Przemysł Zbrojeniowy
Turecki kołowy transporter ze zdalnie sterowaną wieżą
Tureckie przedsiębiorstwo FNSS jakiś czas temu zaprezentowało najnowszy wariant swojego kołowego transportera opancerzonego Pars III 6x6, który tym razem zintegrowano ze zdalnie sterowany systemem wieżowym.
Rodzinę transporterów opancerzonych Pars (lampart anatolijski) produkowanych przez turecką firmę FNSS tworzy szereg konstrukcji w układzie 6x6 oraz 8x8, wyposażonych w szeroką gamę rodzajów uzbrojenia. Obecnie testowana jest konfiguracja pojazdu z bezzałogowym systemem wieżowym w miejscu dotychczas użytkowanego rozwiązania załogowego lub zdalnie sterowanego modułu bojowego wyposażonego w karabin maszynowy. Nie została podana nazwa modułu , jednak można spodziewać się, że to konstrukcja opracowana lokalnie. Główne uzbrojenie to najpewniej wciąż armata automatyczna Aselsan kal. 25 mm, stosowana m.in. w tamtejszych bojowych wozach piechoty ZMA-15. W porównaniu z wieżą załogową widoczne są zmiany konstrukcyjne, uzbrojenie główne znajduje się symetrycznie pośrodku wieży.,a nie- jak wcześniej- po jej prawej stronie. Karabin maszynowy również został przemieszczony bliżej linii środka wieży i został sprzężony z armatą automatyczną.
Czytaj też
The latest PARS III 6x6 from FNSS in configuration with a remote controlled turret. Thanks to @CookiebutSalty for the link to the fresh as bun movie.https://t.co/WI5xfpptLI pic.twitter.com/xyW1IzqkBd
— Junsupreme (@RyszardJonski) December 31, 2022
Pars III 6x6 to kołowy transporter opancerzony w układzie trzyosiowym opracowany przez turecką firmą FNSS. Uzbrojenie główne może stanowić w zależności od konfiguracji uniwersalny karabin maszynowy kal. 7,62 mm lub granatnik automatyczny kal. 40 mm umieszczone w bezzałogowym module bojowym albo armata automatyczna 25 mm umieszczona w załogowej wieży. Pojazd zapewnia załodze ochronę na poziomie STANAG 4569 zarówno pod względem efektorów balistycznych, jak i min oraz improwizowanych ładunków wybuchowych. Jednostkę napędową stanowi silnik diesla o mocy 500 KM. Prędkość maksymalna pojazdu wynosi 100 km/h po drogach utwardzonych oraz do 8 km/h podczas pokonywania przeszkód wodnych pływaniem . Zasięg operacyjny został określony na ponad 800 km. Centralny system pompowania opon umożliwia kierowcy dostosowanie ciśnienia w oponach do różnych warunków terenowych.
Pucin:)
HA, HA, HA!!!!!!!! a polska piechota - lekka i zmotoryzowana - nadal jak w 1920 roku z buta!!!!!!!! mości panowie!!!!!! z buta!!!!!!! gdy program Patra 6*6 Pasi XA-180/185/200 (Łotwa. Finlandia, Niemcy, Szwecja i Estonia oraz teraz armia UA) przeszedł koło nosa!!!!! Z buta mości panowie i szabelką lub kosami!!!!!! :0
szczebelek
Mówimy o tej samej Patrii, która nie zmieniła metod podpisywania umów? 🙄🤔 Za jakiś czas te państwa się obudzą.
Pucin:)
@szczebelek - nie nie mówimy o Patri z Melmag - a umowy to trzeba umieć negocjować i podpisywać a potem biadolić. A swoją drogą to mówimy o Hanwha Defence (K9) - już widać, że beeeeee, Hyundai Rotem (K2) >> +/- oraz Korean Aerospace Industries (FA-50) >> +/-.
Chasim
Nasz bóbr przy tym wygląda jak niedorozwinięty...