Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

Zmiany na czele Bumaru-Łabędy

Polski PT-91 Twardy w Bumarze-Łabędy
Polski PT-91 Twardy w Bumarze-Łabędy
Autor. Mirosław Mróz/Defence24.pl

Rada Nadzorcza Zakładów Mechanicznych „Bumar-Łabędy” powołała Zbigniewa Krzyszkowskiego na stanowisko prezesa zarządu spółki. Kilka dni wcześniej na stanowisko członka zarządu powołano Monikę Kruczek.

Zbigniew Krzyszkowski, powołany przez radę nadzorczą na stanowiska prezesa Bumaru z dniem 24 lipca 2017 roku. Krzyszkowski kierował ZM Bumar-Łabędy w 2007 roku. Jego późniejsze odwołanie ze stanowiska prezesa Zakładu Konstrukcji Spawanych w 2009 roku (spółka należała wtedy do ZM Bumar-Łabędy, dziś do ARP) wywołało ostre protesty związków zawodowych.

Monika Kruczek sprawowała już funkcję członka zarządu ZM Bumar-Łabędy od lipca 2018 do lipca 2022 roku , a w 2021 roku przez kilka miesięcy była p.o. prezesa spółki. Wcześniej pełniła z kolei funkcję dyrektora produkcji tej firmy, jak również funkcję dyrektora produkcji i relacji społecznych.

Reklama

Obecnie w skład zarządu Bumaru wchodzą prezes Zbigniew Krzyszkowski oraz członkowie Monika Kruczek i Sławomir Jagosz.

Reklama

ZM Bumar-Łabędy realizują obecnie program modernizacji czołgów Leopard 2 do standardu Leopard 2PL. Oprócz tego wykonują remonty czołgów oraz pojazdów wsparcia rodziny T-72/PT-91 i innych wozów pochodzenia posowieckiego. Wspierają również eksploatację ukraińskich Leopardów 2A4.

Reklama
Reklama

Komentarze (4)

  1. PFK

    Firma porażka

    1. Chyżwar

      Porażka tylko dlatego, że przez polityków jeszcze w czasach balcerowicza została skazana na porażkę.

    2. LMed

      Bumar załatwili poprzednicy, decydując się na zakupy używanego głównie sprzętu zza oceanów, po wcześniejszym zainwestowaniu pieniędzy w fabrykę.

  2. zibi

    Jakiś czas temu zaniechano rozwoju Twardego bo przestarzały, bez pespetyw, poradziecki itp. Tymczasem wojna na Ukrainie pokazuje, że takie wozy mają wciaż racje bytu, a same Twarde są chwalone i nieźle sobie radzą, że czasem bardziej potrzebny słabszy nawet czołg ale w dużej ilości niż taki Abrams w śladowych dawkach. Może więc warto by było wznowić produkcje starego-nowego budżetowego czołgu, takiego Twardego z nowym silnikiem, armatą 120 mm, daszkiem i zagłuszarką antydronową? Sprzętu na poziomie Abramsa i tak sami nie zrobimy ale taki Twardy 2024 jest w naszym zasięgu, i dało by się pewnie na nim zarobić. Pytanie tylko czy w tym kraju, w MON-ie, ministerstwie przemysłu i w państwowym molochu jakim jest Bumar coś się komuś w ogóle chce, bo o wiele łatwiej przecież jest na państwowym garnuszku pensje ciągnąć niż cokolwiek się wykazywać....

    1. Był czas_3 dekady

      " i w państwowym molochu jakim jest Bumar coś się komuś w ogóle chce" No tu dałeś "po zaworach" Poszukaj w internecie PT 16, PT17, PT-91 M2 (wersja A1), PT-91 M2 (wersja A2), ANDERS...

  3. perspicax

    Jakie jest uzasadnienie istnienia stanowiska dyrektora ds. relacji społecznych w firmie która niczego nie sprzedaje zwykłym ludziom ?

  4. Vixa

    No, tylko żeby byli "swoi"!!!