- Wiadomości
M10 Booker z zawieszeniem Horstman
Firma Horstman, podmiot zależny grupy RENK, wygrała postępowanie na dostawy zawieszenia hydropneumatycznego dla nowych pojazdów gąsienicowych U.S. Army.

Autor. Bernardo Fulle/Wikipedia
Horstman jest producentem zawieszenia hydropneumatycznego typu InArm. Zostało ono wybrane do wdrażanego w dywizji lekkiej piechoty U.S. Army nowego czołgu lekkiego (tudzież wozu wsparcia ogniowego) M10 Booker. Podzespoły te będą instalowane w wozach wyprodukowanych w ramach tzw. LRIP2 (ang. Low Rate Initial Production 2), czyli drugiej partii wdrożeniowej.
W odróżnieniu od klasycznych drążków skrętnych, które zwykle są montowane na dnie kadłuba, zawieszenie typu InArm instalowane jest na zewnątrz pojazdu. Rozwiązanie to ma wiele zalet w porównaniu do drążków skrętnych. Po pierwsze, zwalnia przestrzeń wewnątrz na inne podzespoły (lub umożliwia zmniejszenie kubatury kadłuba). Po drugie, jest lżejsze. Po trzecie, poprawia bezpieczeństwo w wypadku detonacji ładunku wybuchowego pod dnem kadłuba.
Zobacz też
Najprawdopodobniej to samo zawieszenie zostanie zastosowane w nowym bojowym wozie piechoty M30, a w toku modernizacji cięższy wariant tego rozwiązania znajdzie zastosowanie w modernizowanych czołgach M1A2SEPv3 oraz nowym M1E3 (M1A3).
WIDEO: Rakietowe strzelania w Ustce. Patriot, HOMAR, HIMARS