Renk przeniesie produkcję do USA?

Autor. Renk
Niemiecka firma Renk, projektująca i produkująca między innymi przekładnie dla pojazdów wojskowych, nie chce podporządkować się embargu na dostawy dla Izraela, i zagroziła że przeniesie przynajmniej część produkcji z Niemiec.
Jak informuje Financial Times, firma Renk, niemiecki producent przekładni dla między innymi opancerzonych wozów bojowych, zagroził że przeniesie część produkcji z Niemiec do USA. Chodzi mianowicie o przekładnie stosowane w wozach bojowych znajdujących się na uzbrojeniu izraelskiego Cahalu.

Autor. Ministerstwo Obrony Izraela
Chodzi tutaj przede wszystkim o model RK325, który wykorzystywany jest w czołgach Merkawa Mk4, oraz stopniowo może być wraz z całym zespołem napędowym, implementowana do ciężkich transporterów opancerzonych Namer Mk2 oraz ewentualnie ciężkiego bojowego wozu piechoty na ich bazie.

Autor. Ishaiabigail/CC BY-SA 4.0
Prezes Renk, Alexander Sagel zauważył że firma musi przestrzegać niemieckich przepisów, ale jednocześnie firma chce wywiązywać się z zawartych umów, które dotyczą dostaw setek przekładni dla wozów bojowych, a więc plan B to przeniesie produkcji tych konkretnych przekładni do zakładów Renk w USA.

Autor. Ishaiabigail/CC BY-SA 4.0
Pozostaje otwarte pytanie, czy Izrael nie zacznie poszukiwać alternatywnych podzespołów dla swoich wozów bojowych. Silniki MT883 w wariancie dla czołgów Merkawa Mk4 i transporterów Namer są produkowane w USA, jednak w przypadku silników i przekładni możliwe jest rozważenie innych dostawców lub rozwiązań zastępczych.
szczebelek
Niemiecka firma produkująca w USA zwala winę na embargo zamiast na koszty produkcji w UE 🤡🤡🤡
Starszy Nadszyszkownik Sztabowy
Za 3-4 lata Abramsy będą produkowane z deislem z Achates Power i Cumminsa. W Polsce Cummins już ulokował się w Krakowie - też mamy Abramsy. W związku z tym RENK ma interes, by przenieść się do USA i zawalczyć o dostawy przekładni do nich.
Jan z Krakowa
Bardzo wiele niemieckich firm przenosi produkcję do Ameryki. Z powodów politycznych jak w danym przypadku. Z powodu niskiej ceny energii w USA. Z powodu ceł wprowadzonych przez Trumpa, a przy tym rynek amerykański jest ogromny i otwiera łatwiejszy dostęp na rynki światowe.
Chyżwar
I tak się właśnie dzieje, kiedy polega się na jednym dostawcy. A Niemców dotyczy to szczególnie ponieważ to nie jest pierwszy taki numer w ich wykonaniu. Bardzo dobrze więc, że HSW opracowuje alternatywny powerpack do Borsuka. A tak w ogóle dobrze by było, gdyby przy okazji kolejnej umowy wykonawczej na K2PL te wozy dostały koreańskie przekładnie. A idealnym rozwiązaniem dla nich byłoby ożenienie koreańskiego silnika z przekładnią pochodzącą od Allisona. O ile HSW faktycznie zacznie je produkować.