Reklama

Siły zbrojne

Szkolenie symulatorowe pilotów do przewozów VIP

Fot. R. Lesiecki
Fot. R. Lesiecki

1. Baza Lotnictwa Transportowego w Warszawie ogłosiła przetarg dotyczący szkolenia załóg na symulatorach samolotów Gulfstream G550 oraz Boeing 737-800 i BBJ2-27K (wariant do przewozów VIP) dla 30 pilotów. Kursy złożone ze szkolenia teoretycznego i symulatorowego w zakresie wybranych sytuacji o szczególnym znaczeniu, takich jak starty, lądowania i działania awaryjne mają być realizowane w latach 2021-2023. Łączna wartość szacowana jest na ponad 10 mln zł.

Przetarg został rozpisany 14 kwietnia 2021 roku i opublikowany 5 dni później w systemie cyfrowym UE. Dotyczy on szkolenia na symulatorach załóg samolotów przeznaczonych do przewozów VIP i HEAD należących do 1. Bazy Lotnictwa Transportowego, do zadań której należy przede wszystkim transport najważniejszych osób w państwie.

Flota specjalnie przeznaczonych do tego celu maszyn składa się obecnie ze śmigłowców W-3 Sokół i Mi-8, wyczarterowanych od PLL LOT dwóch maszyn Embraer ERJ-175 oraz dwóch samolotów Gulfstream G550 i jednego Boeing 737-800. Nadal oczekiwana jest, opóźniona przez pandemię, dostawa dwóch samolotów Boeing 737-800 w specjalnej wersji dostosowanej do przewozów HEAD oznaczonej BBJ2-27K (Boeing Bussines Jet 2) i wyposażonej m. in. w środki samoobrony oraz specjalistyczne systemy szyfrowanej łączności. Do obsługi tych maszyn przeszkolono w ramach kontraktów dotyczących pozyskania ich 9 dwuosobowych załóg samolotów Boeing 737 i 6 załóg dla samolotów Gulfstream G550.

Przetarg dotyczy szkoleń symulatorowych obejmujących podtrzymanie umiejętności i trening szczególnie trudnych sytuacji w okresie od września 2021 do listopada 2023 został podzielony na dwie części:

Część 1 o szacowanej wartości 3 002 618.61 PLN bez VAT obejmuje szkolenia teoretyczne oraz symulatorowe personelu latającego samolotu B737-800NG/BBJ2-27K dla 9 załóg czyli łącznie 18 pilotów. Szkolenia teoretycznie oraz symulatorowe mają obejmować:
1) szkolenie „Pilot Recurrent”;
2) szkolenie „International Procedures Initial”.

Część 2 o szacowanej wartości 7 204 509.58 PLN szkolenia teoretyczne oraz symulatorowe personelu latającego samolotu G550 dla 6 załóg składających się łącznie z 12 pilotów.
1) Pilot Recurrent – szkolenie teoretyczne i symulatorowe;
2) przerwanie lub kontynuowanie startu w jego krytycznej fazie (podejmowanie decyzji) – szkolenie teoretyczne i symulatorowe – szkolenie dodatkowe;
3) zarządzanie energią kinetyczną samolotu (zależność: wysokość – prędkość).

O realizację tych kontraktów mogą się starać podmioty spełniające następujące wymagania: 

a) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie co najmniej:
— dla części 1 – usługi w zakresie szkolenia symulatorowego personelu latającego na symulatorze lotu na B737, co najmniej 27 załóg, tj. 54 pilotów,
— dla części 2 – usługi w zakresie szkolenia symulatorowego personelu latającego na symulatorze lotu na G550, 18 załóg (36 pilotów);

b) dysponuje lub będzie dysponował podczas realizacji zamówienia:
— dla części 1 – minimum 1 symulatorem lotu B737-800 typu FFS,
— dla części 2 – minimum 1 symulatorem lotu G550 typu FFS.

Wykonawca przeprowadzi szkolenie na certyfikowanym (zgodnie z wymaganiami EASA) urządzeniu treningowym. Certyfikat ten musi być ważny w okresie obejmującym termin szkolenia każdej grupy szkoleniowej. Przed rozpoczęciem szkolenia każdej grupy szkoleniowej Wykonawca przedstawi osobie reprezentującej Zamawiającego aktualny (ważny) certyfikat do prowadzenia szkoleń na symulatorze lotu zgodnie z wymaganiami EASA. 

Na cały proces szkolenia symulatorowego przeznaczono łącznie sumę ponad 10,2 mln złotych bez VAT. Termin składania ofert upływa 20 maja 2021 roku. 

Reklama
Reklama
Reklama

"Będzie walka, będą ranni" wymagające ćwiczenia w warszawskiej brygadzie

Komentarze

    Reklama