L-3 Communications zademonstrowała podczas wystawy statycznej na targach w Farnborough taktyczny samolot rozpoznania, nadzoru i wywiadu (ISR) SPYDR II. Pomimo, że statku powietrznego bazującego na popularnej, turbośmigłowej maszynie pasażerskiej dla ok. 10 pasażerów Beechcraft King Air 350 nie zaprezentowano podczas pokazów w locie, to konstrukcja jest już w pełni certyfikowana przez amerykański FAA Supplemental Type Certifications. Dotyczy to także stworzonego przez L-3 systemu Rapid Aircraft Payload Deployment System (RAPDS), który pozwala na łatwą wymianę sensorów w zależności od potrzeb użytkownika.
Rynek taktycznych i stosunkowo tanich maszyn do zadań ISR jest obecnie jednym z kluczowych biznesów dla amerykańskiej spółki, która do tej pory dostarczyła klientom już ponad 70 maszyn bazujących na King Air. Podstawową cechą nowej maszyny pokazanej w Anglii jest możliwość prostej wymiany poszczególnych sensorów, co daje przyszłym użytkowników dużą dowolność w konfigurowaniu wyposażenia w zależności od charakteru misji.
Dzięki opcji przenoszenia m.in. radaru z syntetyczną aperturą (SAR), morskiego radaru, systemów obrazowania ruchu na dużym obszarze (WAMI), wskaźnika ruchomych celów naziemnych (GMTI), systemu rozpoznanie radiolokacyjnego w paśmie UHF/VHF do wykrywania obiektów rozmieszczonych pod koronami drzew Foliage Penetration (FOPEN), lidara, kamer optoelektronicznych i na podczerwień lub systemu wywiadu sygnałów SIGINT samolot może pełnić bardzo różnorodne funkcje.
L-3 SPYDR II ma się więc sprawdzić jako morska maszyna patrolowa, rozpoznawcza, a także samolot do kontroli granic lub transportowy zapewniając przy tym użytkownikowi możliwość szybkiej rekonfiguracji sprzętu pomiędzy jednym, a drugim profilem misji. W przypadku egzemplarza zaprezentowanego na Farnborough uwagę zwracał również kamuflaż samolotu przypominający malowanie stosowane przez amerykańskie siły powietrzne w okresie wojny w Wietnamie.
.
Mikrostan wojenny, Mad Max w Syrii - Defence24Week 102