Reklama
  • Wiadomości

M10 Booker z zawieszeniem Horstman

Firma Horstman, podmiot zależny grupy RENK, wygrała postępowanie na dostawy zawieszenia hydropneumatycznego dla nowych pojazdów gąsienicowych U.S. Army.

M10 Booker (zdjęcie poglądowe).
M10 Booker (zdjęcie poglądowe).
Autor. Bernardo Fulle/Wikipedia
Reklama

Horstman jest producentem zawieszenia hydropneumatycznego typu InArm. Zostało ono wybrane do wdrażanego w dywizji lekkiej piechoty U.S. Army nowego czołgu lekkiego (tudzież wozu wsparcia ogniowego) M10 Booker. Podzespoły te będą instalowane w wozach wyprodukowanych w ramach tzw. LRIP2 (ang. Low Rate Initial Production 2), czyli drugiej partii wdrożeniowej.

Reklama

W odróżnieniu od klasycznych drążków skrętnych, które zwykle są montowane na dnie kadłuba, zawieszenie typu InArm instalowane jest na zewnątrz pojazdu. Rozwiązanie to ma wiele zalet w porównaniu do drążków skrętnych. Po pierwsze, zwalnia przestrzeń wewnątrz na inne podzespoły (lub umożliwia zmniejszenie kubatury kadłuba). Po drugie, jest lżejsze. Po trzecie, poprawia bezpieczeństwo w wypadku detonacji ładunku wybuchowego pod dnem kadłuba.

Zobacz też

Najprawdopodobniej to samo zawieszenie zostanie zastosowane w nowym bojowym wozie piechoty M30, a w toku modernizacji cięższy wariant tego rozwiązania znajdzie zastosowanie w modernizowanych czołgach M1A2SEPv3 oraz nowym M1E3 (M1A3).

Reklama
WIDEO: Rakietowe strzelania w Ustce. Patriot, HOMAR, HIMARS
Reklama
Reklama