Przemysł Zbrojeniowy
Sikorsky z ofertą dla polskich firm
W walce o kontrakt na dostawę 70 śmigłowców dla Polskich Sił Zbrojnych, wart ponad 8 mld zł, Sikorsky sięga po argumenty inwestycyjne. Przedstawiciele amerykańskich firm związanych z produkcją śmigłowca S-70i Black Hawk m.in. Rockwell Collins, Honeywell i General Electric rozpoczęli poszukiwania nowych partnerów biznesowych w Polsce.
Amerykanie posiadają już spore doświadczenie we współpracy z polskimi firmami, nie tylko z Doliny Lotniczej, ale z całego kraju. W związku z przetargiem na śmigłowce zamierzają włączyć do grona beneficjentów również inne przedsiębiorstwa, niekoniecznie związane ściśle z branżą lotniczą. O planach współpracy mówił w poniedziałek w Warszawie prezes zarządu PZL Janusz Zakręcki wraz z przedstawicielami amerykańskich firm.
Sikorsky jest siłą przewodnią współpracy, mającej uczynić śmigłowiec S-70i Black Hawk tak spolonizowanym jak to tylko możliwe.
Michael O. Gordon mówił szeroko o współpracy z PZL-Mielec i rozwoju Doliny Lotniczej. Jak zapewnił, jego firma ma zamiar wykorzystać potencjał polskich wykwalifikowanych pracowników i inżynierów.
Przez ponad 20 lat jesteśmy obecni w Polsce, pobudzając rozwój przemysłu lotniczego. (...) Firma Sikorsky i jej dostawcy chcą podnieść współpracę na nowy poziom inwestycyjny i nowy poziom rozwoju. W najbliższych dniach przedstawiciele około 18 firm przemierzą Polskę, odwiedzając perspektywicznych partnerów.
W podobnym tonie wypowiadali się przedstawiciele dwóch poważnych dostawców programu S-70i Black Hawk. Reprezentujący odpowiedzialny za awionikę i symulatory tych maszyn koncern Rockwell Collins, Billy M. White, jako menager ds. sprzedaży mówił o co najmniej kilku potencjalnych partnerach z którymi chce podpisać memorandum w sprawie dalszej współpracy.
Nieco bardziej szczegółowo wypowiadał się przedstawiciel GE Aviation, gdyż firma ta jest obecne w Polsce choćby za sprawą firmy-córki Avio Polska, czy powstającego właśnie Laboratorium Aerodynamiki Przepływów Turbinowych "Polonia Aero" w podwarszawskiej Zielonce. Jego udziałowcami są: WAT, Politechnika Warszawska, WZL-4 i własnie Avio Polska. GE Aviation planuje prowadzić w Polsce prace badawcze i projektowe, ale też zadania związane z produkcją i serwisowaniem silników T-700-71D, które napędzają nie tylko śmigłowce Black Hawk, ale też wiele innych maszyn.
Prezes Janusz Zakręcki reprezentujący na konferencji PZL Mielec mówił o doświadczeniach z dotychczasową współpracą zakładów z koncernem Sikorsky, która przekłada się na montaż w Polsce kabin dla śmigłowców eksploatowanych w USA, oraz 28 maszyn S-70i dostarczonych odbiorcom z całego świata. Jak podkreślił, obecnie w program Black Hawka zaangażowanych jest ponad 50 polskich poddostawców i jego zdaniem ta liczba będzie rosła.
ryszard56
niech nam zaproponują zakup nowego śmigłowca super szybkiego S-97 Raider
ryszard56
Tylko nam potrzeba bardziej nowoczesny śmigłowiec najnowsze APHACZE I CH-47 Chinook,a nie stary złom,dwie fregaty nam ww cisnęli złom ,czemu nie zaproponują nam coś na prawdę nowoczesnego i interesującego???????