200 ton paliwa lotniczego trafi do Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej

24 maja 2021, 14:25
blmw
Fot. BLMW
Reklama

1. Regionalna Baza Logistyczna w Wałczu opublikowała wyniki postępowania, które było prowadzone w procedurze otwartej, dotyczącego dostawy 200 ton paliwa lotniczego do turbinowych silników lotniczych F-44. Będzie ono używane przez samoloty i śmigłowce Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej.

1. RBLog poinformowała o udzieleniu zamówienia na dostawę 200 000 kilogramów paliwa lotniczego do turbinowych silników lotniczych NATO F-44 (inaczej JP-5). Tego typu paliwo lotnicze jest stosowane w samolotach i śmigłowcach Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej.

Paliwo będzie składowane w Składzie Paliw w Babich Dołach, jednostce podległej 18. Wojskowemu Oddziałowi Gospodarczemu w Wejherowie. Jako kryteria wyboru najlepszej oferty ustalono cenę o wadze 60% oraz okres przechowywania paliwa z wagą 40%.

W czasie trwania postępowania dochodziło do wielu zmian Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Ostatecznie termin składania ofert upłynął 9 marca br.

Dostawą zajmie się Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe IMPEX – SARO, Romuald Godziniec, z siedzibą w Gdańsku przy ulicy Chmielnej 26, a całkowita końcowa wartość umowy wyniesie 3 111 900 zł. Warto zaznaczyć, że zlecający, tj. 1.RBLog, maksymalnie był gotów przeznaczyć 3 138 960 zł.

Maksymalny okres przechowywania paliwa wynosi 48 miesięcy. Produkt ma zostać użyty w samolotach używanych przez Marynarkę Wojenną RP.

Kacper Bakuła

Reklama
Reklama
Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 6
Reklama
Ten
wtorek, 25 maja 2021, 16:32

A mogły ktoś kompetentny porównać cenę do ceny dla rynku cywilnego? Bo mi tu 5 krotna przebitka wychodzi. Aż tyle musi kosztować 250tys litrów?

Ciekawy
wtorek, 25 maja 2021, 12:59

Czy to nie pomyłka ? Nie chodzi o 200 tys ton ?

Viktor
wtorek, 25 maja 2021, 12:01

Kaman żyje i jeszcze lata po 20 latach 20 ton na 2x helikoptery To przeliczając na konsumpcję 280 godzin lotów

wtorek, 25 maja 2021, 11:37

Wow aż 5 cystern kolejowych...hoho to na koktajle jak rozumiem?

Jerzy
wtorek, 25 maja 2021, 09:46

Tak się czasami zastanawiam czy tak szczegółowe dane powinny być publikowane? W PRL pewnie grozilby za to sąd, obecnie mamy wprawdzie glasnost, ale trudno nie dostrzegać, że po zebraniu tych wszystkich info mamy dosyć szczegółowe dane dotyczące zdolności operacyjnej, zapasów i dyslokacji naszych Sił Zbrojnych.

JPC
poniedziałek, 24 maja 2021, 22:30

200 ton - hahahahahahaha - to jedna zmiana lotna na szybkich - hahahahahaha - przy oszczednym lataniu to miesiac na M-28B1R - F44 to tylko dla SH-2 na fregaty. Reszta latawców marynarki nie lata na tym paliwie.

Tweets Defence24