Reklama
  • Wiadomości

Pierwszy L-39NG dla Senegalu oblatany

Pierwszy samolot szkolno-bojowy L-39NG, który jest jednym z czterech egzemplarzy przeznaczonych dla Senegalu, przechodzi obecnie serię intensywnych próbnych lotów testowych. W jednym z nich wziął udział dowódca Sił Powietrznych Republiki Senegalu gen. Joseph Mamadou Diop.

Fot. Aero Vodochody
Fot. Aero Vodochody

W locie brał udział także pilot testowy Aero Vodochody Vladimír Továreka. Pierwszy prototypowy egzemplarz tej maszyny o numerze produkcyjnym 7001 od połowy września praktycznie codziennie znajduje się w powietrzu w celu dokonania wszechstronnych prób w locie przed przekazaniem go do odbiorcy.

Cieszę się, że miałem okazję wypróbować samolot na własną rękę. To było wspaniałe doświadczenie, pilot Aero Vladimír pokazał mi wielką zwrotność samolotu, a także podziwiałem piękny czeski krajobraz z nowego szklanego kokpitu zapewniającego wspaniały widok

- dowódca Sił Powietrznych Republiki Senegalu generał Joseph Mamadou Diop

Przypominamy, że Senegal zakupił w kwietniu 2018 roku cztery egzemplarze lekkich samolotów szkolno-treningowych L-39NG w wersji lekkiej maszyny uderzeniowej i stał się tym samym pierwszym odbiorcą eksportowym tych maszyn. Planowane rozpoczęcie dostaw wszystkich maszyn dla tego państwa jest planowane na początek 2020 roku.

Jesteśmy bardzo pewni co do samolotu L-39NG. Projekt przebiega zgodnie z naszym planem, kończymy drugi samolot dedykowany do testów w locie na początku listopada i zakończymy certyfikację konfiguracji Advanced i Basic Trainer w trzecim kwartale 2020 roku, a rok później Light Attack. Logicznym krokiem było zaoferowanie naszym klientom możliwości latania samolotem i przekonania ich o wyjątkowej wydajności i wyjątkowych możliwościach

- prezes i dyrektor generalny Aero Vodochody Dieter John

W tym tygodniu prototypowy L-39NG przeleciał do bazy lotniczej Sliač na Słowacji, gdzie ma zostać oficjalnie zaprezentowany podczas 4. Konferencji Grupy Użytkowników L-39, a sam lot będzie także pierwszym lotem zagranicznym L-39NG. Obecnie zakłady lotnicze Aero Vodochody kończą produkcję kolejnych zamówionych przez Senegal maszyn o numerach 7003 (która zostanie przekazana do testów zmęczeniowych) i 7004, które w najbliższych miesiącach mają dołączyć do 7001 w próbnych testach w locie. Maszyna numer 7002 przechodzi już od wiosny br. badania i testy na ziemi.

WIDEO: Rakietowe strzelania w Ustce. Patriot, HOMAR, HIMARS
Reklama
Reklama