Qba

      Świdnik to tylko producent podzespołów, linia montażowa AW149 jest we Włoszech.

    2. tak to chyba wygląda

      Ok, tylko zanim przyjdą te "4 MLD" to trzeba wygrać przetarg = spełnić wymagania.

Reklama