Prezydent Brazylii Luiz Inácio Lula da Silva ogłosił, że zakup przez Argentynę pojazdów rodziny Guarani 6x6 będzie współfinansowany przez Brazylijski Bank Rozwoju.
Argentyński minister obrony Jorge Taiana w styczniu tego roku ogłosił plan zakupu na potrzeby tamtejszych wojsk lądowych brazylijskich transporterów opancerzonych Guarani 6x6. Gdy ogłoszono zamiar ich zakupu, pytaniem pozostawał sposób finansowania tej transakcji, z racji na niezbyt duże środki, jakie posiada argentyńskie ministerstwo obrony. Teraz wiemy, że będzie on wspierany kredytem udzielonym przez Brazylijski Bank Rozwoju. Nie jest wiadome, jak wygląda kwestia zaangażowania argentyńskiego przemysłu zbrojeniowego w produkcję Guarani, o co zabiegali tamtejsi decydenci. Zakup tych brazylijskich pojazdów pozwoli argentyńskiej armii na wycofanie części dotychczas używanych transporterów piechoty jak AMX-VCPC czy M113A1.
Czytaj też
The Brazilian (🇧🇷) president @LulaOficial announced that the Brazilian Development Bank (BNDES) is going to help finance the purchase of the 156x Guarani 6x6 for the @Ejercito_Arg (🇦🇷).
— SA Defensa (@SA_Defensa) June 28, 2023
Previously it was unknown how Argentina would finance the purchase. pic.twitter.com/l9e1Jt2mR8
Guarani 6 × 6 to brazylijski kołowy transporter opancerzony opracowany i produkowany przez koncern Iveco Defence Vehicles w kooperacji z brazylijskim przemysłem zbrojeniowym na podstawie KTO Iveco SuperAV. Jego załoga składa się z dwóch osób (kierowcy i operatora uzbrojenia) i może przewozić do dziewięciu żołnierzy desantu. Napęd w postaci silnika wysokoprężnego Iveco Cursor 9 o mocy 383 KM z automatyczną skrzynią biegów zapewnia przy masie bazowej ok. 16,7 tony maksymalną prędkość do 110 km/h i maksymalny zasięg 600 km. Dodatkowo pojazd dysponuje także zdolnością do samodzielnego pływania z prędkością do 10 km/h, oraz przerzutu drogą powietrzną w wojskowych samolotach transportowych takich jak C-130 Hercules czy KC-390. Wóz występuje w wielu różnych wariantach, które mogą być dostosowane do wymagań zamawiającego.
Monkey
Brytyjczycy nie blokują? Widać w przeciwieństwie do F/A-50 w Guarani nie ma komponentów z Wysp.