Przemysł Zbrojeniowy
Norwegia zamawia zestawy mostowe Leguan
Norwegia podpisała umowę, na mocy której siły zbrojne tego państwa otrzymają sześć mostów samobieżnych Leguan na podwoziu czołgu Leopard 2.
Umowa, do której podpisania doszło 21 marca 2019 r., przewiduje również dostawę symulatorów szkoleniowych i zapewnienie pakietu usług pomocniczych. Pierwsze mosty samobieżne firma Krauss-Maffei Wegmann ma dostarczyć latem 2022 r. Siły zbrojne Norwegii korzystają od 20 lat z wcześniejszej wersji mostów Leguan, wybudowanej na podwoziach czołgu Leopard 1. Wraz z dostawami nowych zestawów mostowych Norwegia będzie ósmym państwem dysponującym następną generację tych pojazdów.
Czytaj też: Nowe systemy mostowe Leguan dla Finlandii
Samobieżny system mostowy Leguan jest w pełni automatyczny, za rozłożenie przeprawy odpowiedzialna jest jedna osoba. Proces ten trwa 5 minut (przy rozkładaniu przeprawy o długości 14 m) lub 6 minut (przy przeprawie o długości 26 m). Mosty rodziny Leguan oparte na różnych podwoziach (gąsienicowych i kołowych) są wykorzystywane przez użytkowników eksportowych i armię niemiecką, która pierwszy egzemplarz otrzymała w 2017 r. Przykładem eksportowego wariantu jest amerykański Wolverine, osadzony na bazie czołgu M1 Abrams.
asd
normalne kraje tak robią,a Polska nadal stawia wymagania aby sprzęt był pływający!nieważne,że o wiele droższy i dłuższy czas prób i wdrożenia,że kosztem opancerzenia i uzbrojenia-byle pływał..nie słyszeli w MON o takich mostach?
Gustlik
O co ci chodzi? My mamy mosty Daglezja. Też dobre.
MateuszS
Pewnie o to że powinno być tych mostów więcej, a borsuk powinien ważyć koło 35t.
biały
ciekawe kiedy w końcu zaczną dostarczać daglezje 40 metrów , ktoś coś wie ? , jak długo sie rozkłada tą 40 metrową wiem że potrzeba kilka samochodów