Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

Produkcja nowego transportera dla US Army przyspieszy

Autor. U.S. Defense Department

Koncern BAE Systems ogłosił podpisanie umowy na zwiększenie mocy produkcyjnych pojazdów rodziny AMPV na potrzeby U.S. Army. Wartość podpisanego kontraktu opiewa na około 245 mln USD.

Reklama

Wojna na Ukrainie - raport specjalny

Reklama

Umowa dotyczy zakupu materiałów kluczowych do zrealizowania na potrzeby armii amerykańskiej zamówienia, którego przedmiotem są pojazdy rodziny AMPV. Pozwoli to na zwiększenie mocy produkcyjnych fabryki w York w Pensylwanii. Przyspieszenie dostaw tych pojazdów umożliwi szybszą wymianę mocno wyeksploatowanych transporterów opancerzonych M113, a zwłaszcza wozów specjalistycznych o nie opartych. Co więcej, przyspieszenie realizacji tego procesu może zachęcić inne państwa do zakupu AMPV w celu wymiany swoich M113 lub stworzenia z AMPV bojowego wozu piechoty po integracji z wybranym przez kupującego systemem wieżowym. W przypadku państw o mniejszym budżecie, zakup poamerykańskich M113 także będzie kuszącą opcją.

Czytaj też

Opancerzony pojazd wielozadaniowy (AMPV) to rodzina gąsienicowych pojazdów opancerzonych zaprojektowanych i opracowanych przez firmę BAE Systems w celu zastąpienia rodziny pojazdów gąsienicowych M113, które znajdują się na uzbrojeniu armii amerykańskiej od lat 60. XX wieku. Konstrukcja w dużym stopniu bazuje na dotychczasowych doświadczeniach U.S. Army i technologiach opracowanych przez producenta (w tym głównie na zmodernizowanym kadłubie bojowego wozu piechoty M2 Bradley). Od 2022 roku planowanych jest pięć wariantów AMPV:

Reklama
  • 522 szt. M1283 (transporter opancerzony),
  • 790 szt. M1284 (wóz ewakuacji medycznej),
  • 216 szt. M1285 (wóz wsparcia medycznego),
  • 993 szt. M1286 (wóz dowodzenia)
  • 386 szt. M1287 (samobieżny moździerz).

W ramach programu mają zostać dostarczone ć łącznie 2897 pojazdy- jego koszt to ć 10,723 miliardów dolarów, czyli średnio 3,7 miliona dolarów na pojazd.

Czytaj też

AMPV
Autor. Maj. Carson Petry (1st CAV)/US Army/army.mil
Reklama
Reklama

Komentarze (1)

  1. Kalrin

    Ponoć Amerykanie bardzo by chcieli byśmy go nabyli. Jednakże czytałem komentarz że ten potencjalny zakup zabiłby nasz program LPG. I tak szczerze absolutnie by mi to nie przeszkadzało LPG koniec końców jest oparty na MT-LB/2S1 które są oparte na PT-76 z lat 50 nawet zmodernizowany to jest to antyk o Ruskim rodowodzie. A moim skromnym zdaniem musimy z Polski (wojsko) usunąć wszystko co powiązane z kacapami. Nawet jeżeli jedyne co z oryginalnego Ruska pozostaje to koła jezdne.

    1. AdamK86

      Ważne jest to, czy podwozie jest dobre, a nie to, jaki ma rodowód.

    2. szczebelek

      Jak to przecież tylko polski przemysł i żadne zakupy z półki 🤣🤣🤣

    3. Pucin:)

      @Kalrin - jest już od dawna (2016) UMPG-Bumar. A spójrz co robił Izrael ze starym posyryjskim podwoziem T-55!!!!!