2. Regionalna Baza Logistyczna zawarła z PKN Orlen umowę na dostawy paliwa lotniczego oraz oleju napędowego o łącznej wartości 827,9 mln zł brutto. Realizacja kontraktu zaplanowana jest na lata 2020-2022 i obejmuje dostawy 166 tys. ton paliwa lotniczego i 105,7 tys. oleju napędowego.
Umowa została zawarta 15 maja 2020 roku w przetargu rozpisanym w marcu bieżącego roku. Został on podzielony na 3 części i dotyczył dostaw paliwa lotniczego, oleju napędowego i benzyny bezołowiowej, jednak jedynie w pierwszych dwóch częściach złożono oferty. Obejmują one co następuje:
1. Dostawa paliwa do turbinowych silników lotniczych F-34 w latach 2020–2022 w ilości całkowitej 166 094 950 kg. Zamówienia obejmują: 2020 r. – 30 000 000 kg (z opcją na 12 094 950 kg), 2021 r. – 31 000 000 kg (z opcją na 30 000 000 kg), 2022 r. – 33 000 000 kg (oraz opcja na 30 000 000 kg).
2. Dostawa oleju napędowego F-54 w latach 2020–2022 o całkowitej ilości 105 723 828 kg. Zamówienia obejmują: 2020 r. – 26 723 828 kg (plus opcja na 9 000 000 kg), 2021 r. – 25 000 000 kg (oraz opcja na 10 000 000 kg), 2022 r. – 20 000 000 (z opcją na 15 000 000 kg).
W przetargu jedynym oferentem był PKN Orlen, który oszacował wartość netto dostaw na łączną sumę netto 249 142 425,00 zł i 306 445 182,75 zł brutto dla kontraktu na dostawy paliwa lotniczego, zgodnego ze standardem NATO F-34, oraz netto 423 952 550,28 zł i brutto 521 461 636,84 zł dla zamówienia na zgodny ze standardem NATO uniwersalny olej napędowy F-54.
Wuc Naczelny
Paliwko dla samych jetów w cenie łącznej na oko 10-20 Rosomaków....
ale jaja
Czyli paliwo do lotu na 15 Sierpnia będzie a może i na 11 listopada.
gonzo
Dziwne czasy nastały: cieszymy się, gdy zwykłe paliwo dla samolotów jest z polskiej firmy, gdy żołnierze chodzą w uszytych w Polsce mundurach, mają polskie buty i menażki...
Navigator
Produkcja paliwa lotniczego w dolnej granicy tolerancji ZŻERA silnikiF16 To przecież nie jest tajemnica
tom
ale surowiec do paliwa w 100% z Rosji
Gort
A czy ustalono dlaczego gasły po dwa silniki na raz w naszych Migach 29?
Jabadabadu
Ustalono, to nie kwestia paliwa.
SIMO
Mylicie objętość z gęstością. Gęstość ON wynosi 0,84 kg/dm3 (litr), dla nafty lotniczej to ok. 0,80 kg/dm3. Cena 3,06 zł to cena za kilogram. Cena za litr ON wynosi około 2,5 zł
Cywill
Bardzo dobrze. Wszystkie służby państwowe (policja, służba zdrowia, poczta polska i inne) powinny tankować na polskich stacjach o ile takowa znajduje się w danej miejscowosci. To jest patriotyzm gospodarczy. Nawet jesli jest deko drożej i to i tak pieniądze zostają "w rodzinie" (czyli z budżetu do budżetu).
Ktoś
Nie ma czegoś takiego jak służba zdrowia, jest ochrona zdrowia. Podobnie poczta nie jest służbą tylko firmą, spółką. I generalnie to te jednostki powinny tankować tam gdzie najtaniej. Jeśli na Orlenie dostaną najlepszą ofertę, to fajnie. Jak na BP to niech tankują tam. Bo mają wykonywać określone działania, a nie zwiększać zyski innych firm. Takie myślenie, że powinny tankować nawet jak jest drożej, prowadzi do myślenia, że powinny kupować z firm państwowych inne rzeczy, co w efekcie może już naprawdę być kosztowne i szkodliwe dla danej jednostki. Taki typowy komunizm. Jasne, my jako konsumenci wybierajmy polskie produkty jeśli są cenowo i jakościowo porównywalne. Ale w biznesie niech nie będzie to decydujące. Bo chcąc dobrze, tylko zaszkodzimy.
la
Wychodzi jakieś 3 tys za litr. Po taniości
mick8791
Wychodzi 3,063 PLN brutto za litr kolego. Zapomniałeś przeliczyć ton na kg.
nikt
Pomyliłeś się o 3 zera 827 900 000 za 271 700 000 kg paliwa czyli średnio 3,04 zł/litr
Hydaspes
Jednostkami są tony, nie litry. Przy przewałach 3 tysiące za litr nawet w Polsce ktoś mógłby się skapnąć. Chyba.