Reklama

Siły zbrojne

Śmigłowce dla VIPów ze wsparciem

Fot. J.Sabak/Defence24.pl
Fot. J.Sabak/Defence24.pl

Przyznano sześć zamówień na dostawę części eksploatacyjnych do polskich śmigłowców służących do transportu VIPów. Za realizacje odpowiedzą dwie firmy, spośród których znajdują się zakłady PZL Świdnik, wchodzące w skład grupy Leonardo Helicopters.

Warszawska 1. Baza Lotnictwa Transportowego w lipcu oraz w sierpniu poszukiwała dostawców nowych części zamiennych (tj. takich wyprodukowanych w 2020 lub 2021 roku) do statków powietrznych używanych w zadaniach związanych z transportem drogą lotniczą najważniejszych osób w państwie. Przypominając postępowanie sprzed kilku miesięcy, to owe części mają znaleźć się w samolotach pasażerskich Boeing 737-800, Gulfstream G550, a także w śmigłowcach W-3WA Sokół i Mi-8.

Wśród zamawianych części dostrzegamy setki żarówek, kołpaków, bezpieczników, przewodów, obejm, uszczelek i łączników. Kolejne ogłoszenia dotyczące pozyskania następnych części powinno zostać opublikowane w drugim kwartale przyszłego roku.

Udzielono sześć zamówień (spośród dziewiętnastu) na kwotę niespełna 2 mln złotych. Dostawcami zostały takie podmioty jak Ankol Sp. z o.o. z Chorzelowa (2 zamówienia na kwotę około 57 tysięcy złotych brutto) i Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego "PZL-Świdnik" S.A. (4 zamówienia, ok. 281 tys. zł brutto). Odpowiednie umowy podpisano 18, 22 października i 18 listopada bieżącego roku. Zamawiający po realizacji wszystkich zadań otrzyma żarówki i bezpieczniki do Mi-8 i W-3WA, przewody podciśnieniowe, kołpaki, łączniki oraz obejmy ślimakowe do Sokołów. Do Boeingów i Gulfstreamów nie udało się zdobyć części zamiennych.

W pozostałych zadaniach, pomimo tego, że były składane oferty (przez kilka różnych podmiotów) nie doszło do przyznania zamówienia z powodu ich unieważnienia ze względu na zbyt wysoki koszt lub podleganie odrzuceniu na podstawie ustawy Prawo zamówień publicznych.

Dostawca będzie zobowiązany do dostarczenia technicznych środków materiałowych do magazynu 1. BLTr (znajdującego się przy ul. Żwirki i Wigury 1c w mieście stołecznym Warszawa), w dniach pracy owej jednostki, czyli od poniedziałku do piątku, w godzinach 7:30-14:30. Jak ponadto czytamy w opisie ogłoszenia, termin gwarancji i rękojmi na części zamienne do statków powietrznych nie może być krótszy niż 24 miesiące. Czas ten liczony jest od momentu potwierdzenia protokołem przyjęcia-przekazania odbioru rzeczonych części.

Reklama
Reklama
Reklama

"Będzie walka, będą ranni" wymagające ćwiczenia w warszawskiej brygadzie

Komentarze (2)

  1. War

    Nie udalo sie zdobyc czesci do Boeingow? Naprawde? Boeing zbankrutowal? Nie? To jakis niszowy producent? Nie? A moze nie znalazl sie jakis znajomy posrednik z szemranej firemki gotowy te czesci dostarczyc po zawyxonej cenie? Zenada.

    1. dim

      Grecy dawno już nie mogą nabyć części do starszych wersji Apacza. Boeing ani nie rozmawia o tym inaczej, niż tylko stawia warunek upgrejdu, za skromnych 35 mln dolarów /sztuka. BO TO JEST TAKI KONTRAHENT ! - Jednak Grecy pozyskują te części tanio, nieraz ponoć za darmo od bogatych krajów arabskich. Które stać na sprzęt nowszy, bez względu na wysokość wydatku. Warto mieć dobre układy, zamiast kłócić się ze wszystkimi i to nie zawsze we własnych sprawach.

  2. darek

    politycy potrafią zadbać o siebie a gdzie WP

Reklama