Reklama
  • Wiadomości

Rebranding Kałasznikowa. Trzy marki, 300 tys. sztuk broni rocznie

Słynna marka Kałasznikow przechodzi rebranding i wyznacza nowe cele biznesowe. 95% rosyjskiej broni palnej, wytwarzane przez należące do koncernu zakłady, będzie sprzedawane pod trzema markami. Nazwa Kałasznikow zarezerwowana jest dla produktów militarnych. Broń myśliwska to od dziś Bajkał, a sportowa będzie nosić oznaczenia IZHMASH. Wszystkie trzy połączono w Kalashnikov Group.

  • Nowe logotypy Koncernu Kałasznikow i trzech marek pod którymi będzie sprzedawać swoje produkty. - fot. Rostec
    Nowe logotypy Koncernu Kałasznikow i trzech marek pod którymi będzie sprzedawać swoje produkty. - fot. Rostec

Proces rebrandingu rozpoczęto wiele miesięcy temu i ze względu na wartość około 20 mln rubli stał się powodem lokalnej afery, gdy spółka która wygrała przetarg została oskarżona o nielegalne działania. Ostatecznie jednak cały proces zakończył się sukcesem i Kałasznikow ma wejść w 2015 rok z nowym, nowoczesnym logo, jasnym podziałem kompetencji i ambitnymi planami, zakładającymi czterokrotny wzrost przychodów i dwukrotny wzrost produkcji.  Do roku 2020 ma ona osiągnąć liczbę 300 tys. sztuk broni rocznie, z czego ponad 80% ma trafić na eksport. W tym celu firma wyda na inwestycje i modernizacje około 4,5 mld rubli (ok. 87 mln dolarów).

Wraz z restrukturyzacją produkcji i sprzedaży zmieniono również logo koncernu i podzielono produkty na trzy grupy, sprzedawane pod odrębnymi markami.  Symbolem Kalasznikov Group jest proste, stylizowane „K” w barwach czerwieni i czerni. W przyszłości ma ono również trafić na odzież i gadżety, które będą stanowić część oferty rosyjskiego producenta. W najbliższym czasie ma również ulec zmianie system oznaczania produktów - różnych rodzajów broni. Część z nich zniknie z oferty, a konstrukcje nieperspektywiczne mają nie być już rozwijane.

Spółka zapowiedziała za to na początek przyszłego roku prezentację nowych typów broni spośród 30 realizowanych właśnie projektów, obejmujących konstrukcje od pistoletów po karabiny wyborowe.

Pod nazwą Kałasznikow będzie sprzedawana broń i sprzęt z przeznaczeniem wojskowym. Produkcja militarna stanowi istotny wizerunkowo, ale relatywnie niewielki procent dochodów koncernu. Co ciekawe, oprócz broni palnej Kałasznikow produkuje rakietowe pociski kierowane dla rosyjskich śmigłowców szturmowych.

Bajkał – nazwa jednego z zakładów należących do konsorcjum, znanego z produkcji strzelb i sztucerów – jest marką pod którą Kałasznikow będzie sprzedawać produkty cywilne, przeznaczone nie tylko do polowania ale również do samoobrony.

IZHMASH – to trzecie przedsiębiorstwo należące do grupy i marka, pod którą trafia produkcja broni precyzyjnej i sportowej.

Ze względu na zamknięcie dla rosyjskich produktów militarnych Stanów Zjednoczonych i znaczące ograniczenia w Europie, Kałasznikow poszukuje nowych rynków eksportowych, przede wszystkim w sektorze cywilnym w Azji, Oceanii Ameryce Łacińskiej i Afryce. W bieżącym roku produkcja koncernu wyniesie 140 tys. sztuk broni. 

WIDEO: Ile czołgów zostało Rosji? | Putin bez nowego lotnictwa | Defence24Week #133
Reklama
Reklama