Siły zbrojne
Krok w stronę połączenia Nauty i Stoczni Marynarki Wojennej

18 października br. prezes Agencji Rozwoju Przemysłu poinformował, że należąca do niej stocznia Nauta złożyła ofertę dzierżawy i zakupu części Stoczni Marynarki Wojennej w Gdyni.
Krok ten jest elementem strategii ogłoszonej we wrześniu przez premiera Tuska, który chce przy połączeniu tych stoczni dokończyć budowę korwety projektu 621 Gawron (w charakterze jednostki patrolowej), a w przyszłości wykorzystać potencjał do budowy nowych okrętów dla Marynarki Wojennej RP.
Stocznia Marynarki Wojennej od ponad roku znajduje się w upadłości likwidacyjnej, jednak cały czas na jej terenie prowadzona jest działalność usługowa na korzyść floty - przede wszystkim remonty okrętów wojennych (w konsorcjum z Nautą).
(ŁP)
CBWP. Realna potrzeba czy kosztowna fanaberia? | Czołgiem!